Gå til innhold

FINALETRÅD - Tyskland vs Argentina


Latias

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det blir uansett en langt mer polariserende og dermed interessant finale enn det Nederland vs Tyskland hadde vært, da jeg tror mange ville vært rimelig likegyldige til utfallet - ikke minst i Sør-Amerika. Nå bli det Europa mot Sør-Amerika og Tyskland kan bli det første europeiske laget som vinner et mesterskap i Sør-Amerika, samtidig som Argentina skal spille mot laget som fullstendig ydmyket rivalen deres og de skal spille på rivalens jord. Her blir det masse press og prestisje for alle de involverte.

 

Selv håper jeg at Tyskland vinner overlegent igjen og da kun for å se reaksjonen til argentinerne og Sør-Amerika. Tyskerne vil ta et tap med fatning og all ære til dem for det, men det har forferdelig liten underholdningsverdi.

Lenke til kommentar

Håper at dette kan bli den endelige døden for "søreuropeisk samba fotball" al'a juksing filming & triksing hele veien. Hva med å bare spille bra og være dyktige og profesjonelle utøvere innenfor den idretten dere tilfeldigvis har blitt "proffe" i??

Argentina er uproffe, ja. Tre baklengs på seks kamper i et VM-sluttspill, null baklengs etter gruppespillet. Messi, Higuain, Di Maria, Aguero, Mascherano.

 

Uproft ja. Ja.

 

Tyskland slapp Ghana til flere muligheter alene enn Argentinas forsvar har gjort gjennom hele mesterskapet. At motstanderne har pakket inn Messi så inni helvete gjennom hele VM, og at han fortsatt står med fire scoringer, sier vel sitt om kvaliteten på han. Når Higuain også har våknet etter hvert så vil jeg påstå at Argentina har gode muligheter mot Tyskland.

 

Selv er jeg nøytral; på mange måter unner jeg Tyskland et gull grunnet underholdningsverdien på laget i samtlige mesterskap siden 2006. På den annen side er Messi så fantastisk at han fortjener å løfte VM-troféet en gang, og endelig bli ansett som den beste spilleren kloden noen sinne har sett. For meg er det nå uansett ikke tvil i helvete at han allerede er det. Med god margin til nummer to.

Endret av LimeCanes
Lenke til kommentar

 

Tyskland har da filmet mer enn Argentina i dette mesterskapet. Argentina har faktisk vært overraskende "fair" selv om fotballen de spiller ikke har vært så veldig morsom å se på.

 

Muller alene har vel filmet mer enn hele Argentina.

 

Og Robben har filmet mer enn Müller OG Argentina, men heldigvis befinner han seg ikke i en finale. :)

Som Maefteda sier, har Argentina vært overraskende fair. Men det er vel det eneste plusset jeg er villig til å gi.

Lenke til kommentar

Macherano som er vært en av de beste spillerene dette VM kommer nok til og ødelegge Tysklands finspill, så dette kan gå begge veier.

Og Hummels, verdens beste midtstopper(sammen med silva?) kommer til å gjøre livet surt for Messi og co. Og Tyskland har et mye bedre forsvar ellers med Boateng, Lahm og Höwedes

Lenke til kommentar

Tyskland skal vinne. De fortjener det synes jeg og er det eneste landslaget som spillet stadig i hele VM. Vel, ikke mot Ghana og Algerie men de var overrasket mot Algerie. Algerie var helt utrolig.

Tyskland spiller totalfotball nå. Håper de er det første europesisk land som vinne på Sør-Amerika jord.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ja, hadde vært utrolig gøy å se Tyskland vinne pokalen!
De er et av de laga som spiller utrolig bra og bygger seg oppover med kontrolerte sentringer.
Ser mulighetene og utnytter dem.
Spillersom regel sånn at det blir gøy å se på. De hadde egentlig fortjent å vinne.
Men om Argentina er det beste laget, så skal de få lov å vinne, men da vil jeg se et bra lagspill fra dem og fin fotball.

IKKE NOE STRAFFE I FINALEN! Tyskland 3-1 hadde vært greit.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...