Gå til innhold

TEST: Samsung Galaxy Tab S 10.5


Anbefalte innlegg

Har jeg beskyldt navngitte personer her for korrupsjon? Da tror jeg du bør ta deg tid til å lese posten min en gang til.

Å stille spørsmål om det, eller å uttrykke at det ser ut som det er ikke å beskylde noen for faktisk å ha bedrevet korrupsjon. Det er mer en observasjon.

Samsung er bare et av selskapene som har befalt bloggere og journalister for positiv omtale, så det ville ikke overraske meg om det også er tilfelle her.

 

Men angående kommentaren som ble sporløst borte, så KAN det sikkert skyldes en beleilig teknisk feil.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har jeg beskyldt navngitte personer her for korrupsjon? Da tror jeg du bør ta deg tid til å lese posten min en gang til.

Å stille spørsmål om det, eller å uttrykke at det ser ut som det er ikke å beskylde noen for faktisk å ha bedrevet korrupsjon. Det er mer en observasjon.

Samsung er bare et av selskapene som har befalt bloggere og journalister for positiv omtale, så det ville ikke overraske meg om det også er tilfelle her.

 

Men angående kommentaren som ble sporløst borte, så KAN det sikkert skyldes en beleilig teknisk feil.

 

Å beskylde journalister for å ta betalt for positiv omtale er korrupsjon, og alvorlig kriminalitet. Og spar meg for "jeg stiller bare spørsmål", det er ett patetisk forsvar. "Jeg har en sterk mistanke om at X er pedofil, tror absolutt det kan være noe i det, eller hva?" Men stiller såklart bare spørsmål....

 

AtW

Endret av Malvado
  • Liker 2
Lenke til kommentar

"Det råeste nettbrettet verden har sett". Nytt for meg at verden ser SÅ dårlig. En må legge lista veldig lavt om dette skal passere som en test. Det er mer likt "first impressions" preview enn et skikkelig review.

 

Mangel på USB3 og liten nyttbar lagringsplass bør vel trekke ned på et brett som er ganske mye retta mot mediekonsum? Og hva med skjermen i sollys? Måler den seg med f.eks. min Nexus 7 vs2?

 

Hvordan påvirker det hastigheten å kjøre flere applikasjoner samtidig? Dette er en kjent svakhet på de nyeste Note-modellene.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Man skulle jo tro et nettsted på denne størrelsen ville vise at de prøver det de kan for å holde seg objektive, men dessverre skuffer de i artikkel etter artikkel.

Det er heldigvis noen få unntak en gang iblant.

 

Anmeldelser er ikke objektive, det finnes sider jeg mener gjør en bedre jobb en amobil, men det er latterlig å mene at noen av de er objektive, eller bør være det, selv om det finnes objektiv informasjon ispedd anmeldelsen.

 

AtW

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er blitt påstått før at noen artikler er nærmest verdiløse og vridd etter hva forfatteren selv liker eller hater. Ofte ser det også ut til å skrives bevisst på denne måten for å skape diskusjon og dermed økte reklameinntekter.

 

Og jeg som syntes at det var ille nok at noen artikler på gamer.no ble skrevet på nynorsk ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er blitt påstått før at noen artikler er nærmest verdiløse og vridd etter hva forfatteren selv liker eller hater. Ofte ser det også ut til å skrives bevisst på denne måten for å skape diskusjon og dermed økte reklameinntekter.

 

Og jeg som syntes at det var ille nok at noen artikler på gamer.no ble skrevet på nynorsk ;)

 

Tror kanskje du har gått av å la konspirasjonene ligge litt her, det er tross alt normale folk som sitter også i redaksjoner, tror du virkelig i fulgt alvor at folk som jobber med slikt med vilje skriver en anmeldelse som ikke er slik de mener for å skape flere klikk? Med vilje skriver en dårligere anmeldelse? Det er ett ganske trist menneskesyn.

 

AtW

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Man skulle jo tro et nettsted på denne størrelsen ville vise at de prøver det de kan for å holde seg objektive, men dessverre skuffer de i artikkel etter artikkel.

Det er heldigvis noen få unntak en gang iblant.

 

Anmeldelser er ikke objektive, det finnes sider jeg mener gjør en bedre jobb en amobil, men det er latterlig å mene at noen av de er objektive, eller bør være det, selv om det finnes objektiv informasjon ispedd anmeldelsen.

 

AtW

 

 

Problemet til Amobil er at det de presenterer som objektiv informasjon ofte er feil. Når testen i tillegg er overfladisk og mangler viktig informasjon så blir resultatet mer villedende enn en beskrivelse av hva testeren syntes.

 

Desverre når disse svake testene ut til et langt større publikum enn det de fortjener pga avtaler med bl.a. TV2.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

 

Man skulle jo tro et nettsted på denne størrelsen ville vise at de prøver det de kan for å holde seg objektive, men dessverre skuffer de i artikkel etter artikkel.

Det er heldigvis noen få unntak en gang iblant.

 

Anmeldelser er ikke objektive, det finnes sider jeg mener gjør en bedre jobb en amobil, men det er latterlig å mene at noen av de er objektive, eller bør være det, selv om det finnes objektiv informasjon ispedd anmeldelsen.

 

AtW

 

 

Problemet til Amobil er at det de presenterer som objektiv informasjon ofte er feil. Når testen i tillegg er overfladisk og mangler viktig informasjon så blir resultatet mer villedende enn en beskrivelse av hva testeren syntes.

 

Desverre når disse svake testene ut til et langt større publikum enn det de fortjener pga avtaler med bl.a. TV2.

 

 

Det er greit nok det, det du kommer med er konkret kritikk, har ingenting imot det, det latterlige er disse konspirasjonsteoriene og korrupsjonsanklagene.

 

AtW

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Å beskylde journalister for å ta betalt for positiv omtale er korrupsjon, og alvorlig kriminalitet. Og spar meg for "jeg stiller bare spørsmål", det er ett patetisk forsvar. "Jeg har en sterk mistanke om at PL610 er pedofil, tror absolutt det kan være noe i det, eller hva?" Men stiller såklart bare spørsmål....

Er det riktig måte å diskutere på?

 

Men hvis man lar følelsene løpe av med seg er det sikkert greit å ta en liten pause og tenke seg om :p

Endret av Malvado
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Ja Nexus 7 (2013) er veldig bra, men syntes du er i overkant subjektiv her.

 

Da den har en relativt gammel CPU/GPU så tror jeg ikke at du har rett selv om stock Android er raskere på lik hardware enn andre. Referanse?

 

 

 

Det jeg mente var at stock Android er raskere enn de andre brukergrensesnittene.

 

 

 

Uenig. Jeg syntes den er for liten. Galaxy Tab S 8.4 har større skjerm uten å være spesielt mye fysisk større og er samtidig lettere enn Nexus 7 forøvrig. Selv har jeg bestilt 10.5" da det passer bedre til mitt bruk.

 

Galaxy Tab S 8.4 er ikke lettere enn Nexus 7, som veier 290 gram.

 

 

 

- "Den er også, siden den kjører vanilla android, like rask som konkurrenter i 5000-6000,- klassen."

Nei

 

Jeg er tidligere eier av iPad 3 og Galaxy Note tablet, har prøvd iPad Air 4, Xperia Z Tablet og LGs 8-tommer tablet. For meg var opplevelsen med Nexus 7 raskere, glattere og mindre hakkete. Alle Samsung-nettbrett jeg har sett og prøvd, viser seg å bli laggete over tid -- det inkluderer alle mine bekjente som eier en Galaxy tablet. Det samme har ikke skjedd med min Nexus 7.

Endret av La Menthe
Lenke til kommentar

"Enkelte nettsteder skriver at LTE-vesjonen har Qualcomm-brikke, men til oss sier Samsung at dette er feil."

 

Komplett.no sælger med disse opplysninger:

Prosessor QUALCOMM Snapdragon 800

Prosessorklokkehastighet 2.3 GHz

Antall kjerner Firerkjerne

Lenke til kommentar

Godt observert.

 

Et spørsmål blir besvart med sletting av innlegg.

 

Modereringen her på forumet når stadig nye høyder...

 

Det viser seg at det var et uhell (som mye mulig har skjedd mens en moderator har surfet artikkelen og forumet på mobil) og innlegget har selvfølgelig blitt gjenopprettet. Bare til informasjon, videre diskusjon om det kan taes i tilbakemeldingsforumet eller på privat melding
  • Liker 2
Lenke til kommentar

jeg leverte min Galaxy tab S tilbake. Det var for mye lag og microstuttering for min smak

 

Det er bare å vente på at Google lanserer sin neste versjon i Nexus-serien. En nettbrettserie som er fri for lagg, microstutter og alt det tullet -- og i tillegg billig.

Endret av La Menthe
Lenke til kommentar

Hvordan kan denne stygge plastikk dingsen få 10/10.. Greit nok at den er tynn og lett, men den er ikke PREMIUM. DEN ER LAGET AV PLASTIKK!

Polycarbonate som materiale er mere premium enn aluminium. Det er over 2 ganger så dyrt å kjøpe polycarbonate over hva det koster å kjøpe inn aluminium.

 

Hvordan ting føles i handa er subjektivt. Dessuten så gjør aluminium på telefonene (som på f.eks HTC One M8) at telefonen er mye glattere å holde som gjør sjangsen for å miste telefonen i bakken mye større, som igjen er en ganske stor negativ side med aluminium.

Endret av Vindicator
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Jeg er tidligere eier av iPad 3 og Galaxy Note tablet, har prøvd iPad Air 4, Xperia Z Tablet og LGs 8-tommer tablet. For meg var opplevelsen med Nexus 7 raskere, glattere og mindre hakkete. Alle Samsung-nettbrett jeg har sett og prøvd, viser seg å bli laggete over tid -- det inkluderer alle mine bekjente som eier en Galaxy tablet. Det samme har ikke skjedd med min Nexus 7.

 

Interessant og potensielt høyst praktisk relevant. Fins det noen tester på dette? Nexus 7 blir jo gjerne solgt i 32GB utgave i Norge, mens de aller fleste Note-brettene solgt har vært 16GB. Kan dette kanskje spille inn? Og hvor stor betydning har RAM-størrelsen her? Gjelder denne forskjellen også Nexus 7 v1 (1GB RAM)?

 

Hvis det swappes minimalt, skal jo ytelsen være ganske konstant over tid?

 

(Venter på 64-bits brett med 8 GB RAM..)

Lenke til kommentar

 

 

Hvordan kan denne stygge plastikk dingsen få 10/10.. Greit nok at den er tynn og lett, men den er ikke PREMIUM. DEN ER LAGET AV PLASTIKK!

Polycarbonate som materiale er mere premium enn aluminium. Det er over 2 ganger så dyrt å kjøpe polycarbonate over hva det koster å kjøpe inn aluminium.

 

Hvordan ting føles i handa er subjektivt. Dessuten så gjør aluminium på telefonene (som på f.eks HTC One M8) at telefonen er mye glattere å holde som gjør sjangsen for å miste telefonen i bakken mye større, som igjen er en ganske stor negativ side med aluminium.

Siden når ble dyrest = mest "premium"? Og hvordan vet du innkjøpsprisene til Samsung og de øvrige produsentene hva gjelder polykarbonat og aluminium?

 

Polykarbonat er forsåvidt en relativt spesifisert utgave av "plastikk" mens "aluminium" blir temmelig vidt så hvilke priser er det du i det hele tatt går ut ifra?

Endret av RamGuy
  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

 

Hvordan kan denne stygge plastikk dingsen få 10/10.. Greit nok at den er tynn og lett, men den er ikke PREMIUM. DEN ER LAGET AV PLASTIKK!

Polycarbonate som materiale er mere premium enn aluminium. Det er over 2 ganger så dyrt å kjøpe polycarbonate over hva det koster å kjøpe inn aluminium.

Hvordan ting føles i handa er subjektivt. Dessuten så gjør aluminium på telefonene (som på f.eks HTC One M8) at telefonen er mye glattere å holde som gjør sjangsen for å miste telefonen i bakken mye større, som igjen er en ganske stor negativ side med aluminium.

Siden når ble dyrest = mest "premium"? Og hvordan vet du innkjøpsprisene til Samsung og de øvrige produsentene hva gjelder polykarbonat og aluminium?

Polykarbonat er forsåvidt en relativt spesifisert utgave av "plastikk" mens "aluminium" blir temmelig vidt så hvilke priser er det du i det hele tatt går ut ifra?

 

 

Som jeg sa på ITAvisen tidligere........

 

----------------------------------------------------------------------------------------------------

 

I følge denne linken her, så koster Polycarbonate 3.83 dollar per kilo: http://en.wikipedia.org/wiki/Polycarbonate. Her så koster aluminium 0.84 dollar per pounds. Men for å få ett kilo, så må man gange 0.84 med 2.2 med at 1 kg er 2.2 pounds: http://www.vincentmetals.com/Daily_Aluminum_Prices.html

 

Så da får vi 0.84 x 2.2 = 1,848 dollar per kg av aluminium. Polycarbonate er med andre ord litt over dobbel så dyrt som aluminium.

 

Var det noe mere du lurte på?

 

EDIT: Jeg foretrekker heller å ha en telefon som vrir seg og samtidig vrir seg tilbake til den vanlige stillingen enn om at telefonene blir permanent bøyd (så fremt du ikke klarer å bøye den tilbake selv uten å ødelegge noe annet) som Huawei Ascend P7 telefonen gjorde i Amobil sin test av telefonen.

 

----------------------------------------------------------------------------------------------------

 

Men, hva er det med aluminium som du mener er mere premium over polycarbonate om man ser bort i fra følelsen i handa. At noe føles bra i handa betyr ingenting på at materialet er ut av premium kvalitet.

Endret av Vindicator
Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...