Gå til innhold

Diskusjon rundt Battlefield Hardline


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Mange som er veldig negative, for min del så har jeg kost meg mer med Battlefield Hardline BETA (nummer en + to) enn jeg har gjort med Battlefield 4: Premium til sammen tror jeg. Vet ikke helt hva det er, men det kan nok være noe med den litt mer "avslappede" holdningen og den økte følelsen av "arkade" som du får med Hardline kontra "tradisjonell" Battlefield.

 

I Battlefield 4 så føler jeg at nivået på spillere peaker så latterlig fort, folk spiller det såpass mye at jeg som bare spiller det litt til og fra med venner over Skype innimellom faller såpass av at jeg blir maltraktert øst og vest når jeg først begynner å spille. Hardline tar seg selv langt mindre høytidelig, våpen føles langt mer arkadeaktige og gir langt større følelse av egentlig alt fungerer bra som våpen. Tok heller ikke lange tiden i BETA før du hadde råd til å låse opp det meste av interesse, men regner med at det vil være langt større mangfold av våpen og unlocks ved lansering enn vi har i BETA.

 

 

Av spillmoduser så syntes jeg "Blood Money" fra BETA1 var ganske så gøy, og ikke minst "Hotwire" fra BETA2 syntes jeg har vært fantastisk. Spørsmålet er om det ikke fort blir kjedelig i lengden, men 3-4 timer med Hotwire har fungert strålende og jeg regner med at vi får en del flere maps ved lansering som vil sprite opp interessen litt. Det negative med "Hotwire" må være et snevert utvalg av forskjellige biler.. I BETA så har vi hatt de samme bilene på begge kartene, så jeg går ut ifra at det er samme sett med biler hele veien? Det er litt kjedelig og skuffende, de kunne med fordel hatt noen litt mer unike biler som oppfører seg litt annerledes osv fra kart til kart for å gjøre forskjellene større. Er også helt enig at fysikken er temmelig dårlig, det gjør det veldig "enkelt" å kjøre bilene men du føler ikke at det er noe særlig til forskjell fra en liten muskelbil og en svær bensintanker annet enn at du kjører noe saktere og at du er fysisk større så du må ta høyde for det i svingene.

 

Litt mer fleksibel kjørefysikk, og ikke minst gjort sånn at kollisjoner faktisk har litt mer fysikk og kosmetikk bak seg hadde helt klart løftet "Hotwire" enda et hakk eller to. Ellers så virker spillmodusen veldig ubalansert hva gjelder poengscore? Selv de beste på "Heist" fikk lavere poengsum på ca like lang spilletid som de som var midt på treet i "Hotwire" så det var jo uten tvil sistnevnte som er veien å gå om du skal "booste" deg i rank osv..

 

 

 

De øvrige spillmodusene har jeg hatt lite fokus på, har faktisk ikke spilt verken Conquest eller Conquest Large da jeg går ut ifra at dette er det samme som i "tradisjonell" Battlefield. Det føles sikkert noe annerledes da våpenfysikken og spillet i seg selv har et langt større preg av "arkade" i Hardline, men personlig så finner jeg Conquest så dørgende kjedelig og jeg syntes faktisk hele "gun them down" biten av Battlefield kanskje er noe av det kjedeligste så jeg holdt meg unna disse i BETA.

 

Heist blir vel mer eller mindre som "Rush" fra "tradisjonell" Battlefield bare med litt mer mobile og portable objektiver. Disse føltes greit nok, men syntes det ble veldig kaotisk og spillet gjør en helt elendig jobb med å sette deg inn i hva som faktisk skjer, hva du skal gjøre og hvordan det hele fungerer. Og med et Battlefield spill så er det jo ikke sånn at du kan spasere rundt og tro du har tid eller mulighet til å finne ut av eller lære deg noe særlig. Virker også noe ubalansert da det fremstår langt enklere å være politi å bare "campe" strategisk og gjøre det temmelig vanskelig for skurkene å kunne komme seg unna med noe som helst.

 

Og "Heist" skulle vel være den store "Politi og røver" modusen som skulle ha likhetstrekk med PayDay / PayDay 2 og akkurat den parallellen og sammenligningen ser jeg ikke i det hele tatt for å være helt ærlig. Dette er og blir "Rush" med politi og røver skinnpack og en smule mer mobile og portable objektiver, det er og blir kaos og gunfest og ingenting annet.

 

 

 

Ved lansering så er det jo et par moduser til som blant annet; Team Deathmatch, Rescue og Crosshair hvor av de to siste kan jo bli interessante. Vi vil også få tilgang på "Blood Money" som ikke var tilgjengelig i BETA2, men som vel var eneste modusen i BETA1 og den syntes jeg var litt artig.

 

 

Alt i alt er jeg positiv, men er noe usikker på om spillet klarer å holde meg interessert over tid og hvorvidt den morsomste spillmodusen "Hotwire" vil ha god nok variasjon over flere maps tatt i betraktning av at bilene er og blir nøyaktig de samme uansett map virker det som.

 

 

Ellers så er jo alt annet i spillet noe skuffende, grafikknivået er jo på ingen måter like bra som Battlefield 4 og det finner jeg veldig merkelig i og med at det er samme grafikkmotor som ligger til grunn. Det er fremdeles samme håpløse "Battelog" systemet via nettleser, som for øvrig ikke fungerer i verken Google Chrome (64-bit) eller Internet Explorer 64-bit så jeg måtte faktisk manuelt starte opp Internet Explorer 32-bit for å starte opp games...

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Målsøkende rpg og riot shield som tåler rpg uten å gi skade. Så dessuten at til og med "vennlig ild" vises som blått på skjermen slik at man ikke skal komme i fare for å tro at det er farlig å springe inn i flammene.

 

Er det bare jeg som synes BF-serien har blitt bare mer og mer fordummende? I BF4 kommer man knapt over servere som har friendly fire for de som ikke eier impulskontroll, så har man våpen som nesten ikke har rekyl for de som ikke evner å sikte før de skyter, så har man 3d-spotting for de som ikke vet hvem de skal skyte på (man må bare spamme Q, uten at det har noen negativ innvirkning) og man får opp et rødt triangel som forteller hvor man skal skyte, og jaggu klarte de ikke å slenge inn autospotting i den siste DLC'en så slipper man tilogmed å trykke Q.

Lenke til kommentar

Dette nyeste medlemmet av familien er jo helt soleklart ment å konkurrere mot COD som et rent Run-and-gun spill. Jeg så også den tracer dart pistolen og RPG ja, som målsøker på infantry? OMG.

Finner nå stort sett greie hardcore servere men har spilt lite av det i det siste og har også begynt å trappe ned på bf4.

Lenke til kommentar

 

Er det bare jeg som synes BF-serien har blitt bare mer og mer fordummende?

Gjelder kke bare BF men alle spill. Slik har det blitt når alle spill skal tilpasses konsoll-kids dessverre. Men autospotting i BF4? Er det samme dritten som i BC2? Dvs. et scope?

 

Det er et attachment som gjør at så lenge du har rifla opp mot tryne (uavhengig av red-dot, 4,3x zoom, iron sights) så popper alle fiender i synsfeltet ditt opp som doritos.

Lenke til kommentar

Off er skikkelg godfølelse og kjøre av gårde med Noz'en som du får tilgang på når du bruker stuntman som perk... men ble rekt nokså fort :eek:

 

 

Noe som jeg misliker er overdreven bruk av tube/rpg. I game mode hotwire så føles det ut som mesteparten av tiden dreper deg er tube/rpg. Har et klipp hvor jeg dør 5 ganger på rad av tube/rpg mens en sitter i bil. Synes det burde være mindre av dette i game moden hotwire. Mer fokus på å heller kjøre etter folk og ha skytekriger mellom bilene. Bilene tar jo greit med skade av vanlig våpenskudd også.

Lenke til kommentar

Off er skikkelg godfølelse og kjøre av gårde med Noz'en som du får tilgang på når du bruker stuntman som perk... men ble rekt nokså fort :eek:

 

 

Noe som jeg misliker er overdreven bruk av tube/rpg. I game mode hotwire så føles det ut som mesteparten av tiden dreper deg er tube/rpg. Har et klipp hvor jeg dør 5 ganger på rad av tube/rpg mens en sitter i bil. Synes det burde være mindre av dette i game moden hotwire. Mer fokus på å heller kjøre etter folk og ha skytekriger mellom bilene. Bilene tar jo greit med skade av vanlig våpenskudd også.

 

Blir man drept 5 ganger på rad av tube/rpg, så er det ikkje våpnene det er noe feil med, men.....

 

(ja noen lærer aldri av sine feil) :wee:

Lenke til kommentar

 

Off er skikkelg godfølelse og kjøre av gårde med Noz'en som du får tilgang på når du bruker stuntman som perk... men ble rekt nokså fort :eek:

 

 

Noe som jeg misliker er overdreven bruk av tube/rpg. I game mode hotwire så føles det ut som mesteparten av tiden dreper deg er tube/rpg. Har et klipp hvor jeg dør 5 ganger på rad av tube/rpg mens en sitter i bil. Synes det burde være mindre av dette i game moden hotwire. Mer fokus på å heller kjøre etter folk og ha skytekriger mellom bilene. Bilene tar jo greit med skade av vanlig våpenskudd også.

 

Blir man drept 5 ganger på rad av tube/rpg, så er det ikkje våpnene det er noe feil med, men.....

 

(ja noen lærer aldri av sine feil) :wee:

 

alltid like morsom du... du spilte kanskje ikke hotwire? 90 % engineers med tube

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...