Gå til innhold

Her er de første detaljene om neste Doom


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan vi ikke snart innføre bøter til alle som kommer med oppfølger nummer ørten i en serie, og bare kaller oppfølgeren det samme som det første spillet/filmen?

 

AtW

  • Liker 4
Skrevet

"Alt av våpenskifting skjer i en sirkelmeny, og tiden sakkes når man velger mellom våpen, ifølge Polygon."

 

oh yey... -.-

dette må være den mest idiotiske måten å skifte våpen på, hva skjedde med mousescroll/key nr1-9?

i tilleg så er slowmo for å skifte våpen en uting som ødelegger rytmen og adrenalinet.

håper virkelig dette er noe de kutter ut, evt. kan ha en innstilling som tar det bort.

  • Liker 2
Skrevet (endret)

hva skjedde med mousescroll/key nr1-9?

 

Skifte av hovedfokus fra pc til konsoller skjedde.

Endret av Zork
  • Liker 6
Skrevet

"Alt av våpenskifting skjer i en sirkelmeny, og tiden sakkes når man velger mellom våpen, ifølge Polygon."

 

oh yey... -.-

dette må være den mest idiotiske måten å skifte våpen på, hva skjedde med mousescroll/key nr1-9?

i tilleg så er slowmo for å skifte våpen en uting som ødelegger rytmen og adrenalinet.

håper virkelig dette er noe de kutter ut, evt. kan ha en innstilling som tar det bort.

 

Det blir for vanskelig å spille for de som ikke liker skytespill må du vel skjønne!

Skrevet

Kan vi ikke snart innføre bøter til alle som kommer med oppfølger nummer ørten i en serie, og bare kaller oppfølgeren det samme som det første spillet/filmen?

 

AtW

 

Poenget er at de første spillene ikke finnes. De finnes ikke, hører du!

 

Dette er en ny og revolusjonerende spillserie laget spesielt for de nye konsollene, hvor de utnytter det råeste av maskinkraft og hvor vi kommer med nyvinninger som ikke-regenererende helse, våpenskifte ved hjelp av et sirkelhjul som du får opp ved å trykke på en av de mange knappene på kontrolleren din og muligheten til å hoppe mens du er i luften, noe vi lenge har drømt om å få til, men som ikke var mulig i forrige generasjon.

 

Må nok vente til neste generasjon for å få muligheten til å lene seg til siden, men kan ikke få alt heller, og dessuten kan det fort bli forvirrende å måtte trykke på så mange knapper. .

  • Liker 1
Skrevet

Hva betyr det å hoppe i luften?

 

Hoppe gjør man på bakken, men de refererer nok til «double jump»

 

In computer games, a common mechanic which allows the player's character to jump for a second time whilst still in mid air from the first jump (first featured in Dragon Buster in 1985)

 

(http://en.wikipedia.org/wiki/Double_jump)

Skrevet (endret)

Nå er det vel ikke kommet ut så mye detaljer om PC-versjonen, så vi kan jo håpe at valg av våpen skjer på en litt annen måte på PC enn på konsoller.

 

(Selv om Wolfenstein: The New Order ikke gjør meg så veldig optimistisk - hva våpenhjulet gjør i PC-versjonen av det begriper jeg ikke).

Endret av Sutekh
Skrevet (endret)
Jeg kunne tenke meg et Doom med prosedyrisk genererte kart og et stort innslag av rollespillelementer. Det hadde vært artig!


Eller noe helt nytt og eksperimentelt annerledes.


Indie utviklere og moddere lager mer interessange spill idag enn de store gamle traverene i industrien.

Endret av Enceladus
  • Liker 2
Skrevet

"Alt av våpenskifting skjer i en sirkelmeny, og tiden sakkes når man velger mellom våpen, ifølge Polygon."

 

oh yey... -.-

dette må være den mest idiotiske måten å skifte våpen på, hva skjedde med mousescroll/key nr1-9?

 

 

Helt enig. Dette er det mest irriterende med Wolfenstein.

Skrevet

Håper det blir bedre enn Doom 3. Det var morro med jumpscares helt i begynnelsen, men så ble det bare kjedelig. Ellers kommer jeg bare til å mene at ID er blitt en "one trick pony".

  • Liker 1
Skrevet

Hva har dobbelhopp med seriens røtter å gjøre? I originalen kunne man ikke hoppe i det hele tatt..

Handlingen foregikk heller ikke direkte på mars, men på dens to måner; Deimos og Phobos

 

 

Kontekstuelle knapper vil også sørge for at det blir mulig å rive av armer og hoder når det passer.

Oh joy.. QTE FTW..

Skrevet

Hva har dobbelhopp med seriens røtter å gjøre? I originalen kunne man ikke hoppe i det hele tatt..

Handlingen foregikk heller ikke direkte på mars, men på dens to måner; Deimos og Phobos

 

 

Kontekstuelle knapper vil også sørge for at det blir mulig å rive av armer og hoder når det passer.

Oh joy.. QTE FTW..

 

Susset litt på det samme, men jeg regner med at de mener at det er litt generelt old-school. Det som gjorde doom bra var varierte levler med mange monste, men kan antakelig se lenge etter det.

 

AtW

Skrevet

Jeg tror nok de kjørte seg inn i en trang gate med den stygge plastikk-grafikken i Doom 3 til ulempe for et mer åpent og varierende level-design. Dette var etter min mening det største problemet med spillet. Det var bare unntaksvis at vi fikk se noe utenfor de trange gjentagende korridorene.

Skrevet

Mye negativitet her :/ men det siste id slapp ut var vell Rage som jeg har kun spillt en gang enda :p Lever likevel i håpet om at dette skal bli bra :)

Skrevet

Mye negativitet her :/ men det siste id slapp ut var vell Rage som jeg har kun spillt en gang enda :p Lever likevel i håpet om at dette skal bli bra :)

 

Hvorfor skulle det ikke være mye negativitet? ID har ikke sluppet noe som er særlig over middelmådig på omtrent ett tiår.

 

AtW

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...