Gå til innhold

TEST: Samsung Galaxy Tab S 10.5


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kanskje det ikke er snakk om såkalte smøreturer, eller andre goder, kanskje Amobil heller er redd for å bli saksøkt hvis de skriver en ærlig og objektiv test?

http://www.digitaltrends.com/mobile/samsung-sues-over-negative-galaxy-s5-report/#!bfuabA

 

:) :)

 

The paper in question is ETNews, a well-known source for industry news and gossip, and the lawsuit’s existence was broken by Media Today, another Korean publication. From the translation, it appears Samsung asked for the story on alleged problems with the S5’s camera to be retracted, saying the article was untrue. ETNews refused, so Samsung fired up its legal team.

 

Kanskje noe av årsaken på hvorfor det skjedde, altså at ETNews sa at kameraet hadde en feil av noen slag som ikke er på Galaxy S5 telefonene normalt. Mulig dem fikk et dårlig eksemplar av Galaxy S5 som dem kanskje kunne ha sagt til Samsung og spurt om et nytt eksemplar dem kunne sende til dem for testing i stedet for å tie om dette.

 

Hadde Amobil gjort en test av Galaxy S5 og f.eks slaktet kameraet fordi det skulle være dårligere enn Sony XPERIA Z2 sitt kamera f.eks og legger frem grunner på det, så er det ikke på samme måte som det du linker til. Samsung ville ikke ha saksøkt Amobil for å gjøre det.

Endret av Vindicator
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 1 måned senere...

Jeg er svært skuffet over galaxy tab s 10. Kjøpte det i god tro, men mindre enn en måned etter kjøp slutter taster å fungere og den går i svart når det passer den. Var i to uker på mcare og kom tilbake med bare en feil fikset i tillegg til at den er lite responsiv på berøring til tider. Tilbake til verksted dagen etter jeg fikk den igjen. Har aldri vært apple fan, men vurderer å bli det nå

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg kjøpte denne men ble skuffet over batterilevetiden. Man kan nok få 12 t eller mer med sort bakgrunn men med vanlig nettinnhold og apper går batteriet lett tomt på 5-6 t aktiv bruk. Så det holder ikke en lang reisedag for meg og jeg har brukt angreretten. Samsungs navigasjonstaster blir sittende på siden slik jeg liker å holde tableten men det er kanskje ikke alle som irriterer seg over. Jeg fant ut at jeg foretrekker soft taster

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg var innom en butikk i dag og så litt på dette brettet. Etter å ha endret skjermmodus til å vise litt nøytrale farger ble jeg imponert over bildekvaliteten på de demobildene som lå inne på den.

 

Men når jeg bladde gjennom bildet med mye blå bakgrunn la jeg merke til en skygge på skjermen. Når jeg så litt bedre etter la jeg merke til noe tekst i skyggen også. Brettet kan ikke ha vært så veldig gammelt men hadde tydeligvis allerede fått problem med innbrenning. Jeg hadde håpet at Samsung etterhvert hadde fått gjort noe med innbrenningsproblemet. Er det andre som har opplevd problemer med innbrenning på dette brettet?

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Sitter og vurderer denne nå mot Note Pro 12.2.

 

Synspunkter?

 

Blir nesten som å spørre hvilken bil liker du eller hvilken farge....

 

Lest både + - om begge.

 

Noen som kanskje har testet begge?

 

Jeg kan fortelle hvilken av disse to bilene jeg liker, jeg.

 

Skjermstørrelsen på Note Pro betyr at den er bedre til å lese magasiner og blader.

Stylusen til Note Pro betyr at den kan brukes kreativt i langt større grad en Tab S. Og den har bedre batterikapasitet. Når ytelsen ellers virker lik, og prisforskjellen er det den er, ser jeg ingen grunn til å velge en Tab.

 

Jeg hadde gjerne tatt imot en Note, jeg. Den kan mer.

 

Jeg hadde har den første Tab 10.1. Den er mye svakere enn begge disse, så vanskelig å sammenligne, men jeg ønsket meg bort fra den. Jeg endte opp med å velge en Surface Pro 128GB i stedet for en Note, fordi SP ga meg så mye mer for pengene. Det er jeg godt fornøyd med.

 

Jeg ville fortsatt valgt en Surface Pro over en Note til mitt bruk, men jeg mener Note-serien er blant det beste man kan få med Android.

Endret av tommyb
Lenke til kommentar

Det er såpass stor prisforskjell på de forskjellige Surface-modellene, at jeg ikke uten videre vil anbefale dem uten å gjøre en vurdering på pris.

 

Det er også en rekke ting man bør være advart mot før man kjøper en Surface Pro - den viktigste er at det ikke er et nettbrett, men en slate tablet PC. Man bør ønske Windows-programvare, heller enn apps. Og den er tung, blir varm, og har (i alle fall 1. generasjon) halve batteritiden.

Fordelene er altså Windows-programvare inklusive Java og Flash om man ønsker, real prosessorkraft, og fordelene med å ha en PC med de vanlige tilkoblingsmulighetene.

 

Kjøper man en Surface 3 (ikke-pro) så mister man mange av fordelene med å kjøpe en Surface Pro, og vinner tilbake endel på pris, vekt og batteritid. Men da har man et ganske stusselig økosystem å forholde seg til.

 

Hadde lett valgt en Note over Surface 3 (ikke-pro).

Endret av tommyb
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

 

 

Fantastisk å ENDELIG se en anmeldelse som ikke er skrevet av en apple fanboy! Respekt til Espen Irwing Swang!

 

Bare fordi produktet får høy score så er den ikke anmeldt av en "Apple fanboy". Folk lirer av seg alle slags merkelig kommentarer og har en merksnodig forvridd holdning til verden om de tror at så fort et "ikke Apple produkt" ikke scorer kjempebra så må det være en "Apple fanboy" som anmeldte produktet. Eller er det noe helt konkret du sikter til?

 

 

Skjermteknologien er den samme, og det er også oppløsningen. Med samme antall punkter på mindre skjerm, har Tab S 8.4 høyere skjermoppløsning enn storebror.

 

Dette blir vel litt feil? Selv om 8,4" modellen har høyere PPI (pikseltetthet / antall piksler per tomme) så har den jo ikke større skjermopppløsning. Dere skriver jo selv at oppløsningen er den samme for deretter skrive at den har høyere skjermoppløsning rett etterpå? 2560x1600 = 2560x1600 om det så er 10,5 eller 8,4" stor skjerm.

Dette forstår folk.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...
  • 2 måneder senere...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...