Gå til innhold

Samsung Tab S (8,4" & 10,5")


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-80wCWpIM

 

Vurderer sterkt å kjøpe dette nettbrettet, men ser at mange har problemer med treige nettlesere. Er det virkelig et så stort problem?

 

Chrome er litt treg i hvert fall.

 

Sliter ikke nevneverdig med chrome

 

Hva legger man i treig nettleser egentlig ?

Lenke til kommentar

Jeg har i lengre tid vurdert frem og tilbake mtp valg av nettbrett.

Til slutt stod valget mellom ipad air 2 og Samsung Galaxy S 10,5. Begge wifimodeller.

Falt for sistnevnte.

 

Har hatt flere Galaxy S mobiltelefoner opp igjennom, så visste forsåvidt hva jeg gikk til. Likevel var det enkelte ting som overrasket meg ekstra positivt/negativt:

 

Positiv overraskelse:

- Skjermen. Visste den var bra. Men shit! En slik skjerm passer mitt bruk!

- Første gang jeg faktisk ikke har byttet ut standard TW-launcher. Opplever så og si ikke lagg her. Digger hurtigsnarvei til filbehandler.

- Generell god ytelse. Merker egentlig kun lagg i dårlige apper. Chrome lagger tidvis mens den laster inn sidene, men etter det er det nice. Ikke ios-kvalitet, men ikke irriterende i det heletatt.

- Kvalitetsfølelsen på selve enheten.

 

 

Negativt:

- Apputvalget til android når det kommer til tablets. De appene jeg bruker daglig er helt ok, men ser for meg at andre kanskje savner større utvalg av tabletoptimaliserte apper.

- Høytalerene er ikke i verdensklasse.

 

Videre så kan jeg jo nevne hvorfor jeg valgte et samsung-brett vs noe annet med android:

- Streaming til Samsung-TVen. Kan her benytte seg av enheten mens man streamer. (Mulig man kan det med andre også)

- Gratis 50 gb dropbox i 2 år.

- Gratis netflix i 6 mnd.

 

Lenke til kommentar

 

 

Vurderer sterkt å kjøpe dette nettbrettet, men ser at mange har problemer med treige nettlesere. Er det virkelig et så stort problem?

 

Chrome er litt treg i hvert fall.

 

Sliter ikke nevneverdig med chrome

 

Hva legger man i treig nettleser egentlig ?

 

 

0,5-1 sekund tid mellom trykk på skjerm og respons i nettleseren. Det oppleves som veldig lang tid når man er vant til instant reaskjon på PC.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM

 

 

 

Vurderer sterkt å kjøpe dette nettbrettet, men ser at mange har problemer med treige nettlesere. Er det virkelig et så stort problem?

 

Chrome er litt treg i hvert fall.

 

Sliter ikke nevneverdig med chrome

 

Hva legger man i treig nettleser egentlig ?

 

 

0,5-1 sekund tid mellom trykk på skjerm og respons i nettleseren. Det oppleves som veldig lang tid når man er vant til instant reaskjon på PC.

 

Rart, hos meg blir linken blå så fort jeg har trykt på linken og ny side begynner å laste.

Lenke til kommentar

Var akkurat innom der jeg kjøpte taben min og byttet den pga grønfarger der det skal vere mørke farger (ikke helt svart).

Startet nå min ny tab, men akkurat samme problem, om ikke verre...

Noen andre som har dette problemet?S2VCbU5X.jpeg

Tror jeg har samme her. Feks om man åpner netflix, ser man at nederste delen er grønn-grå. Regner med dette er standard amoledproblem når det kommer til fargegjengivelse av enkelte farger? Og kan sikkert kalibreres om ønskelig.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM

 

Spørsmål: flere enn meg som opplever en knirkelyd ved press på det ene hjørnet? Noen som vet om dette er normalt eller reklamasjonsverdig?

Oppdaget det i det ene hjørnet idag, men er ikkeknirkelydmi de andre hjørnene. Merkes når man presser metallrammen nedover.

Noen som kan svare?

 

Ingen knirkelyder

Lenke til kommentar

 

Spørsmål: flere enn meg som opplever en knirkelyd ved press på det ene hjørnet? Noen som vet om dette er normalt eller reklamasjonsverdig?

Oppdaget det i det ene hjørnet idag, men er ikkeknirkelydmi de andre hjørnene. Merkes når man presser metallrammen nedover.

Noen som kan svare?

 

Ingen knirkelyd her heller. Rammen er forresten av plastikk. Er knirkelyden et stort problem?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...