Gå til innhold

Klokketråden — Diskusjon og kjøpetips!


Anbefalte innlegg

Gouldfan skrev (58 minutter siden):

Den stanga koster jo ingenting? Og sånt slites, du var jo ikke helt fornøyd med den stroppen du har nå?

Jeg viste du mente låsestengene/barett, det jeg og Buddy tror jeg mente var at lenke, bånd av bedre kvalitet holder lenger, og det gjelder da også låsestengene.

Og jo om du sier det jeg tror du mente så er lenke og barett relatert til hverandre...

Men alt er også wear and tear, that's life.

Det du har ligner NATO, altså en stropp, disse skal sitte tight, skinn skal også sitte litt tightere enn lenke.. (Du ser eksempel på stropp bildene fra Dassen.)

Lenke kan du ha litt løsere. Dette er bare min mening og det jeg har erfart.

Hei, takk for svar, beklager uklar post. 

Det er snakk om to forskjellige klokker her

Lenke trengte jeg til skx'en

Barett/stift er til en orient mako 2, som det sitter oem lenke på, denne er jeg fornøyd med. Men at stiften bøyer seg, og det den samme hver gang syntes jeg var litt finurlig, den som sitter på nedsiden, altså nærmest 6 er den som bøyer seg. 

Men kan nok være som du/dere sier, at dette er en slitasje del, bare syntes det var rart at den ved 12 har holdt seg så bra og ikke vært nødvendig å bytte siden jeg fikk klokka

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
technicality skrev (29 minutter siden):

Hei, takk for svar, beklager uklar post. 

Det er snakk om to forskjellige klokker her

Lenke trengte jeg til skx'en

Barett/stift er til en orient mako 2, som det sitter oem lenke på, denne er jeg fornøyd med. Men at stiften bøyer seg, og det den samme hver gang syntes jeg var litt finurlig, den som sitter på nedsiden, altså nærmest 6 er den som bøyer seg. 

Men kan nok være som du/dere sier, at dette er en slitasje del, bare syntes det var rart at den ved 12 har holdt seg så bra og ikke vært nødvendig å bytte siden jeg fikk klokka

Ok, er vel noe så enkelt som at det er best å bruke lenker tenkt for modellen. Den jeg viser er spesielt bygget for å passe Ray2..

Men det jeg sa er nok ganske riktig. Kvaliteten på lenke bånd og hvor bra det passer har noe å si for hvor lenge barett holder. Også sef at lenka båndet er anpasset ordentlig. Lenke skal jo ikke være tight, men skal ikke ligge å slenge for mye heller.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

 

Har til tross for en ganske utstrakt interesse for klokker siden jeg var liten med en passe stor samling ikke vært i denne tråden på flere år. Tenkte jeg kunne vise frem nyeste ur i kolleksjonen fra Maurice Lacroix som jeg fikk av min samboer til bursdagen i år, ment som et dress-ur selv om det nok vil få litt tid på armen utover festlige anledninger også:

IMG_82703.thumb.jpg.61926b35338f9225f01ce6fec72ea4da.jpgSkjermbilde.thumb.JPG.d6ef691fbb8910eba5d3b28af9dd9994.JPG

 

I kveld nøt jeg en øl ute nå som verden har åpnet litt mer opp igjen mens jeg luftet gode gamle Rolex Datejust'en. Bildet ble noe mørkt, skiven er blå selv om den ser nesten sort ut på bildet :)

Rolex.thumb.jpg.ea69e06edc655ce09a689ace558b873a.jpg

Endret av Hedonism
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Hedonism skrev (2 minutter siden):

 

Har til tross for en ganske utstrakt interesse for klokker siden jeg var liten med en passe stor samling ikke vært i denne tråden på flere år. Tenkte jeg kunne vise frem nyeste ur i kolleksjonen fra Maurice Lacroix som jeg fikk av min samboer til bursdagen i år, ment som et dress-ur selv om det nok vil få litt tid på armen utover festlige anledninger også:

IMG_82703.thumb.jpg.61926b35338f9225f01ce6fec72ea4da.jpgSkjermbilde.thumb.JPG.d6ef691fbb8910eba5d3b28af9dd9994.JPG

Gratis! Likner på ein av ML eg har. Flott klokke det!

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hei, jeg tenker å kjøpe en klokke til å bruke i litt finere anledninger, typisk sammen med skjorte og evt dress. Går ikke med klokke til vanlig, og vet ikke helt hva jeg ser etter. Men jeg ønsker noe litt enkelt, ikke alt for stor som ikke skiller seg veldig ut. Gjerne svart eller mørk blå urskive. Hadde egentlig tenkt på metallreim, men det ville kanskje vært mer naturlig med lærreim?  
 

Noen som har forslag til nettside som er greie å bestille fra, og gjerne også konkrete forslag til klokker, evt andre ting som kan være greit å tenke på for en som kan lite om dette. 
 

 

Jeg så for meg å bruke 1500-2000, men jeg er usikker på hva jeg får for det, så om noen har forslag eller tips utenom denne prisklassen tas det imot med takk!

Lenke til kommentar
Poelse skrev (5 timer siden):

Hei, jeg tenker å kjøpe en klokke til å bruke i litt finere anledninger, typisk sammen med skjorte og evt dress. Går ikke med klokke til vanlig, og vet ikke helt hva jeg ser etter. Men jeg ønsker noe litt enkelt, ikke alt for stor som ikke skiller seg veldig ut. Gjerne svart eller mørk blå urskive. Hadde egentlig tenkt på metallreim, men det ville kanskje vært mer naturlig med lærreim?  
 

Noen som har forslag til nettside som er greie å bestille fra, og gjerne også konkrete forslag til klokker, evt andre ting som kan være greit å tenke på for en som kan lite om dette. 
 

 

Jeg så for meg å bruke 1500-2000, men jeg er usikker på hva jeg får for det, så om noen har forslag eller tips utenom denne prisklassen tas det imot med takk!

Jeg synes denne er veldig fin, og har lyst på den selv. Litt over ditt budget men utrolig vakker og fin metalleim og blå urskive. Skiller seg kanskje litt ut av da, men passer nok bra til dress.

https://www.klokkegiganten.no/seiko-presage-cocktail-time-automatic-srpb41j1

Ellers er Orient Bambino en dressklokke i din prisklasse og også som passer kriterier. Jeg er veldig fornøyd med våre Orient klokker.

https://www.urverket.no/orient-bambino-bla-stal-o41-mm-p-332438.html

Den fås også med lærrem i annen farge. Seiko også, men også i annen farge.

Endret av Gouldfan
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Gouldfan skrev (På 13.6.2021 den 15.08):

Ikke akkurat stygg den Orient Bambino heller, dressklokke er mer at klokka ser enkel og klassisk ut etter min mening, en stålrem kan passe bra om klokka ellers er stilren.

 

Likte denne! Ser du skriver at den kan fås med lærreim, har de det på nettbutikken du linket til? Jeg fant ikke noe. Er det enkelt å bytte reim selv? Jeg er litt usikker på hva jeg helst vil ha av lær eller metall, så jeg kunne godt hatt en av hver. 

Lenke til kommentar
Poelse skrev (1 time siden):

Likte denne! Ser du skriver at den kan fås med lærreim, har de det på nettbutikken du linket til? Jeg fant ikke noe. Er det enkelt å bytte reim selv? Jeg er litt usikker på hva jeg helst vil ha av lær eller metall, så jeg kunne godt hatt en av hver. 

Hvis du likte akkurat den blå, så råder jeg til at du kjøper en fin lærrem men sjekk dimensjon på festene, husker ikke om Bambino har en spesiell størrelse på fester.

Du får gull og hvit skive og grønn? og sølv? med lærreim.

 

Litt dårligere utvalg i Norge, sikkert pga EU. Jeg bor i Sverige, tror du kanskje skal kikke på Amazon.se eller CDON.se jeg har kjøpt mine på CDON.se men de har sykt mye utvalg og salg, men det er hele EU, våre kom fra Milano Luxuries watch.

Her har du det som finnes i Norge på nett, det er en god klokkebutikk, har samme i Sverige men med mer utvalg.

https://www.urverket.no/orient-bambino-antikkhvit-laer-o405-mm-p-332432.html?utm_campaign=PrisjaktNOR&utm_medium=cpc&utm_source=Prisjakt 

Ellers kan du bare spørre en på Facebook klokkeriet, der finnes det garantert mange Bambino second hand, de siste versjonene  har mest funksjoner.

 

Jeg hadde kjøpt denne og kjøpt en fin lærrem i ønsket farge, de fåes i skikkelig kvalitetslær fra ca 300-500kr pluss skatt/moms.

https://www.urverket.no/orient-bambino-bla-stal-o41-mm-p-332438.html

Endret av Gouldfan
Lenke til kommentar
Gouldfan skrev (1 time siden):

Hvis du likte akkurat den blå, så råder jeg til at du kjøper en fin lærrem men sjekk dimensjon på festene, husker ikke om Bambino har en spesiell størrelse på fester.

Du får gull og hvit skive og grønn? og sølv? med lærreim.

 

Litt dårligere utvalg i Norge, sikkert pga EU. Jeg bor i Sverige, tror du kanskje skal kikke på Amazon.se eller CDON.se jeg har kjøpt mine på CDON.se men de har sykt mye utvalg og salg, men det er hele EU, våre kom fra Milano Luxuries watch.

Her har du det som finnes i Norge på nett, det er en god klokkebutikk, har samme i Sverige men med mer utvalg.

https://www.urverket.no/orient-bambino-antikkhvit-laer-o405-mm-p-332432.html?utm_campaign=PrisjaktNOR&utm_medium=cpc&utm_source=Prisjakt 

Ellers kan du bare spørre en på Facebook klokkeriet, der finnes det garantert mange Bambino second hand, de siste versjonene  har mest funksjoner.

 

Jeg hadde kjøpt denne og kjøpt en fin lærrem i ønsket farge, de fåes i skikkelig kvalitetslær fra ca 300-500kr pluss skatt/moms.

https://www.urverket.no/orient-bambino-bla-stal-o41-mm-p-332438.html

Takk for rask og god info! Skal kikke litt på sidene du nevner. Ang farge på skive kunne jeg kanskje tenkt meg svart, men det er kanskje verre å få tak i i den modellen? Ellers så er kanskje blå vel så fint..? Har som nevnt ikke greie på klokker, og slettes ikke hva som passer sammen av klær og tilbehør, så jeg er helt grønn på dette. 

Lenke til kommentar
Poelse skrev (17 minutter siden):

Takk for rask og god info! Skal kikke litt på sidene du nevner. Ang farge på skive kunne jeg kanskje tenkt meg svart, men det er kanskje verre å få tak i i den modellen? Ellers så er kanskje blå vel så fint..? Har som nevnt ikke greie på klokker, og slettes ikke hva som passer sammen av klær og tilbehør, så jeg er helt grønn på dette. 

Denne kanskje? Men tror ikke den er hacking dvs at sekund kan stanses. Er en tidligere versjon.

 

Lenke til kommentar

Om du klarar deg med mørkblå og vil betale skatt og moms så er jo denne ny versjon 4 med lærrem. Blir sikkert ikke all verden å betale i import. Er en versjon til 5 med arabiske tall, men de er veldig annerledes i utseende. Jeg synes 4 er stiligere.

https://www.creationwatches.com/products/no/orient-watches-252/orient-bambino-version-4-classic-automatic-fac08004d0-ac08004d-mens-watch-9324.html

 

Endret av Gouldfan
Lenke til kommentar
technicality skrev (2 timer siden):

Skrytepost, fant en lenke til skx'en lokalt 

Måtte krype til korset og få en urmaker til å sette den på, men verdt det synes jeg 

16245518181637155945123854694997.jpg

16245518886173961858293736613565.jpg

 

Gratulerer med fet lenke.

Jeg bruker gullsmed/urmaker til sånt selv, synes det er greit å støtte de lokalt siden jeg kjøper noe klokker og smykker til kona uansett.

Også er jeg ikke glad i å fikle, justere lengde på lenke i låsen har jeg gjort men ikke noe annet.

Endret av Gouldfan
Lenke til kommentar

Hei. Dette er garantert diskutert side opp og side ned her, men dere klokkeglade er helt sikkert glade for å gjenta det en gang til 😉

Hvordan er det man praktisk går frem for å kjøpe en Rolex klokke? Har lyst på en Submariner, og har lyst til å kjøpe fra forhandler. Er det slik at det er forhandler som setter en opp på venteliste?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...