Gå til innhold

Samsung Tab S (8,4" & 10,5")


Anbefalte innlegg

Samboeren min har kjøpt dette nettbrettet nå.

Surfing går meget tregt både via WiFi og 4G. Prøvd Samsung sin egen nettleser og Chrome, fremdeles like tregt.

Det tar lang tid før sidene lastes inn. Vi har 50 mbit/s, så det burde ikke være noe problem.

Har nullstilt det også, men fremdeles lastes sider inn tregt.

 

Forslag?

Dette er helt normalt.

Dette skjer fordi brettet skal innordne seg den nye eieren og er i en rebelsk fase av sin nye tilværelse.

Dette pleier som oftest å gå over etter et par uker med mye kos.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Når du sier lagging. Mener du lagg i UI etter at websiden er lastet ferdig eller lag i form av lasting av reklame som fører til at alt annet innhold hopper opp og ned som igjen fører til at man nesten alltid havner inn på feil artikkel.

 

Dette syns jeg er det verste. Treg loading av reklame og så trykker man på en artikkel og havner inn på en helt annen.

Lenke til kommentar

Lurer på om jeg skal roote tableten og enten debloate eller legge inn custom rom.

 

Irriterende å ha så mye samsung bloat som jeg ikke bruker stående å gå i bakgrunden. Leser på XDA nå og ser ut som ytelsen er heftig mye bedre i en custom rom som er nærmere stock android.

 

Vet at root tripper knox, men har dette noe å si mtp på garanti / reklamasjonsrett i Norge?

Lenke til kommentar

Samboeren min har kjøpt dette nettbrettet nå.

Surfing går meget tregt både via WiFi og 4G. Prøvd Samsung sin egen nettleser og Chrome, fremdeles like tregt.

Det tar lang tid før sidene lastes inn. Vi har 50 mbit/s, så det burde ikke være noe problem.

Har nullstilt det også, men fremdeles lastes sider inn tregt.

 

Forslag?

Installer SpeedTest og sjekk hvilken hastighet du får i praksis. Dersom det er lavt her, prøv på et annet nett. Dersom det går sakte der også, er det feil på nettbrettet. Dersom det funker som det skal der, kan det være at din router ikke funker 100% mot nettbrettet. Sjekk om det finnes nyere FW til routeren, ev. prøv med en annen.

Lenke til kommentar

Samboeren min har kjøpt dette nettbrettet nå.

Surfing går meget tregt både via WiFi og 4G. Prøvd Samsung sin egen nettleser og Chrome, fremdeles like tregt.

Det tar lang tid før sidene lastes inn. Vi har 50 mbit/s, så det burde ikke være noe problem.

Har nullstilt det også, men fremdeles lastes sider inn tregt.

 

Forslag?

 

Prøv Operas' beta versjon. Den jobber litt bedre enn de andre jeg har testet.

(Firefox, Chrome, Dolphin osv osv).

Lenke til kommentar

Treg, mye bloatware, håpløs å surfe på, pga lagg i nettleser, meget lite utvalg av custom roms på xda, samsung knox, litt så som så hw i forhold til pris.

 

Men den er super å se film på da skjermen er helt fantastisk og batteriet er bra.

 

Sier ikke at den er dårlig, men er ikke tableten for meg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...