Gå til innhold

Klokketråden — Diskusjon og kjøpetips!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+5132

Casio G-Shock er vel standardsvaret til den spec casio_g-shock_gd-120cm-8er_woodland_camo Litt mer enn en tusenlapp, men trolig verdt det.

Har en jeg plukket frem for en uke siden. Den trenger nytt batteri, og er heller ikke særlig pen.

 

 

Er gira på en ny klokke som tåler en støt. Siden den skal brukes hardt, kommer jeg ikke til å legge mer enn tusenlappen i den. 

Har en Certina Action Diver og en Kentex Skyman, og ingen av de vil jeg ripe opp. 

Noen som har forslag? Mulig jeg ryker på en brukt SKX009 da jeg var utrolig fornøyd med den forrige.

Trenger vel ikke kjøpe brukt når nypris er i dette leiet

http://www.amazon.com/Seiko-Mens-SKX009K1-Divers-Watch/dp/B000275R72/ref=sr_1_5?s=apparel&ie=UTF8&qid=1443172364&sr=1-5&nodeID=7141123011&keywords=SKX009

 

http://www.ebay.com/itm/STUPENDO-SEIKO-OROLOGIO-AUTOMATICO-SCUBA-DIVERS-200M-PEPSY-STYLE-SKX009K1-/301747019287?hash=item4641861e17

 

Se der ja. Eneste jeg ikke er keen på er den fæle gummireima. 

Lenke til kommentar

https://www.watchgecko.com/rowi-fine-mesh.php

 

Greit å få den på en Seiko SARX017?

 

Og hvordan tror dere det blir seende ut?

 

Tja, liker den best på lær, men jeg liker egentlig ikke mesh så godt, så er vel egentlig feil av meg å svare ;)

 

Edit: Noen av disse er ikke så ulike sarx017, så du kan få en idè om hvordan det kan se ut:

 

https://www.google.com/search?q=sarx017&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0CAcQ_AUoAWoVChMIlc2EiYKayAIVB14sCh2CXQLt&biw=1366&bih=635#tbm=isch&q=seiko+5+mesh

Endret av chairgame
Lenke til kommentar

 

 

Den så pen ut, men skeptisk til den prisen og Hong Kong. Har du noe erfaring med kvaliteten?

 

Ingen erfaring, første treff på ebay ;) Ingen grunn til å være mer skeptisk til Hong Kong enn Tyskland, crap og kvalitet lages begge steder.

Lenke til kommentar

 

 

Den så pen ut, men skeptisk til den prisen og Hong Kong. Har du noe erfaring med kvaliteten?

 

 

Rimelig sikker på at jeg har samme. Ikke i nærheten av alt er ekte lær. Luktløs. Noe stiv i begynnelsen, men ganske behagelig for øyeblikket. Claspen er dritt(bytta til vanlig pin buckle selv). Helt decent for 35kr, og ser pen ut inntil en begynner å skrape av "malingen". Heldigvis er laget under malingen brunt, så er ikke et problem enda for min del, iom at det bare er skrapet på biten jeg drar gjennom buckle.

Lenke til kommentar

I siste kapital er det en helsidesannonse på første side for Hugo Boss-klokke - det er vel ikke et merke typiske kapitallesere forbinder med en kvalitetsklokke verdt penga?

Asiatisk quartz så vidt jeg kan finne ut..

Helt OK design, men innmaten er vel ikke verdt mye, og annenhåndsverdi meget lav?

Endret av toth
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM

I siste kapital er det en helsidesannonse på første side for Hugo Boss-klokke - det er vel ikke et merke typiske kapitallesere forbinder med en kvalitetsklokke verdt penga?

 
Det har du nok helt rett i.
 

Helt OK design, men innmaten er vel ikke verdt mye, og annenhåndsverdi meget lav?

Riktig igjen.

Endret av Slettet-XHLacM
Lenke til kommentar

Kjøpt meg ny Seiko (Igjen). Det blir vel min femte Seiko dette, er ganske hekta. Liker estetikken, samt at prisene innbyr til å ha flere enn en klokke. 

 

SKX007K-LS1_MED.jpg

 

 

Har foreløpig én Seiko selv,

 

c6uxIvYh.jpg

 

og det gir definitivt mersmak. Selv om jeg hadde bestemt meg for å ikke bli samler men bare ha én klokke når jeg kjøpte min første (Certina DS1)... Gikk vel to mnd før seikoen lå i posten :p

 

Jeg elsker at ved å kjøpe Seiko, så kjøper man klasseløst, samt har mulighet til å utfolde seg, og ikke ta det så seriøst. Har et par pen-klokker alà Zenith, men det er til fest. Seiko er til alt annet. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...