Gå til innhold

Samsungs nye metallmobil er lansert


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg antar denne er ment å direkte konkurrere med Iphone, siden den har lav oppløsning, litt skinnende metall, og andre gimmics. Overpriset og det finnes mye bedre telefoner for lavere pris.

 

Skal ikke se bort i fra at du har rett i det. Den konkurrerer antagelig direkte med iPhone 3S, som i dag nok vil oppleves som litt høyt priset. Det er tross alt noen år siden den ble sluppet.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg antar denne er ment å direkte konkurrere med Iphone, siden den har lav oppløsning, litt skinnende metall, og andre gimmics. Overpriset og det finnes mye bedre telefoner for lavere pris.

 

 

Nå har jo iPhone en skjerm på 4,0" så da gir jo oppløsningen noe mer mening, her har vi en skjerm på 4,7" og da er 720P rett og slett litt vel lavt, spesielt i dagens marked og med dagens standard for PPI. Om det attpåtil er pentile så er det jo enda verre, noe Samsung ofte kjører.

 

Apple har jo også hele telefonen i metall, ikke bare rammen så hvorfor Samsung skal prise denne så voldsomt høyt ser jeg ikke helt? Det er tross alt kun rammen som er av metall. Det kan da ikke være så forsvinnende dyrt og vanskelig å produsere så telefonen må ned i spesifikasjoner og opp i prislapp sammenlignet med alt Samsung har levert av toppmodeller de siste årene?

 

 

Hva du mener med "gimmicks" aner jeg ikke.

Endret av RamGuy
Lenke til kommentar

 

Jeg antar denne er ment å direkte konkurrere med Iphone, siden den har lav oppløsning, litt skinnende metall, og andre gimmics. Overpriset og det finnes mye bedre telefoner for lavere pris.

 

Skal ikke se bort i fra at du har rett i det. Den konkurrerer antagelig direkte med iPhone 3S, som i dag nok vil oppleves som litt høyt priset. Det er tross alt noen år siden den ble sluppet.

 

Utstyrsmessig så er den langt nærmere 5'ern. Begge to har ting som er bedre enn den andre.

Og selv om PPI'en vil være en del lavere, så har også denne skjermen et par andre fordeler, så det er ikke helt håpløst. At den er større taler ikke nødvendigvis som negativt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Synes denne har et flott design. Når det gjelder specs så skal man ikke se seg blind på de, det er jo opplevelsen av tlf i daglig bruk som teller.

 

Har selv en S5 Mini for tiden og jeg merker ingen ytelseforskjeller på den og min tidligere S5.

 

Prisen faller fort.

Lenke til kommentar

Dette er en spøk. Betale over 5000 for en telefon med vanlig HD skjerm og 1860 mAh batteri er så hinsides at man kan lure på om de koreanerne i Samsung er tilbakestående(ihvertfall når det er android, med Apple er jo dette vanlig spec), da spiller det ingen rolle om den er puttet inn i en metallkropp.

 

Nå skal det også sies at ettersom skjermen er 720p, bruker den også mindre strøm en S5's monsterskjerm. Dermed kan et 1860mAh batteri gjøre susen.

 

Selv om de kanskje burde ha slengt inn litt bedre specs for å forsvare prisen, da. Som du sier er dette normale specs for en iPhone, men som man allerede vet, krever Android beklageligvis mye mer av maskinvaren enn iOS gjør, da iOS er tilpasset iPhone.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Nå skal det også sies at ettersom skjermen er 720p, bruker den også mindre strøm en S5's monsterskjerm. Dermed kan et 1860mAh batteri gjøre susen.

Skjermen bruker mindre strøm enn S5 fordi den har 15% mindre areal, ergo mindre baklys, ikke fordi den har færre piksler. Færre piksler gir riktignok lavere strømforbruk fra grafikkprosessoren når det kjøres krevende grafikk.

Lenke til kommentar

Nå har ikke skjermene teknisk sett baklys, men man skjønner poenget. :)

 

Ellers er det på LCD at en mer høyoppløseslig skjerm vil blokkere mer av bakgrunnsbelysningen (pga "rammene" til hver piksel har jeg blitt fortalt her inne) som enten gir lavere lysstyrke, eller krever sterkere bakgrunnsbelysning (= mer strøm) for samme nivå.

 

Siden AMOLED ikke har bakgrunnsbelysning så slipper man tenke på den problematikken. Så det vil nok bare være som Simen1 nevnte, pga GPUen og litt mindre areal som gir litt innsparing.

Lenke til kommentar

1 dl S2

1 teskje S5

80 gram iPhone

 

Stekes i ovnen på 150 grader i 20 min, og din Alpha er klar.

 

I utgangspunktet var det kudos til Samsung for at de siden S3 gikk sine egne veier istedet for å fortsette å kopiere iPhone. Nå blir de litt desperate igjen siden de har mistet grepet.

 

Det største problemet dog, er selve softwaren i telefonen. Touchwiz trenger en total overhaling både på design, funksjonalitet og stabilitet.

 

Akkurat, venta på det. Denne er vel mer lignende på Iphone enn det meste som har kommet fra Apple. Apple har vel gitt opp og div. rettsinstanser begynner vel å bli lei klaginga til Apple.

Lenke til kommentar

Hvorfor ser det ut som en fandens iPhone??? Kan ikke Samsung fortsette å gå sine egne veier? Er godt med et annet design enn Apples å velge i. Ikke mulighet for å utvide lagring, dårlig prosessor, ikke full HD skjem, ser ingen vits i å oppgradere fra min Samsung S3 ennå. Beste mobilen jeg har hatt den skal få jobbe til den stuper.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

For de som også har sett promovideoen for telefonen er det vel åpenbart hva som er fokuset med telefonen, og hvilke kunder den retter seg mot. Hvorvidt designet er pent eller ei får jo være opp til hver enkelt, men det kom ganske tydelig frem i videoen at det ikke var innmaten de skulle selge, men det ytre.

 

Litt synd er det dog at de ikke tok en titt på TouchWiz når de først var i gang, og faktisk lekte litt med fargepaletten i en retning som kunne gitt et mer eksklusivt preg også når skjermen er på.

 

Om ikke annet, kanskje de kan lage en trend der også andre produsenter av Android telefoner retter fokuset mer mot det estetiske, enn tallene i spec-sheetet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...