Gå til innhold

Samsungs nye metallmobil er lansert


Anbefalte innlegg

Ram: det er vel ikke mange mobiler som er lagd av metall over hele linja? Te kor på feks Apple sine, Sony sine, osv. Er vel som regel noe glass eller plast på bakdekselet/fronten/sidene osv?

 

Og nei, dette er en dritmobil. Helt enig. Men jeg syntes alle mobiler som ikke måler seg med min nåværende (note3) er ganske shite. For meg, da.

 

Når det kommer til pentile var jeg relativt sikker på at vi var over den tiden hvor pentile var "så kjipt"?

 

Så ja, prisen er absurd for denne. 3500 eller så would make more sense, tenker jeg.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Merker det ikke i normalt bruk på note3. Men mulig du har et poeng.

Merker jeg gleder meg mer og mer til det kommer et produkt jeg faktisk bryr meg noe om. Disse mellomklassetelefonene er a dime a dozen føler jeg, ingen spesiell forskjell på dem. S4, S5, z2, g3, htc one modellene, oneplus one, Lumia 930, osv.

Sukk =(

Endret av Slai
Lenke til kommentar

Prisen bruker å havne på veiledende på dyre butikker og litt under på de billige butikkene. Jeg blir overrasket om det blir mye mer eller mindre enn veil.

 

Senere korrigerer de prisen etter hvert som salget daler. Blir denne møtt med uventet dårlig salg de første månedene kan vi vente oss et ganske stort prisfall for å sette en riktigere pris.

Endret av Simen1
Lenke til kommentar

Billig batteri, billig prosessor, billig skjerm, dyr utsalgspris. Det er altså slik de skal redde Samsung fra synkende marginer. "Design" koster jo ingenting i produksjon. Og ikke kom å si at metallramma koster så mye mer å produsere enn en tom brusboks.

 

Ja... Og? Det er jo slik et visst annet, mye omtalt merke gjør det. De selger jo som hakket... eple.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Bortsett fra at Apple har mer eller mindre hele mobilen i metall, ikke har billig prosessor, ei heller noen billig eller dårlig skjerm. Noe billig batteri har de vel heller ikke, men spesielt stor kapasitet har det ikke.

I følge dagens standard, så er iPhone 5S sin skjerm dårlig (samme gjelder for Galaxy ALPHA). At det er en IPS LCD skjerm sier ingenting på at den er dyr å produsere. Er IPS LCD skjermen i iPhone 5S noe dyrere å lage enn andre IPS LCD skjermer?

 

Og hva er grunnen til at du tror at batteriet i iPhone 5S ikke er billig?

Lenke til kommentar

Ifølge displaymate så har iPhone 5 og 5S den nest beste skjermen på markedet kun slått av Galaxy S5. Tatt i betraktning at skjermen på iPhone 5 / 5S er på bare 4,0" så har den god PPI selv med dagens standard og den kjører full RGB matrix og ikke noe pentile.

 

Hvor mye skjermpanelet koster for Apple spiller vel egentlig ingen rolle så fremt til det scorer såpass bra i analyser og har såpass god PPI, fargemetthet, fargegjengivelse, kalibrering og lysstyrke at den scorer nest best av samtlige som blant annet Displaymate har testet.

Lenke til kommentar

Det ser jo tilsynelatende ut som telefonen i praksis yter like bra, om ikke bedre enn S5. I så fall kan man til dels forsvare den overraskende høye prisen. Tipper den vil ligge omtrent rett på veiledende pris i de store butikkene som Elkjøp, Lefdal, Expert, etc, mens nettbutikkene gjerne tar litt mindre.

Lenke til kommentar

 

 

Iphone har nok en av de beste IPS skjermene, så det er ikke problemet. Det er heller det faktum at den er så liten og blir nok litt rimeligere slik.

Tja, nå er det ikke alltid ting blir billigere når man skal pakke samme ytelse inn på atskillig mindre plass... ;)

Når det kommer til skjerm som jeg snakker om, jo. Mindre er lettere og rimeligere.
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

 

 

Iphone har nok en av de beste IPS skjermene, så det er ikke problemet. Det er heller det faktum at den er så liten og blir nok litt rimeligere slik.

Tja, nå er det ikke alltid ting blir billigere når man skal pakke samme ytelse inn på atskillig mindre plass... ;)

Når det kommer til skjerm som jeg snakker om, jo. Mindre er lettere og rimeligere.
Skjermen på en iPhone 5S koster US$ 43. Interessant om du finner tilsvarende tall for S5. Endret av Taggart
Lenke til kommentar

 

 

 

Iphone har nok en av de beste IPS skjermene, så det er ikke problemet. Det er heller det faktum at den er så liten og blir nok litt rimeligere slik.

Tja, nå er det ikke alltid ting blir billigere når man skal pakke samme ytelse inn på atskillig mindre plass... ;)

Når det kommer til skjerm som jeg snakker om, jo. Mindre er lettere og rimeligere.
Skjermen på en iPhone 5S koster US$ 43. Interessant om du finner tilsvarende tall for S5.

 

Ganske mye til å være så liten og LCD, som strengt talt er ganske velkjent teknologi, det må jeg si. Skjermen til en S5 skal visstnok koste 63 $, altså ca 50 % mer, mens telefonen totalt sett bare er 21 % dyrere. http://www.computerworld.com/article/2488316/smartphones/teardown--galaxy-s5-parts-cost-21--more-than-for-iphone-5s.html

 

Skal man derimot kjøpe skjermen m/ touch-screen selv, så koster det deg raskt en 1000kr +/- 100kr, pluss toll og MVA.

Endret av Andrull
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...