Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Utrolig bra tråd og arbeid lagt inn her Agentspoon. Enkelt, rett på sak, avklarende og gjennomført. Liker illustrasjonen som viser akkurat hvor mye og hvor avbalansert du legger vekt på ved kjøp. Inndelingen i to alternativ er også svært treffende. Gjør det rett og slett utrolig mye enklere for folk som meg som sitter og humrer på tanken om ny pc. Sparer slike som meg enormt med tid. Aldri overklokket noe selv, men syns også dette var flott at du skrev en setning om i førsteposten. Bra oppdatert også! Ser du har god kontroll, så prøver å utnytte kunnskapen din litt.

 

Sitter med et par år gammel bærbar nå, det er denne som skal avlastes. Spesielt grafikkortet blir jo søppel i dag, he he.

 

Lurte på noe: Som sikkert ganske mange, sitter jeg og vurderer pc som en julegave/ gjennomført eksamensgave... til meg selv. Førsteposten er oppdatert 30 oktober, planlegger du en til før nyttår?

 

Edit: Endret på spsm. Hadde tenkt å spørre om mellomting, men legger heller da mer på bordet for "toppmodellen". Så hadde jeg tenkt å spørre om noe annet, som jeg ser du svarte fint på. Nice.

Takk for masse skryt! :)

 

Når det kommer nye produkter som f. eks. skjermkort eller prosessorer pleier jeg å oppdatere oppsettet på dagen. Om det finnes mange produkter som presterer cirka like godt, og pris er det som avgjør hva som blir valgt, så optimaliserer jeg cirka en gang i måneden.

 

I dag har jeg oppdatert The Corporal. Kabinettet har måttet vike til fordel for Fractal Design Arc Mini R2. Hovedgrunnen er kompatibilitet med høye CPU-kjølere, der Mini R2 passer alt opp til 165mm. Det tillater oss å bruke CM Hyper 412S, som er langt mer stillegående enn CM Hyper TX3 EVO. Sistnevnte var et gnagepunkt i forrige oppdatering, da det var det eneste i bygget jeg mente ikke holdt kvalitetsstandarden. ^^

 

Andre oppdateringer er Super Flower PSU, og overgang til Gigabyte som leverandør for skjermkortet GTX 760. Det gjør at jeg alt i alt er mye mer fornøyd med bygget som helhet nå. :)

Endret av Agentspoon
Lenke til kommentar

Black Refinery:

Mulig dette er svart på i tidligere poster, men jeg prøver meg likevel:-)

1. Er dette oppsettet bra nok til å kjøre spill som Dragon Age Inquisition, Far Cry 4 og The Witcher 3 (vet gjerne ikke ennå) med høye grafikk settings uten problemer? Jeg lurer bare på hvor lista ligger siden jeg er ganske fersk på dette.

2. Er det noe mer man trenger av utstyr for å få dette til å starte opp? Da tenker jeg vel mest på kabler og slikt.

Lenke til kommentar

Black Refinery:

 

Mulig dette er svart på i tidligere poster, men jeg prøver meg likevel:-)

1. Er dette oppsettet bra nok til å kjøre spill som Dragon Age Inquisition, Far Cry 4 og The Witcher 3 (vet gjerne ikke ennå) med høye grafikk settings uten problemer? Jeg lurer bare på hvor lista ligger siden jeg er ganske fersk på dette.

 

2. Er det noe mer man trenger av utstyr for å få dette til å starte opp? Da tenker jeg vel mest på kabler og slikt.

Black refinery vil for alle unntatt entusiaster kunne kjøre alle spill på høye innstillinger, forutsatt at du ikke skal spille på 4k.

 

Det følger med alt man skulle trenge av kabler etc.

Lenke til kommentar

 

Black Refinery:

 

Mulig dette er svart på i tidligere poster, men jeg prøver meg likevel:-)

1. Er dette oppsettet bra nok til å kjøre spill som Dragon Age Inquisition, Far Cry 4 og The Witcher 3 (vet gjerne ikke ennå) med høye grafikk settings uten problemer? Jeg lurer bare på hvor lista ligger siden jeg er ganske fersk på dette.

 

2. Er det noe mer man trenger av utstyr for å få dette til å starte opp? Da tenker jeg vel mest på kabler og slikt.

Black refinery vil for alle unntatt entusiaster kunne kjøre alle spill på høye innstillinger, forutsatt at du ikke skal spille på 4k.

 

Det følger med alt man skulle trenge av kabler etc.

 

Takk for svar:-)

 

Er det store ulemper ved å koble en slik maskin opp mot tv å bruke denne som skjerm?

Jeg har en slik: https://www.komplett.no/samsung-55-3d-led-smart-tv-ue55d8005/627710

 

ser det er tatt ut strømforsyning på 550W, holder dette? Eller er det safere å gå for 650W..?

 

Endret av Vasser77
Lenke til kommentar

550w holder lenge.

 

Mange liker bruke tv til monitor. Jeg liker det ikke. Du får dårlig responstid og en generelt dårlig opplevelse i spill.

Men det er ikke sikkert du vil merke dette. Det er ikke værre enn at du prøver

Hvis jeg ønsker å kjøpe en gaming pc-skjerm som kjører 144Hz. Hva bør jeg da skifte ut ift. denne Black Refinery builden for å dra nytte av det?

 

Endret av Vasser77
Lenke til kommentar

550w holder lenge.

 

Mange liker bruke tv til monitor. Jeg liker det ikke. Du får dårlig responstid og en generelt dårlig opplevelse i spill.

Men det er ikke sikkert du vil merke dette. Det er ikke værre enn at du prøver

Samsung TVen hans har en HDMI port som kan fungere som DVI, og i "gaming" mode så reduseres responstiden en god del...

Lenke til kommentar

Takk for svar:-)

 

Er det store ulemper ved å koble en slik maskin opp mot tv å bruke denne som skjerm?

Jeg har en slik: https://www.komplett.no/samsung-55-3d-led-smart-tv-ue55d8005/627710

 

ser det er tatt ut strømforsyning på 550W, holder dette? Eller er det safere å gå for 650W..?

 

550W er mer enn nok, folk har en tendens til å overdimensjonere 3,4 ganger før de er fornøyde. Dette er ikke nødvendig for normale brukere.

 

En tv vil aldri erstatte en monitor, og hvis du har spill i fokus vil du ha bedre nytte av en monitor. Men har du tven fra før av kan du alltids teste og se.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Takk for svar:-)

 

Er det store ulemper ved å koble en slik maskin opp mot tv å bruke denne som skjerm?

Jeg har en slik: https://www.komplett.no/samsung-55-3d-led-smart-tv-ue55d8005/627710

 

ser det er tatt ut strømforsyning på 550W, holder dette? Eller er det safere å gå for 650W..?

 

550W er mer enn nok, folk har en tendens til å overdimensjonere 3,4 ganger før de er fornøyde. Dette er ikke nødvendig for normale brukere.

 

En tv vil aldri erstatte en monitor, og hvis du har spill i fokus vil du ha bedre nytte av en monitor. Men har du tven fra før av kan du alltids teste og se.

 

Det kan ha sine fordeler, for eks viften spinner ikke opp en gang før 300-450w i utvalgte modeller.

DB-kurven skyter rett i været etter 80ish % last også, så holde seg rundt 50% under spilling ol er helt konge det.

Da er den mest effektiv også.

Endret av War
Lenke til kommentar

 

Alternativt / konkurrerende build: https://prisguiden.no/liste/146680

10 000+ hos en grei butikk...

 

9200 hos dustinhome og enda billigere kjøper man prosessoren et annet sted. Aner ikke hvorfor de tar 1999 for i5 4690k. Black refinery blir 10400 fra en butikk (cdon). Denne er også med en 2tb hdd og 256gb ssd og ikke kun en 512 gb ssd. Ikke at jeg vil at denne skal erstatte black refinery, bare et alternativ/forslag hvis man vil være litt mer økonomisk og ikke bryr seg så veldig om støydemping.

 

Edit: oppdaterte liste etter tips fra MariusJS

Endret av PgUp
Lenke til kommentar

 

 

Takk for svar:-)

 

Er det store ulemper ved å koble en slik maskin opp mot tv å bruke denne som skjerm?

Jeg har en slik: https://www.komplett.no/samsung-55-3d-led-smart-tv-ue55d8005/627710

 

ser det er tatt ut strømforsyning på 550W, holder dette? Eller er det safere å gå for 650W..?

 

550W er mer enn nok, folk har en tendens til å overdimensjonere 3,4 ganger før de er fornøyde. Dette er ikke nødvendig for normale brukere.

 

En tv vil aldri erstatte en monitor, og hvis du har spill i fokus vil du ha bedre nytte av en monitor. Men har du tven fra før av kan du alltids teste og se.

 

Det kan ha sine fordeler, for eks viften spinner ikke opp en gang før 300-450w i utvalgte modeller.

DB-kurven skyter rett i været etter 80ish % last også, så holde seg rundt 50% under spilling ol er helt konge det.

Da er den mest effektiv også.

 

 

Ja men da er vi enige om at 550W er mer enn nok da. Ett 970 bruker maks 170W og vil tippe normal effekt er 125w ca. Sleng på en CPU som vil bruke maks 90W og vi kan fint påstå at PSUen sjelden vil tippe over 50% forbruk.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Alternativt / konkurrerende build: https://prisguiden.no/liste/146680

10 000+ hos en grei butikk...

 

9200 hos dustinhome og enda billigere kjøper man prosessoren et annet sted. Aner ikke hvorfor de tar 1999 for i5 4690k. Black refinery blir 10400 fra en butikk (cdon). Denne er også med en 2tb hdd og 256gb ssd og ikke kun en 512 gb ssd. Ikke at jeg vil at denne skal erstatte black refinery, bare et alternativ/forslag hvis man vil være litt mer økonomisk og ikke bryr seg så veldig om støydemping.

 

Du endret på liste etter at jeg kommenterte...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...