Gå til innhold

Klokketråden — Diskusjon og kjøpetips!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er vel enten ren svindel, eller dropshipping av billigste fakes fra alibaba. Hvis man vil ha fake, kjøp hvertfall en til ~$200 direkte fra aliexpress e.l., og les anmeldelsene først - så får du i det minste en god fungerende klokke(innmat), med replikaoptikk(om det ikke plager deg). Er ikke ulovlig heller i du gamla fria.

Endret av toth
Lenke til kommentar

Det er vel enten ren svindel, eller dropshipping av billigste fakes fra alibaba. Hvis man vil ha fake, kjøp hvertfall en til ~$200 direkte fra aliexpress e.l., og les anmeldelsene først - så får du i det minste en god fungerende klokke(innmat), med replikaoptikk(om det ikke plager deg). Er ikke ulovlig heller i du gamla fria.

 

Er det ikke ulovlig å kopiere produkter og selge de som originaler i Sverige?

Lenke til kommentar

Helt klart lug-lug som er viktig ja, jeg kan ikke ha de utenfor håndleddet. Skulle ønske jeg var født bøsere så jeg passet flere klokker :p

 

Snakker vi en skikkelig gamling av en dykker der? Ifht patinaen var jo isåfall glasset og skiven veldig fin!

 

Dessverre ikke en vintage nei. Helson Shark Diver 42mm i brass, sort skive m/dato. Forrige eier opparbeidet en ganske heftig patina - som jeg for øvrig digger, og velger å beholde for øyeblikket. Ren og nyvasket messing blir litt vel shiny for denne ruggen tror jeg. :) 

Lenke til kommentar

 

 

Det er vel enten ren svindel, eller dropshipping av billigste fakes fra alibaba. Hvis man vil ha fake, kjøp hvertfall en til ~$200 direkte fra aliexpress e.l., og les anmeldelsene først - så får du i det minste en god fungerende klokke(innmat), med replikaoptikk(om det ikke plager deg). Er ikke ulovlig heller i du gamla fria.

Er det ikke ulovlig å kopiere produkter og selge de som originaler i Sverige?

Det vil jeg absolutt tro. Det jeg sier er lovlig er det jeg skriver på slutten - privat import av piratvarer for eget bruk. Import for salg er ulovlig i de aller fleste land, og å selge noe som noe annet enn det er er alltid svindel.
Lenke til kommentar

 

 

Det er vel enten ren svindel, eller dropshipping av billigste fakes fra alibaba. Hvis man vil ha fake, kjøp hvertfall en til ~$200 direkte fra aliexpress e.l., og les anmeldelsene først - så får du i det minste en god fungerende klokke(innmat), med replikaoptikk(om det ikke plager deg). Er ikke ulovlig heller i du gamla fria.

Er det ikke ulovlig å kopiere produkter og selge de som originaler i Sverige?

Det jeg sier er (...) privat import av piratvarer for eget bruk.

 

Interessant. Trodde ikke det heller var lovlig.

Lenke til kommentar

Hvem er menneskene som faktisk tror at en nettbutikk selger GMT Master II til 999,-? Altså, man kan jo alvorlig talt ikke tro at det er mulig. Det er helt uforståelig at det er en forretningsmodell som overlever.  

Det er ingen som tror på det, de vet det er fake, men for dem er det viktigste at andre tror de har en ekte.

Statussymboler osv. 

Lenke til kommentar

 

Hvem er menneskene som faktisk tror at en nettbutikk selger GMT Master II til 999,-? Altså, man kan jo alvorlig talt ikke tro at det er mulig. Det er helt uforståelig at det er en forretningsmodell som overlever.  

Det er ingen som tror på det, de vet det er fake, men for dem er det viktigste at andre tror de har en ekte.

Statussymboler osv. 

 

 

Jo det er mange som lurer på om denne siden er ekte, og det er ingenting som tilsier at de selger fakes der. Det heller mer mot ekte svindel spør du meg. altså en får ingenting, ikke fake engang. 

Lenke til kommentar

 

 

Ja, akkurat den siden så virker det som det faktisk.

Nå er det jo også ulovlig å kjøpe fake produkter. 

 

Det er også en skam! :)

 

At det er ulovlig å kjøpe fake varer? 

 

 

Nei absolutt ikke, å handle falske varer! Forsåvidt gjør deg meg "ingenting" om folk vill kjøpe falske greier, de får hva de betaler for. Problemet er hvem de gir penger, altså kriminelle mennesker som IS osv. Det er tragisk det. 

 

Såklart bryr jeg meg om de som blir utsatt av dette "overgrepet" som selv har produsert varene i lang tid osv, men synes det er mye verre å tenke på hvem som faktisk tjener på dette.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

 

Ja, akkurat den siden så virker det som det faktisk.

Nå er det jo også ulovlig å kjøpe fake produkter. 

 

Det er også en skam! :)

 

At det er ulovlig å kjøpe fake varer? 

 

 

Nei absolutt ikke, å handle falske varer! Forsåvidt gjør deg meg "ingenting" om folk vill kjøpe falske greier, de får hva de betaler for. Problemet er hvem de gir penger, altså kriminelle mennesker som IS osv. Det er tragisk det. 

 

Såklart bryr jeg meg om de som blir utsatt av dette "overgrepet" som selv har produsert varene i lang tid osv, men synes det er mye verre å tenke på hvem som faktisk tjener på dette.

 

 

IS faktisk, la meg gjette at i realiteten går forsvinnende lite av fortjenesten fra fakes til IS.

 

AtW

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

IS faktisk, la meg gjette at i realiteten går forsvinnende lite av fortjenesten fra fakes til IS.

 

AtW

 

 

Produksjon av falske varer er sporet til flere terrororganisasjoner flere ganger så at IS sitter igjen med noen kroner etter ett fake kjøp skal du ikke se bort i fra.

 

http://www.nytimes.com/2007/02/12/business/worldbusiness/12iht-fake.4569452.html?_r=0

Lenke til kommentar

 

 

 

IS faktisk, la meg gjette at i realiteten går forsvinnende lite av fortjenesten fra fakes til IS.

 

AtW

 

 

Produksjon av falske varer er sporet til flere terrororganisasjoner flere ganger så at IS sitter igjen med noen kroner etter ett fake kjøp skal du ikke se bort i fra.

 

http://www.nytimes.com/2007/02/12/business/worldbusiness/12iht-fake.4569452.html?_r=0

 

 

Terrororganisasjoner hr en rekke inntektskilder, er dette noe mere relevant enn at bankoverføringer er sporet til terrororganisasjoner?

 

AtW

Lenke til kommentar

 

 

Terrororganisasjoner hr en rekke inntektskilder, er dette noe mere relevant enn at bankoverføringer er sporet til terrororganisasjoner?

 

AtW

 

 

Det jeg mener er at det å kjøpe en falsk klokke er ikke så galt fordi den ligner noe annet, det er galt fordi en vet ikke hvilke kjeltringer som sitter igjen med kronene dine. En vet ikke hvilke kjeltringer en støtter, for en ting er sikkert, kjeltringer er de. 

 

Så derfor prøver jeg så godt det lar seg gjøre å handle ting jeg "vet" hvor kommer fra, og jeg vet at replicas har en connection i mot terrorister og derfor hater jeg de som pesten.

Lenke til kommentar

 

 

Ja, akkurat den siden så virker det som det faktisk.

Nå er det jo også ulovlig å kjøpe fake produkter.

Nei, ikke i Norge.

 

 

Ikke til personlig bruk. Til videresalg er det forbudt å innføre. 

 

 

Så du kan kjøpe falske vesker i Thailand til eget bruk lovlig? Tar ikke tollvesenet slikt fra deg? Synes å huske et nyhetsinnslag om at de nettopp gjorde dette for en stund siden.

Lenke til kommentar

 

 

Kjøper du en bra fake til 100-200usd med et ETA-urverk på AliBaba skal jeg personlig garantere deg at alle pengene går til den kinesiske leverandøren, fabrikken og arbeiderne - ingen arabere får noen del av den kaka.

Ex:

http://www.aliexpress.com/item/Top-quality-Luxury-Sapphire-white-371446-Portuguese-High-quality-Swisss-1-1-ETA-7750-automatic-Men/32410743808.html

 

 

 

Terrororganisasjoner hr en rekke inntektskilder, er dette noe mere relevant enn at bankoverføringer er sporet til terrororganisasjoner?

 

AtW

 

Det jeg mener er at det å kjøpe en falsk klokke er ikke så galt fordi den ligner noe annet, det er galt fordi en vet ikke hvilke kjeltringer som sitter igjen med kronene dine. En vet ikke hvilke kjeltringer en støtter, for en ting er sikkert, kjeltringer er de.

 

Så derfor prøver jeg så godt det lar seg gjøre å handle ting jeg "vet" hvor kommer fra, og jeg vet at replicas har en connection i mot terrorister og derfor hater jeg de som pesten.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...