Gå til innhold

Liten interesse for HBO Nordic


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Abbonerer selv på HBO nordic på grunn av at det er eneste muligheten hvis man vil se f.eks. GoT eller The Wire, men erfaringen er ikke helt på topp. Streamingen fungerer ikke i Firefox for meg, kvaliteten er dårligere enn Netflix, flash+widevine er noe drit, etc. Så de har litt å ta tak i. Hvis noen andre strømmetjenester hadde hatt de store HBO seriene ville jeg nok ha brukt dem i stedet.

Lenke til kommentar

det er eneste muligheten hvis man vil se f.eks. GoT

Det er delvis sant, kommer litt an på omstendighetene.

C More Play har noen HBO serier, bl.a. GoT. MEN det betinger at man abonnerer på tv kanalene (noe som hos Canal Digital koster fra 99 - 349 kr/mnd). Etter hva jeg forstår fra CD sine sider holdet det med den miste pakka til 99 kr/mnd for å få tilgang til C More Play. Så hvis man allerede er kabel/parabol kunde så kan det være ett alternativ.

Lenke til kommentar

Jeg har gratis HBO nordic i 6 måneder som jeg fikk igjennom internettabonomentet. Jeg var ivrig til å prøve ut HBO, men det var helt elendig. Min erfaring med HBO var

 

1. Det tok evigheter før seriene lastet

2, Du kan ikke justere kvaliteten på videoen. Dette er ganske viktig når jeg har 100 GB per måned.

3. Jeg fant ingen serier som jeg ønsket å se og det var ingen søkefunksjon

4. De hadde bare engelske serier og noen få svenske serier og veldig mange av dem har jeg aldri hørt om.

 

Jeg har senere skaffet meg netflix som jeg var veldig fornøyd med. Det viser hvor dårlig HBO er. Jeg vil heller betale for netflix enn å ha HBO gratis.

Endret av Camlon
Lenke til kommentar

Hadde HBO nordic i et par måneder for å se GoT, true dedective og Fargo, men så også på Penny Dreadful og Continuum. Har ikke noe sammenligningsgrunnlag opp mot andre populære streaming tjenester, men synes da tjenesten var helt ok.

 

Problemet er at utvalget er alt for dårlig utenfor de store seriene. De trenger litt mer nytt innhold på filmsiden. Ikke alltid jeg gidder å starte på en ny serie, og da trenger jeg film. Jeg kommer sikkert til å abonnere noen måneder når nye sesonger av seriene jeg følger med på nærmer seg slutten, men tjenesten er ikke verdt å abonnere på til vanlig.

Endret av g.i.r.l.
Lenke til kommentar

Ned mot 10 fps og treige lastetider. Jeg har sett de 4 første sesongene av GOT på Hbo Nordic, sesong 5 tror jeg at jeg vil laste ned. Øynene mine får Aids av den lave frameraten.. Netflix er flere hakk bedre, noe som sier sitt..

 

Her må jo noe være galt hos deg, for jeg kjenner ikke igjen noe av dette.

Lenke til kommentar

1. Det tok evigheter før seriene lastet

2, Du kan ikke justere kvaliteten på videoen. Dette er ganske viktig når jeg har 100 GB per måned.

3. Jeg fant ingen serier som jeg ønsket å se og det var ingen søkefunksjon

4. De hadde bare engelske serier og noen få svenske serier og veldig mange av dem har jeg aldri hørt om.

1. Hos meg starter det med en gang, web versjonen. Kjedelig for deg, men sier ikke så mye om tjenesten generelt.

2. Du har vanlig og liksom HD (web), vet ikke om det er anderledes på andre plattformer.

3. Når man velger "Alle serier", så blir alle serier vist på nettsiden, da er det bare å bruke nettleserens søke funksjon. Ikke helt optimalt, men det gjelder å ta i bruk de mulighetene man har. At du ikke finner noe du ønsker å se viser vel primært at det innholdet HBO tilbyr ikke er i henhold til din smak.

4. Det er primært HBO serier som tilbys, og siden HBO er amerikansk, er det å forvente at det meste av innholdet er engelsk. At man ikke har hørt om en serie trenger ikke å bety så mye, da er serien alt fra tidenes best til tidenes verste, inntil man gir serien en mulighet og finner ut for seg selv.

 

Det viser hvor dårlig HBO er.

I beste fall viser det hvor dårlig det var/er for deg, for andre kan det oppleves anderledes. For meg er det en middels tjeneste som har en del ting de må forbedre, primært på lyd/bilde siden, innholdsmessig er jeg fornøyd. Endret av Crowly
Lenke til kommentar

 

Ned mot 10 fps og treige lastetider. Jeg har sett de 4 første sesongene av GOT på Hbo Nordic, sesong 5 tror jeg at jeg vil laste ned. Øynene mine får Aids av den lave frameraten.. Netflix er flere hakk bedre, noe som sier sitt..

 

Her må jo noe være galt hos deg, for jeg kjenner ikke igjen noe av dette.

 

Joda, man må bare være litt kresen :tease: Dama skjønner heller ikke hva jeg klager over. Men det er lav framerate jo, ihvertfall dagen det kommer ny episode. Kjenner flere som merker det samme.

Lenke til kommentar

Ned mot 10 fps og treige lastetider. Jeg har sett de 4 første sesongene av GOT på Hbo Nordic, sesong 5 tror jeg at jeg vil laste ned. Øynene mine får Aids av den lave frameraten.. Netflix er flere hakk bedre, noe som sier sitt..

Jeg har ingen problem med HBONordic når det gjelder framerate og stabilitet på videostream. Det jeg savner er høyere bitrate på video og 5.1 lyden de skryter på seg.

 

Det virker som problemet ligger med nett-tilkoblingen hos deg.

Lenke til kommentar

 

 

Ned mot 10 fps og treige lastetider. Jeg har sett de 4 første sesongene av GOT på Hbo Nordic, sesong 5 tror jeg at jeg vil laste ned. Øynene mine får Aids av den lave frameraten.. Netflix er flere hakk bedre, noe som sier sitt..

 

Her må jo noe være galt hos deg, for jeg kjenner ikke igjen noe av dette.

 

Joda, man må bare være litt kresen :tease: Dama skjønner heller ikke hva jeg klager over. Men det er lav framerate jo, ihvertfall dagen det kommer ny episode. Kjenner flere som merker det samme.

 

 

Altså med lav framerate, så mener du bildeflyt regner jeg med? Jeg har som sagt aldri vært borti problemet.

 

Mulig du har brukt såpeopera effekten på TV ditt for mye :p ?

Lenke til kommentar

Har

HBO Nordic

Viaplay

og

Netflix

Overplay dns

 

Betalende kunde på alle overnevnte

 

Kjempefornøyd med HBO. Virker på alle enheter "jeg" bruker, eller har behov for. Android tablet (på farten eller i senga), Homesync box , 2 TVer som app.

 

Fornøyd med utvalget av nye serier , spesielt : GOT, Vikings, Ray Donovan , Power, Fargo , True Detective , Continuum, Banshee , Black Sails , mfl.

 

 

Og angående widevine.

Vi ser på TV og film helst på TV apparatet i stua.Her er det to valg: mediabox eller native smart TV hbo app .

Bruke PC/Mac er uaktuelt og helt uinteressant for vår del - og sikker for en hel del andre brukere av HBO i en "stue situasjon" også.

På soverommet brukes tablet eller soveroms smart TV med hbo appen.

Endret av syar2003
Lenke til kommentar

Må si jeg bruker HBO nordic ganske mye, innholdet der er helt topp. Men jeg er ofte I tvil om jeg skal bare laste ned å se serien i sikkerlig kvalitet, selv om jeg betaler for tjenesten.

Andre tingen er at hver gang jeg starter en episode må jeg gjøre 4 ting, fullskjerm, HD knappen, sette på fult volum, og slå av teksten. Irriterer meg at instillingene mine ikke huskes. Og om HD knappen gjør noe i det heletatt er jeg veldig i tvil om, bildet ser akkurat like dårlig ut, men nettbruken går opp såvidt.

Endret av Hagene
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+241541

Problemet med HBO Nordic for min del er kronglete navigering, middelmådig bildekvalitet og at de rett og slett ikke har nok innhold til å kunne ha meg som abonnent året rundt. Stort sett blir det 1 mnd om gangen hver gang det er ny sesong ute av GoT. Jeg tror nok også at de skremte bort mange potensielle kunder med sin arrogante holdning ved lansering mtp pris og bindingstid.

Lenke til kommentar

 

1. Det tok evigheter før seriene lastet

2, Du kan ikke justere kvaliteten på videoen. Dette er ganske viktig når jeg har 100 GB per måned.

3. Jeg fant ingen serier som jeg ønsket å se og det var ingen søkefunksjon

4. De hadde bare engelske serier og noen få svenske serier og veldig mange av dem har jeg aldri hørt om.

1. Hos meg starter det med en gang, web versjonen. Kjedelig for deg, men sier ikke så mye om tjenesten generelt.

2. Du har vanlig og liksom HD (web), vet ikke om det er anderledes på andre plattformer.

3. Når man velger "Alle serier", så blir alle serier vist på nettsiden, da er det bare å bruke nettleserens søke funksjon. Ikke helt optimalt, men det gjelder å ta i bruk de mulighetene man har. At du ikke finner noe du ønsker å se viser vel primært at det innholdet HBO tilbyr ikke er i henhold til din smak.

4. Det er primært HBO serier som tilbys, og siden HBO er amerikansk, er det å forvente at det meste av innholdet er engelsk. At man ikke har hørt om en serie trenger ikke å bety så mye, da er serien alt fra tidenes best til tidenes verste, inntil man gir serien en mulighet og finner ut for seg selv.

 

Det viser hvor dårlig HBO er.

I beste fall viser det hvor dårlig det var/er for deg, for andre kan det oppleves anderledes. For meg er det en middels tjeneste som har en del ting de må forbedre, primært på lyd/bilde siden, innholdsmessig er jeg fornøyd.

 

1. Noen ganger starter den øyeblikkelig, andre ganger ikke. Det sier noe om platformen generelt fordi det skjer ikke på netflix eller andre streamingtjenester som jeg bruker.

2. På netflix kan man justere mellom HD og kvalitet på videoen.

3. Det kjenner jeg allerede til, men helt meningsløst at man må drive på slik.

4. Netflix er også amerikansk, men de har mange norske serier. Jeg er ikke amerikaner så en bedre streamingtjeneste har både amerikanske og norske serier. At jeg kan prøve ut nye serier er ikke et spesielt godt argument for mangel på utvalg hos HBO.

Lenke til kommentar

En vesentlig forskjell på Netflix og HBON er at Netflix er en generell steaming tjeneste for film og serier, mens HBON er mer en nisje tjeneste som fokuserer primært på HBO serier med litt annet i tillegg (pr dags dato). Ønsker man mye annet utover HBO serier bør man nok ikke se til HBON. Siden man kan se alt innholdet de har uten å ha en konto så er det enkelt å finne ut av om de har noe man ønsker å se (eller ikke) før man åpner lommeboka.

Lenke til kommentar

Har prøvd flere slike apper og videostrømme tjenester og synes ikke at HBO Nordic har gjort hjemmeleksen sin. Mangelfull og lite brukervennlig.

 

iOS appen er dårlig laget og støtter ikke strømming via Apple TV på en god måte. Sist spilte og spill av fra siste avspilling - Hvor er disse funksjonene?

 

På Chromecast støtter den heller ikke.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...