Gå til innhold

Klokketråden — Diskusjon og kjøpetips!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

Er på utkikk etter en dykkerklokke/beater/sportsklokke til en billig penger, men som ikke er så stor.

Tenker på noe av typen Seiko, men vil gjerne at den ikke er større enn 40mm.

Da den skal brukes under jakker når jeg står på ski eller seiler eller driver med annen sporting. 

Helst så billig som mulig. Brukt fra finn feks er ikke noe problem. 
Er ikke noe som haster så kan vente til det dukker opp evt.

Fint hvis det er lett å bytte mellom remmer osv, tenker da nato og evt gummi.

 

Noen som har noen tips her? 

Lenke til kommentar

Er på utkikk etter en dykkerklokke/beater/sportsklokke til en billig penger, men som ikke er så stor.

Tenker på noe av typen Seiko, men vil gjerne at den ikke er større enn 40mm.

Da den skal brukes under jakker når jeg står på ski eller seiler eller driver med annen sporting. 

Helst så billig som mulig. Brukt fra finn feks er ikke noe problem. 

Er ikke noe som haster så kan vente til det dukker opp evt.

Fint hvis det er lett å bytte mellom remmer osv, tenker da nato og evt gummi.

 

Noen som har noen tips her? 

SKX013. CreationWatches har den på lager fra tid til annen til 1500kr. Sikkert der i fra han her på Finn har kjøpt sin, som nå er priset til 2290,-

 

20mm lugs er en stor fordel når det kommer til nato/gummi. Kan varmt anbefale BluShark som er blant toppen når det kommer til natoreimer under 300 kr. Har forøvrig gumminatoen jeg linket til selv på min SKX013, og den passer perfekt til klokken.

Lenke til kommentar

Er på utkikk etter en dykkerklokke/beater/sportsklokke til en billig penger, men som ikke er så stor.

Tenker på noe av typen Seiko, men vil gjerne at den ikke er større enn 40mm.

Da den skal brukes under jakker når jeg står på ski eller seiler eller driver med annen sporting. 

Helst så billig som mulig. Brukt fra finn feks er ikke noe problem. 

Er ikke noe som haster så kan vente til det dukker opp evt.

Fint hvis det er lett å bytte mellom remmer osv, tenker da nato og evt gummi.

 

Noen som har noen tips her? 

Hvis den opplagte likheten med en kjent og ikonisk klokkemodell ikke gjør deg noe, er det vanskelig å slå Steinhart 39 på pris/kvalitet i den klassen. Veldig fin form og størrelse, god kvalitet på kasse, bezel og lenke og ikke minst anerkjent verk. Røverkjøp! De fleste ville vel antagelig gått for den sorte, men hvis du kan pull it off er jo den rosa frekk:

o39_pink_1kx1k_01.1504606637.jpg

Endret av Kaplan
Lenke til kommentar

Har selv en seiko skx007, så å si identisk skx013 som lenkes over, bare litt større. Og den har fort blitt min favoritt på en «bond» NATO. Er vanskelig å slå feil med den også mtp pris/kvalitet, sies urverket kan gå 15 år uten service. Og for å ikke nevne herritage om man bryr seg om sånt da.

Lenke til kommentar

Takker for gode tips her!

 

Lener meg mot en Seiko SKX013, med gummirem foreløpig. Syns Seiko 5 også er kul, ser for meg den grønne modellen, men da til litt annet bruk.

Steinhart frister også litt, men har planer om en Rolex Explorer II på sikt, så da tenker jeg heller en billigere Seiko og legger mellomlegget til en Steinhart i sparingen. 

Endret av PatSharpX
Lenke til kommentar

 

Er på utkikk etter en dykkerklokke/beater/sportsklokke til en billig penger, men som ikke er så stor.

Tenker på noe av typen Seiko, men vil gjerne at den ikke er større enn 40mm.

Da den skal brukes under jakker når jeg står på ski eller seiler eller driver med annen sporting. 

Helst så billig som mulig. Brukt fra finn feks er ikke noe problem. 

Er ikke noe som haster så kan vente til det dukker opp evt.

Fint hvis det er lett å bytte mellom remmer osv, tenker da nato og evt gummi.

 

Noen som har noen tips her? 

SKX013. CreationWatches har den på lager fra tid til annen til 1500kr. Sikkert der i fra han her på Finn har kjøpt sin, som nå er priset til 2290,-

 

20mm lugs er en stor fordel når det kommer til nato/gummi. Kan varmt anbefale BluShark som er blant toppen når det kommer til natoreimer under 300 kr. Har forøvrig gumminatoen jeg linket til selv på min SKX013, og den passer perfekt til klokken.

 

Litt komisk at han fra finn har nå skrudd opp prisen med 200,-.

Så den overstiger når prisen fra Discountshop som dukket opp da jeg googlet. 

Noen som har bestilt derifra før, ser at de inkluderer toll/moms der. 

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...