Gå til innhold

Klokketråden — Diskusjon og kjøpetips!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
On 8/13/2020 at 7:15 PM, Gouldfan said:

Er det Sweitzer ur?

Edit Fransk ja, har ikke hørt om denne, interessant.

Fransk ja, hadde ikke sett det før jeg så en tråd på klokkeriet jeg heller. Men forstå det er ganske respektert.

Er jo ikke gale priser heller. Dette er quartz versjonen, så jeg ga vel rundt 500€. 
Ikke så ofte jeg finner sånne beatere/divere som er under 40mm, så måtte slå til. 

Endret av PatSharpX
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Veit ikkje om han var diskutert her før. Syns han lager utrulig kule klokker. Prisen ligger mellom 1000€ og 5000€ for det meste. De fleste klokker lagast også i limited (3-30 edition).

https://www.google.com/search?q=watch+alexander+shorokhoff&rlz=1C5CHFA_enHU821HU821&sxsrf=ALeKk03M_09gB2Us6yDwrx47AN_pHcchOQ:1597764799444&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=2ahUKEwiXpbjaiaXrAhVHzaQKHU9YClkQ_AUoBHoECAwQBg&biw=1680&bih=910

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Alt som viser tida er vel relevant? Min er et nyere merke, og nye merker er ikke så populære i klokkemiljøet heller.

Klokka di som vel er smart ser fin ut. Hva heter den og kostet?

 

Jeg vurderte denne også, litt bedre kvalitet og navn men må importeres fra USA og jeg hater å styre med toll.

Mathey-Tissot Edmond moonphase koster nok litt mer pluss 25-30% gebyr og toll +

https://www.jomashop.com/mathey-tissot-watch-h1886rpi.html

 

mathey-tissot-edmond-moon-phase-white-dial-mens-watch-h1886rpi--.jpg

Endret av Gouldfan
Lenke til kommentar

Tiden går, en uke alt siden jeg fikk Orient Ray 2.

Er veldig fornøyd med kvaliteten, jeg merker at den går noen få sekunder for fort.

På to døgn har den gått 5 sekunder for fort nøyaktig. Hører på klokkesider at dette er veldig bra av automatisk i denne prisklassen.

Er veldig fornøyd med at man stanser sekundviseren når man stiller klokken. Tror dette kalles hacking funksjon.

Det gjør feks at du nøyaktig kan stille klokka på sekundet. 

Flyttbar nummer-Bezel har jeg vært borti på mye juggelklokker hos venner før, men de var dritt og plagiat iforhold til Orienten som er veldig fast og nøyaktig. Jeg synes det er et pluss og kvalitet.

Jeg synes det er greit å ta tiden, feks veldig fint om du driver med noe opplegg, leser eller ordner med noe arbeid osv å se hvor mye tid det har gått.

Endret av Gouldfan
Lenke til kommentar
bshagen skrev (17 minutter siden):

Kan du trekke den manuelt også?

Ja det kan du. Du trekker opp manuelt når du skrur ut kronen og vrir oppover. Du trekker da også opp mens du skrur fast kronen igjen. Både hacking, manuell winding og automatisk som det heter på det stjålne språk.

Ut et hakk justerer du dager og dato hver sin vei. (Merk du skal ikke stille dato mellom når klokka er 8 på kvelden og 4 på morgenen)

Ut to hakk stopper sekundviseren og du kan justere tiden, minutter og timer begge veier.

Endret av Gouldfan
Lenke til kommentar
bshagen skrev (27 minutter siden):

Så det ligner på Seiko sitt NH36-utverk med andre ord. Ikke verst mtp prisen du gav for klokka :)

Snek meg til et salg på CDON ja, men så var jo forhandler helt i Napoli... Men gikk kjapt og fraktfritt. 

Seiko sport er mer funksjonell. Feks bedre grep på krona.

Orient går på utseendet, krona er pusset istedenfor å være grepfast som alle Seiko jeg har sett.

Samme går igjen på Bezel, Orient sin er pusset og polert, Seiko er tagget akkurat som kronen.

Ikke noe problem å bruke Kronen og Bezel på Orient, men de har lagt vekt på utseendet..

Er veldig glad for at Orient kun har en krone, ser ryddig ut. Husker ikke om Seiko har en eller to,tre. Forrige modell Orientene hadde to kroner.

 

Endret av Gouldfan
Lenke til kommentar

Er ikke lett å bruke krona på Orient når den er på armen. Jeg foretrekker å ta den av, nettopp fordi krona er pusset og polert.

Du må bruke force for å få tak, på Bezel funker det greit fordi du har plass, på kronen er det ikke like enkelt på armen.

Jo jeg ser det med kronen kronen kl4.

Seiko er mer funksjonell.

Orient er mer opptatt av å se bra ut.

Endret av Gouldfan
Lenke til kommentar
xaco skrev (5 minutter siden):

Jeg har forgjengeren(Galaxy Watch). Vært meget fornøy med min(selv om jeg savnet å ha en "ordentlig" klokke på armen til tider).

Hehe. 

Aldri vært noe særlig opptatt av klokker, men så fort smartklokker kom på markedet så har det vært mye mer interessant. 

Hovedsaklig pga varslinger fra mobil ol, slik at jeg kan i større grad la vær å ta opp telefonen til stadighet. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...