Gå til innhold

Klokketråden — Diskusjon og kjøpetips!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg kjøpte meg en Certina DS Action Diver Titanium for noen måneder siden, og har lagt merke til at den går litt for fort - ca 2 min på 3-4 dager eller så. Er det noen mulighet for å få justert dette, og hva koster det? Jeg antar det blir dyrt, siden klokken sikkert må trykktestes etc etterpå. Hvem gjør slikt i Oslo?

Endret av Aetius
Lenke til kommentar

Det kan være at klokken har blitt magnetisert. De fleste urmakere har vel utstyr for å fikse det. Er antagelig gratis.

 

Stikk innom David Andersen. Den ene urmakeren der er veldig hyggelig og tar garantert en titt på klokken.

 

Christensen på Storo likeså.

 

En justering koster vel 500-lappen.

Lenke til kommentar

Jeg kjøpte meg en Certina DS Action Diver Titanium for noen måneder siden, og har lagt merke til at den går litt for fort - ca 2 min på 3-4 dager eller så. Er det noen mulighet for å få justert dette, og hva koster det? Jeg antar det blir dyrt, siden klokken sikkert må trykktestes etc etterpå. Hvem gjør slikt i Oslo?

 

Sjekk med Sutterud på Bjølsen, eller der du kjøpte den. Burde gå kjapt om det bare er snakk om en liten justering. 

Lenke til kommentar

Jeg kjøpte meg en Certina DS Action Diver Titanium for noen måneder siden, og har lagt merke til at den går litt for fort - ca 2 min på 3-4 dager eller så. Er det noen mulighet for å få justert dette, og hva koster det? Jeg antar det blir dyrt, siden klokken sikkert må trykktestes etc etterpå. Hvem gjør slikt i Oslo?

Ville gitt den litt tid, mange urmakere mener de trenger litt tid på å "kjøre" seg inn.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Jeg kjøpte meg en Certina DS Action Diver Titanium for noen måneder siden, og har lagt merke til at den går litt for fort - ca 2 min på 3-4 dager eller så. Er det noen mulighet for å få justert dette, og hva koster det? Jeg antar det blir dyrt, siden klokken sikkert må trykktestes etc etterpå. Hvem gjør slikt i Oslo?

 

Sjekk med Sutterud på Bjølsen, eller der du kjøpte den. Burde gå kjapt om det bare er snakk om en liten justering. 

 

 

Kjøpte på nett, så det går ikke, men en 500-lapp skal jeg kunne tåle.

Lenke til kommentar

 

Jeg kjøpte meg en Certina DS Action Diver Titanium for noen måneder siden, og har lagt merke til at den går litt for fort - ca 2 min på 3-4 dager eller så. Er det noen mulighet for å få justert dette, og hva koster det? Jeg antar det blir dyrt, siden klokken sikkert må trykktestes etc etterpå. Hvem gjør slikt i Oslo?

Ville gitt den litt tid, mange urmakere mener de trenger litt tid på å "kjøre" seg inn.

 

Det er vel oppunder et halvt år siden nå, så innkjørt er den vel kanskje nå?

Lenke til kommentar

 

 

 

Jeg kjøpte meg en Certina DS Action Diver Titanium for noen måneder siden, og har lagt merke til at den går litt for fort - ca 2 min på 3-4 dager eller så. Er det noen mulighet for å få justert dette, og hva koster det? Jeg antar det blir dyrt, siden klokken sikkert må trykktestes etc etterpå. Hvem gjør slikt i Oslo?

Ville gitt den litt tid, mange urmakere mener de trenger litt tid på å "kjøre" seg inn.

Det er vel oppunder et halvt år siden nå, så innkjørt er den vel kanskje nå?

Da er det nok godt innenfor med en regulering ja :) ta med deg papirene til en forhandler. Kanskje du er heldig og får det gratis ;)

Lenke til kommentar

Jepp, er vel de to dagene i året folk med fulle windere gleder seg mest til ;) (Eller har mange quartz).

Jeg stiller først når jeg bruker klokkene, og følger regelen om at det i winderen som ikke må stilles på søndag selges siden det ikke er brukt på et halvt år.

Endret av Audun_K
  • Liker 5
Lenke til kommentar

Spørsmål om lærrem - kan man få dem til å krympe tilbake til original stand? Når jeg først kjøpte klokka passet den perfekt i innerste hull. Etter en stund ble den for løs, og jeg bestilte en hole punch og lagde nytt hull så den igjen satt perfekt. Nå er den begynt å bli vel slakk igjen. Hvordan håndterer dere dette?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...