Gå til innhold

Klokketråden — Diskusjon og kjøpetips!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Kaplan skrev (5 minutter siden):

Litt avhengig av hvilke funksjoner du skal ha og hvor mye info du er avhengig av å få på armen, ville jeg vel holdt en knapp på Frederique Constant, som klarer å se veldig folkelig ut samtidig som de har smart-funksjonalitet.

Kjempeflotte, men ikke smarte nok da de mangler hjertemåler. Uten det er det ikke spesielt smart spør du meg. 

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Gouldfan skrev (5 timer siden):

Noen som vet om noen bra digitale Casio klokker?

Kult å hatt en digital solid beater til hverdags bruk.

 

 

Casio world timer aka Casio royale er en populær beater til under 500,- 

Modellen er løst basert på Seiko G757 som ble brukt av James Bond/Roger Moore i Octopussy.

91Q4Rvzh6kL._AC_UL1500_.jpg

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gouldfan skrev (5 timer siden):

Noen som vet om noen bra digitale Casio klokker?

Casio DW-5600E. Annerkjent innen klokkemiljøet som den ene "do it all" når det kommer til beater watch. Du kan rett og slett ikke ta feil. Legg på et par hundrelapper og du finner den med solar. Dette er billig og det er kvalitet for resten av ditt liv,. Min har nettopp vært med på en dykkert på 600m og funker enda (5600E) :) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg hadde Casio Rangeman i en periode før kofferten den var i ble stjålet. Fantastisk morsom klokke. Personlig så likte jeg at den hadde temperatursensor, spesielt jeg som også isbader mye. I vannet reagerer temperatursensoren veldig raskt, på land må man ta av seg klokka og la den ligge litt. 

Nå har det sikkert kommet noe nytt og spennende i master of G klassen da men.

 

On 12/15/2020 at 12:15 AM, bshagen said:

Casio DW-5600E. Annerkjent innen klokkemiljøet som den ene "do it all" når det kommer til beater watch. Du kan rett og slett ikke ta feil. Legg på et par hundrelapper og du finner den med solar. Dette er billig og det er kvalitet for resten av ditt liv,. Min har nettopp vært med på en dykkert på 600m og funker enda (5600E) :) 

 

Er det mulig å bytte til rem i annen farge på disse?

 

Lenke til kommentar
bshagen skrev (På 15.12.2020 den 0.15):

Casio DW-5600E. Annerkjent innen klokkemiljøet som den ene "do it all" når det kommer til beater watch. Du kan rett og slett ikke ta feil. Legg på et par hundrelapper og du finner den med solar. Dette er billig og det er kvalitet for resten av ditt liv,. Min har nettopp vært med på en dykkert på 600m og funker enda (5600E) :) 

Er så mye forskjellige priser, på 5600 hva skal jeg se etter??

Lenke til kommentar
hfthomas skrev (På 16.12.2020 den 14.18):

Jeg hadde Casio Rangeman i en periode før kofferten den var i ble stjålet. Fantastisk morsom klokke. Personlig så likte jeg at den hadde temperatursensor, spesielt jeg som også isbader mye. I vannet reagerer temperatursensoren veldig raskt, på land må man ta av seg klokka og la den ligge litt. 

Nå har det sikkert kommet noe nytt og spennende i master of G klassen da men.

 

 

Er det mulig å bytte til rem i annen farge på disse?

 

Må se på Rem dimensjon. Men at sett mye fancy Casio remmer. Kamo grønn og blå husker jeg mest.

Lenke til kommentar
Nwader skrev (På 15.12.2020 den 0.01):

Casio world timer aka Casio royale er en populær beater til under 500,- 

Modellen er løst basert på Seiko G757 som ble brukt av James Bond/Roger Moore i Octopussy.

91Q4Rvzh6kL._AC_UL1500_.jpg

Jeg er mest fan av den sorte,gull er også kult.

Men hva er dette? Er det en verdensklokke med forskjellige tidssoner?

Lenke til kommentar

Ja, den lar deg lagre flere tidssoner som korresponderer til verdenskartet. I tillegg har den de vanlige funksjonene som casioene har. Nokså billig greie, kassen er plast, men den har nok blitt populær fordi den har en viss likhet til denne:

066E4D15-81A8-4490-8552-45319FB792BF.thumb.jpeg.96da60c8621c7e4f98f51ccc7f2e5e04.jpeg
 

 

... som jeg også har. Skjønt, hvis du vil ha en moderne variant som ligner nokså mye ville jeg sett på Timex LCA. Koster litt mer, men er av stål.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...