Gå til innhold

Klokketråden — Diskusjon og kjøpetips!


Anbefalte innlegg

 

 

 

 

 

Terrororganisasjoner hr en rekke inntektskilder, er dette noe mere relevant enn at bankoverføringer er sporet til terrororganisasjoner?

 

AtW

 

Det jeg mener er at det å kjøpe en falsk klokke er ikke så galt fordi den ligner noe annet, det er galt fordi en vet ikke hvilke kjeltringer som sitter igjen med kronene dine. En vet ikke hvilke kjeltringer en støtter, for en ting er sikkert, kjeltringer er de.

 

Så derfor prøver jeg så godt det lar seg gjøre å handle ting jeg "vet" hvor kommer fra, og jeg vet at replicas har en connection i mot terrorister og derfor hater jeg de som pesten.

Kjøper du en bra fake til 100-200usd med et ETA-urverk på AliBaba skal jeg personlig garantere deg at alle pengene går til den kinesiske leverandøren, fabrikken og arbeiderne - ingen arabere får noen del av den kaka.

Ex:

http://www.aliexpress.com/item/Top-quality-Luxury-Sapphire-white-371446-Portuguese-High-quality-Swisss-1-1-ETA-7750-automatic-Men/32410743808.html

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

 

 

 

 

Ja, akkurat den siden så virker det som det faktisk.

Nå er det jo også ulovlig å kjøpe fake produkter.

Nei, ikke i Norge.

Ikke til personlig bruk. Til videresalg er det forbudt å innføre.

Så du kan kjøpe falske vesker i Thailand til eget bruk lovlig? Tar ikke tollvesenet slikt fra deg? Synes å huske et nyhetsinnslag om at de nettopp gjorde dette for en stund siden.

Norsk toll kan og vil ikke ta deg, det er fullstendig lovlig - men du risikerer å bli tatt på vei ut av Italia og Tyrkia f.eks.
Lenke til kommentar

 

 

 

 

 

 

Terrororganisasjoner hr en rekke inntektskilder, er dette noe mere relevant enn at bankoverføringer er sporet til terrororganisasjoner?

 

AtW

 

Det jeg mener er at det å kjøpe en falsk klokke er ikke så galt fordi den ligner noe annet, det er galt fordi en vet ikke hvilke kjeltringer som sitter igjen med kronene dine. En vet ikke hvilke kjeltringer en støtter, for en ting er sikkert, kjeltringer er de.

 

Så derfor prøver jeg så godt det lar seg gjøre å handle ting jeg "vet" hvor kommer fra, og jeg vet at replicas har en connection i mot terrorister og derfor hater jeg de som pesten.

Kjøper du en bra fake til 100-200usd med et ETA-urverk på AliBaba skal jeg personlig garantere deg at alle pengene går til den kinesiske leverandøren, fabrikken og arbeiderne - ingen arabere får noen del av den kaka.

Ex:

http://www.aliexpress.com/item/Top-quality-Luxury-Sapphire-white-371446-Portuguese-High-quality-Swisss-1-1-ETA-7750-automatic-Men/32410743808.html

Og dette kan du garantere på hvilken måte? Og det der er vell en "homage" og ingen fake.

 

Kommer aldri til å kjøpe verken fake eller homage. Har for mye kjærlighet for bransjen :)

Lenke til kommentar

 

Og dette kan du garantere på hvilken måte? Og det der er vell en "homage" og ingen fake.

 

Kommer aldri til å kjøpe verken fake eller homage. Har for mye kjærlighet for bransjen :)

 

Det kan jeg garantere på bakgrunn av 20 års erfaring med handel i Kina, og inngående kjennskap til hvem som eier fabrikker og tradingselskaper.

Det er vel heller påstanden om at penger går til IS som må dokumenteres, da det er et meget søkt utsagn.

 

Dette er ren kopi, ikke Homage - om du sier Homage fordi du ikke ser logoen er det fordi den sladdes på alle salgsbilder - når varen kommer er alle logoer eksakt som originalen.

 

Kan vi ikke bare avslutte ved å si at kjøpe av fake varer bidrar til en svart økonomi? 

 

Svart økonomi sikter som regel til skattesnyteri, momsunndragelse og den slags - kan ikke se hvor det kommer inn i bildet når en vanlig, godt driftet fabrikk selger varene sine online, og kunden betaler MVA ved mottak? Kjøper du en klokke med ETA-urverk går det i tillegg penger til sveits, kineseren må betale det samme for et 7750-verk som Tag Heuer må.

 

De eneste kopier kan skade er i teorien originalprodusenten - men i realiteten mister de ikke en kunde til fake, de som velger fake ville aldri vært villig til å betale for originalen, og de som velger originalen ville aldri gått med en fake. Det kan sågar lett argumenteres for at replika er positivt, da det skaper arbeidsplasser i land hvor det trengs, og flere får noe pent på håndleddet.

Endret av toth
Lenke til kommentar

 

 

Og dette kan du garantere på hvilken måte? Og det der er vell en "homage" og ingen fake.

 

Kommer aldri til å kjøpe verken fake eller homage. Har for mye kjærlighet for bransjen :)

 

Det kan jeg garantere på bakgrunn av 20 års erfaring med handel i Kina, og inngående kjennskap til hvem som eier fabrikker og tradingselskaper.

Det er vel heller påstanden om at penger går til IS som må dokumenteres, da det er et meget søkt utsagn.

 

Dette er ren kopi, ikke Homage - om du sier Homage fordi du ikke ser logoen er det fordi den sladdes på alle salgsbilder - når varen kommer er alle logoer eksakt som originalen.

 

Kan vi ikke bare avslutte ved å si at kjøpe av fake varer bidrar til en svart økonomi? 

 

Svart økonomi sikter som regel til skattesnyteri, momsunndragelse og den slags - kan ikke se hvor det kommer inn i bildet når en vanlig, godt driftet fabrikk selger varene sine online, og kunden betaler MVA ved mottak?

 

De eneste kopier kan skade er i teorien originalprodusenten - men i realiteten mister de ikke en kunde til fake, de som velger fake ville aldri vært villig til å betale for originalen, og de som velger originalen ville aldri gått med en fake.

 

 

Nå har jeg jo linket en gang, men kan gjøre det igjen.

 

http://www.nbcphiladelphia.com/news/local/Investigation__Counterfeit_Goods_Could_Help_Fund_Terrorism_Philadelphia.html

 

IS, al-qaida -> terrorister. 

Lenke til kommentar

 

 

Nå har jeg jo linket en gang, men kan gjøre det igjen.

 

http://www.nbcphiladelphia.com/news/local/Investigation__Counterfeit_Goods_Could_Help_Fund_Terrorism_Philadelphia.html

 

IS, al-qaida -> terrorister. 

 

Vi snakker om klokker her - klokker produsert i Kina er milevis(bokstavelig talt) fra tekstilvarer produsert i bangladesh, tyrkia, india og andre land som har langt større tilknytning til arabia, samt geografisk og politisk nærhet til IS.

Lenke til kommentar

 

 

 

Nå har jeg jo linket en gang, men kan gjøre det igjen.

 

http://www.nbcphiladelphia.com/news/local/Investigation__Counterfeit_Goods_Could_Help_Fund_Terrorism_Philadelphia.html

 

IS, al-qaida -> terrorister. 

 

Vi snakker om klokker her - klokker produsert i Kina er milevis(bokstavelig talt) fra tekstilvarer produsert i bangladesh, tyrkia, india og andre land som har langt større tilknytning til arabia, samt geografisk og politisk nærhet til IS.

 

 

Vi snakket om falske ur. Du eller jeg har ingen aning om hva som er tilknyttet hva i disse kriminelle produktene, men jeg har iallefall kilder som siterer at falske varer ofte knyttes til terrorisme, akkurat hvilke klokker, vesker eller andre ting kan vi ikke vite men det er nok best å styre unna alt for å være sikker på at en ikke støtter denne typen organisasjoner.. 

Lenke til kommentar

Kilden din(som forøvrig også sier "the vast majority of these products does not fund terrorism") snakker om varepartier som har vært gjennom titalls salgsledd før de ender opp på et loppemarked i USA. Klart det er vanskelig å spore eller gjette hvilke ledd de har vært gjennom.

 

Men skal du bruke samme tankerekken på kinesiskproduserte varer du kjøper rett fra Kina, ja da er det mye du må droppe. Faktisk ALT det står "made in china" på. Det eksisterer nemlig intet skille mellom en fabrikk i Qingdao som lager krabbeteiner for biltema, eller en fabrikk i Ningbo som lager Omega-replikas.

 

Jeg sier meg helt enig i at man bør droppe varer som har vært gjennom 20 ledd og kjøpe dem på gata - du må bare innse forskjellen på det og å kjøpe direkte. Skal du anta at kinesiske fabrikker støtter terror, kan du aldri kjøpe en drone, en mobiltelefon, en TV, omtrent ingen klesplagg, og definitivt ingen bil. Alle disse inkluderer komponenter fra Kina.

Lenke til kommentar

Kilden din(som forøvrig også sier "the vast majority of these products does not fund terrorism") snakker om varepartier som har vært gjennom titalls salgsledd før de ender opp på et loppemarked i USA. Klart det er vanskelig å spore eller gjette hvilke ledd de har vært gjennom.

 

Men skal du bruke samme tankerekken på kinesiskproduserte varer du kjøper rett fra Kina, ja da er det mye du må droppe. Faktisk ALT det står "made in china" på. Det eksisterer nemlig intet skille mellom en fabrikk i Qingdao som lager krabbeteiner for biltema, eller en fabrikk i Ningbo som lager Omega-replikas.

 

Jeg sier meg helt enig i at man bør droppe varer som har vært gjennom 20 ledd og kjøpe dem på gata - du må bare innse forskjellen på det og å kjøpe direkte. Skal du anta at kinesiske fabrikker støtter terror, kan du aldri kjøpe en drone, en mobiltelefon, en TV, omtrent ingen klesplagg, og definitivt ingen bil. Alle disse inkluderer komponenter fra Kina.

 

Jeg ser poenget ditt og jeg er enig, det er langt mindre kjangs om man forminsker salgs leddene. Men i tillegg er det vanskelig å vite hvem som står bak fabrikken og hvem som mater de med penger for å få produkter de ønsker osv. Men jeg ser også poenget om at disse fabrikkene lager andre ting. 

Lenke til kommentar

2 ting er sikkert om kinesiske fabrikker(og toeren er viktig, for det er den som avgjør hvor varene tar veien):

 

1: de selger til alle som kan betale

2: så lenge de får lov av myndighetene.

 

Om alqaida da skulle finne på å kjøpe varer via Polen og Ungarn kan vanskelig fabrikken eller vi ærlige kunder klandres for det.

 

Et viktig poeng ifht varene i videoen er at de ble solgt som ekte - det gjør de aldri om man handler direkte.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...