Gå til innhold

Tips til flyspill


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Du kan sjekke ut X-Plane også. Bra simulator. Riktig nok ikke en grafikkbombe, men for simuleringen sin del, er den verdt å sjekke ut. Kommer stadig flere gode og interessante fly og helikoptre.

 

Om du vil ha en grafisk flott opplevelse er det nok vanskelig å slå War Thunder, men det er ikke helt simulasjon i sin rette forstand.

 

 

Arma 3 har et par helikoptre og fly som kanskje kan være gøy å prøve i kampsituasjon. Kan ikke påstå at jeg liker det spesielt godt, men det finnes scenarier som kan være moro, om enn noe kortvarig.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Anbefaler både DCS for kampfly, men vær da forberedt på at det ikke er arcade, men heavy duty simulator. Ellers er Prepar3d en videreutvikling av FSX (kjøpt opp av Lockheed-Martin), og kan også anbefales. Aberet her er at det er relativt få stock fly. DCS er gratis, men da har du kun to fly. Andre fly koster endel. Advarsel angående DCS er at du fort ryker på en dyrere stikke og throttle (*host Warthog host*)

Lenke til kommentar

HAWX og Ace Combat ble for arcade for meg.

 

War Thunder var gøy med en gang, men det virker som om det eneste man kan gjøre er oppdrag av typen: skyt fiendens bakkemannskaper og beskytt dine egne.

 

DCS virket ganske kult, men det er MYE jeg må sette meg inn i.

 

Laster ned Rise of Flight nå. Forhåpentligvis er det færre knapper å holde styr på i så gamle fly.

Lenke til kommentar

HAWX og Ace Combat ble for arcade for meg.

 

War Thunder var gøy med en gang, men det virker som om det eneste man kan gjøre er oppdrag av typen: skyt fiendens bakkemannskaper og beskytt dine egne.

 

DCS virket ganske kult, men det er MYE jeg må sette meg inn i.

 

Laster ned Rise of Flight nå. Forhåpentligvis er det færre knapper å holde styr på i så gamle fly.

 

Mange nok knapper i Rise of flight også, hehe men ikke i forhold til DCS nei :) . Men i Rise of flight er mye av utfordringen i bare det å holde flyene i luften, når man legger til fiendtlige fly og luftkamper, AAA og andre uhell er sjansene for å bli drept under oppdraget langt større enn overlevelses sjansen :) . Om enn ikke ett stort multiplayer miljø, er det likefult 1-2 fulle servere hver dag.

Lenke til kommentar

Vil du ha en utfordring og har tålmodighet så tror jeg DCS A10-C "Warthdog" er det spillet som man lett kan få dilla på og vil lære seg mere og kjøpe bedre sticke og track-ir og fly i formasjon med flere folk osv osv osv.

Et meget stort pluss for meg er at alle knappene i cockpit kan trykkes på og er til noe, så slipper jeg og husker hundrevis av shortcuts.

Regn med det blir en del youtube tutorials :-P

Lenke til kommentar

Et meget stort pluss for meg er at alle knappene i cockpit kan trykkes på og er til noe, så slipper jeg og husker hundrevis av shortcuts.

 

Regn med det blir en del youtube tutorials :-P

Må bare huske en latterlig oppstartssekvens i et mylder av knapper tydelig designet av ingeniører ;) Følelsen når du etterhvert mestrer det og kommer i luften(kansje første nedskyting også) gjør det dog verdt det.

Lenke til kommentar

Har gått over fra det Russiske flyet til Mustangen. Likte den mye bedre. Klarer å ta av og lande, når jeg setter spillet i game-mode :) . Når jeg setter på simulation-mode, knekker vingene hvis jeg drar for hardt i spaken.

 

Hvilke funksjoner vil det være naturlig å mappe til de ulike knappene på joysticken?

 

 

Følelsen når du etterhvert mestrer det og kommer i luften(kansje første nedskyting også) gjør det dog verdt det.

 

 

Har allerede blitt skutt ned mange ganger.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...