Gå til innhold

Klokketråden — Diskusjon og kjøpetips!


Anbefalte innlegg

Hei, denne tråden var aktiv så jeg våger å legge inn ett spørsmål om min ett år gamle Seiko.

Det er en Seiko Kinetic Titanum.

Problemet mitt begynte for ca 3-4 måneder siden da en pinne i reima falt ut. Etterhvert ble det flere og da jeg gikk til butikken denne helgen, ble jeg forklart at dette var ett problem med titan og at jeg mått kjøpe ny reim selv.

Det er en hverdagsklokke, er det sånn at jeg heller må se på en klokke i stål. Eller skal jeg gå tilbake å kreve en ny reim?

Beklager at dette var litt off topic.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei, denne tråden var aktiv så jeg våger å legge inn ett spørsmål om min ett år gamle Seiko.

Det er en Seiko Kinetic Titanum.

Problemet mitt begynte for ca 3-4 måneder siden da en pinne i reima falt ut. Etterhvert ble det flere og da jeg gikk til butikken denne helgen, ble jeg forklart at dette var ett problem med titan og at jeg mått kjøpe ny reim selv.

Det er en hverdagsklokke, er det sånn at jeg heller må se på en klokke i stål. Eller skal jeg gå tilbake å kreve en ny reim?

Beklager at dette var litt off topic.

Pinne i reim? Mener du lenke og ved pinne mener du de som holder leddene sammen?

 

Jeg ville helt klart reklamert, en lenke skal holde lengre enn noen år, titan eller ikke.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Panerai 512 står på lista, men jeg synes at prismessig er de litt vel i overkant. Får veldig mye bra til 70k

 

Klart man finner alltid "bedre" ting å bruker penger på, men i mitt tilfelle(233) så synes jeg at jeg får mye for prisen! GMT, am/pm visning som også er greit synes jeg. Dato, flott utseende med mange muligheter ift reimer, fantastisk flott urverk å se på og 8!! dager med power. Det kan jeg like! Det at den er manuell er både og, synes det gjør urverket penere og mer sjarmerende å trekke opp :) 

Finish på uret er også helt på topp spør du meg! 

 

Mye heller denne en AP diver'en jeg hadde for en stund tilbake. Billigere og! 

Lenke til kommentar

Om ikke det er et betent spørsmål - har dere som bruker 50k+ pr klokke en godt over snittet inntekt, eller er det bare snakk om at dere prioriterer klokker veldig høyt i budsjettet?

 

I følge dagens skattelister har jeg en veldig gjennomsnittlig inntekt, i følge ett Excel ark har jeg kjøpt klokker for 211700,- i år. Men jeg har også solgt for en god del(ca 140 000). Jeg handler kun brukte ur, slik at evt tap ved gjennsalg er minimalt. Så det blir en form for sparing, i steden for å ha sparepenger på konto(dette er jo litt overdrivelse da, jeg har jo ikke alle pengene i klokker) så har jeg de på armen eller i bankboksen da jeg kun bruker en om gangen :p 

Lenke til kommentar

Om ikke det er et betent spørsmål - har dere som bruker 50k+ pr klokke en godt over snittet inntekt, eller er det bare snakk om at dere prioriterer klokker veldig høyt i budsjettet?

Har litt over snittet inntekt, og bruker vel kanskje 10% av lønnen på klokker. Som Salvesen så kjøpes det stort sett brukt så tap ved videresalg ikke blir så stort. Selger jeg klokkene mine nå har jeg antagelig tjent penger, så det er jo i grunn ikke forbruk om man er litt smart.

 

Alle har en hobby. Noen bruker masse penger på bil, båt, hytte eller hva det skal være.

Lenke til kommentar

 

Om ikke det er et betent spørsmål - har dere som bruker 50k+ pr klokke en godt over snittet inntekt, eller er det bare snakk om at dere prioriterer klokker veldig høyt i budsjettet?

 

I følge dagens skattelister har jeg en veldig gjennomsnittlig inntekt, i følge ett Excel ark har jeg kjøpt klokker for 211700,- i år. Men jeg har også solgt for en god del(ca 140 000). Jeg handler kun brukte ur, slik at evt tap ved gjennsalg er minimalt. Så det blir en form for sparing, i steden for å ha sparepenger på konto(dette er jo litt overdrivelse da, jeg har jo ikke alle pengene i klokker) så har jeg de på armen eller i bankboksen da jeg kun bruker en om gangen :p

 

 

Dette er ikke bare en form for sparing, men i dagens marked, en fornuftig sparing. Beste marginalrente på innskudd i dag (over 100.000kr), er vel om lag 1.9%. Dvs at dersom du setter pengene dine i banken, minker verdien og realkjøpekraften med ca 0,6% pr år. I disktriktene har jeg hørt om innskuddsrenter på 0,8 dersom du ikke har over 100k å plassere.

 

Så å sette pengene i klassiske klokker ER en god investering.

Lenke til kommentar

Da har man fått seg sin første Panerai og! Må si det gir mersmak! Kanskje det er Paneristi jeg skal bli her i livet?  :rofl:  :rofl:

*snip*

 

Gratulerer! En av de feteste Paneraiene. Fikk nylig prøve en Black Seal på armen selv; og godfølelsen var definitivt tilstede. 

 

Og hva er vel en tråd uten bilder(beklager kvaliteten)

 

muYQsri.jpg

Lenke til kommentar

 

Da har man fått seg sin første Panerai og! Må si det gir mersmak! Kanskje det er Paneristi jeg skal bli her i livet?  :rofl:  :rofl:

*snip*

 

Gratulerer! En av de feteste Paneraiene. Fikk nylig prøve en Black Seal på armen selv; og godfølelsen var definitivt tilstede. 

 

Og hva er vel en tråd uten bilder(beklager kvaliteten)

 

 

 

 

Off ja, jeg føler paneristi galskapen komme krypende! For ett fantastisk ur! Lurer til ett bilde til :) 

 

olsalvesen_2015-10-16_14-53-53_zpsxulxw0

  • Liker 3
Lenke til kommentar

 

Off ja, jeg føler paneristi galskapen komme krypende! For ett fantastisk ur! Lurer til ett bilde til :)

 

olsalvesen_2015-10-16_14-53-53_zpsxulxw0

 

 

:dribble:  :dribble:  :dribble:  :dribble:  :dribble:  :dribble:  :dribble:  :dribble:  :dribble: Steike. Hvordan synes du 233 er i høyden, eller hvor stort den bærer generelt? Ble selv overrasket over hvor liten Black sealen føltes på armen(og den er vel 45mm om jeg husker rett, med manuelt verk). 

Lenke til kommentar

 

 

Off ja, jeg føler paneristi galskapen komme krypende! For ett fantastisk ur! Lurer til ett bilde til :)

 

 

 

:dribble:  :dribble:  :dribble:  :dribble:  :dribble:  :dribble:  :dribble:  :dribble:  :dribble: Steike. Hvordan synes du 233 er i høyden, eller hvor stort den bærer generelt? Ble selv overrasket over hvor liten Black sealen føltes på armen(og den er vel 45mm om jeg husker rett, med manuelt verk). 

 

 

Høyden føles veldig bra! Om jeg skal nevne noe er den kanskje litt brei. men tror det har med crownguarden å gjøre :)

Føles litt større enn en rolex sportsmodell, men ikke veldig mye. synes jeg iallefall :) 

Lenke til kommentar

 

Høyden føles veldig bra! Om jeg skal nevne noe er den kanskje litt brei. men tror det har med crownguarden å gjøre :)

Føles litt større enn en rolex sportsmodell, men ikke veldig mye. synes jeg iallefall :)

 

 

Feil feil feil. Du må si den suger og bærer som en Nixon 55mm modell. Så blir jeg ikke frustrert over å ikke ha råd til PAM.

 

Nei, på den seriøse siden: Crownguarden er dritkul, men har alltids vært litt skeptisk til om det blir for stort med den. Og når jeg først fikk teste en PAM, så var den selvfølgelig uten CG.  :wallbash: Er vel som med det meste annet; en tilvenningssak.

 

Rolex sine sportsmodeller bærer heller ikke veldig stort etter min erfaring(sett bort fra DSSD, den er drithøy). Dermed godt å høre at 233 ikke er veeeldig mye større. En eller annen PAM står dermed trygt videre på ønskelisten.  :thumbup:

Endret av ORLY?
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...