Gå til innhold

Anbefalte innlegg

 

 

 

Alternativt / konkurrerende build: https://prisguiden.no/liste/146680

10 000+ hos en grei butikk...

 

9200 hos dustinhome og enda billigere kjøper man prosessoren et annet sted. Aner ikke hvorfor de tar 1999 for i5 4690k. Black refinery blir 10400 fra en butikk (cdon). Denne er også med en 2tb hdd og 256gb ssd og ikke kun en 512 gb ssd. Ikke at jeg vil at denne skal erstatte black refinery, bare et alternativ/forslag hvis man vil være litt mer økonomisk og ikke bryr seg så veldig om støydemping.

 

Du endret på liste etter at jeg kommenterte...

 

Stemmer det ja, etter tips fra deg at det ble såpass dyrt fra en butikk :) Var ikke ment for å korrigere deg ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

550w holder lenge.

 

Mange liker bruke tv til monitor. Jeg liker det ikke. Du får dårlig responstid og en generelt dårlig opplevelse i spill.

Men det er ikke sikkert du vil merke dette. Det er ikke værre enn at du prøver

Hvis jeg ønsker å kjøpe en gaming pc-skjerm som kjører 144Hz. Hva bør jeg da skifte ut ift. denne Black Refinery builden for å dra nytte av det?

2x GTX 970 i SLi, MSI Gaming 5, EVGA SuperNova G2 750W. :)

 

PgUp, så den nye handlevognen din nå. Er ikke så ille det. Som du sier et litt mer aggressivt priset valg, som ofrer litt kvalitet på hovedkort, strømforsyning og kabinett. De tre siste er komponenter jeg helst ikke gjør kompromisser på selv, da de gir nødvendig stabilitet til bygget. ^^

Lenke til kommentar

 

 

550w holder lenge.

 

Mange liker bruke tv til monitor. Jeg liker det ikke. Du får dårlig responstid og en generelt dårlig opplevelse i spill.

Men det er ikke sikkert du vil merke dette. Det er ikke værre enn at du prøver

Hvis jeg ønsker å kjøpe en gaming pc-skjerm som kjører 144Hz. Hva bør jeg da skifte ut ift. denne Black Refinery builden for å dra nytte av det?

2x GTX 970 i SLi, MSI Gaming 5, EVGA SuperNova G2 750W. :)

 

PgUp, så den nye handlevognen din nå. Er ikke så ille det. Som du sier et litt mer aggressivt priset valg, som ofrer litt kvalitet på hovedkort, strømforsyning og kabinett. De tre siste er komponenter jeg helst ikke gjør kompromisser på selv, da de gir nødvendig stabilitet til bygget. ^^

 

Ser den, er ikke noe fullverdig alternativ men for de som er villig til å ofte litt for prisen ^^

Lenke til kommentar

:wee: Ja, ville ikke takket nei til et slikt bygg! Takk for at du ellers hjelper til i tråden også. Setter jeg pris på. :grin:

 

Kan forøvrig legge inn en oppdatering rundt jobbsøknaden til Lefdal. Har nå fått jobben, og skal begynne opplæring som selger i teknologiavdelingen. Går inn ydmykt og med varsomme skritt. Blir sikkert mye kløning i begynnelsen. Førsteinntrykket er imidlertid svært behagelige medarbeidere og godt arbeidsmiljø. :thumbup:

Lenke til kommentar

:wee: Ja, ville ikke takket nei til et slikt bygg! Takk for at du ellers hjelper til i tråden også. Setter jeg pris på. :grin:

 

Kan forøvrig legge inn en oppdatering rundt jobbsøknaden til Lefdal. Har nå fått jobben, og skal begynne opplæring som selger i teknologiavdelingen. Går inn ydmykt og med varsomme skritt. Blir sikkert mye kløning i begynnelsen. Førsteinntrykket er imidlertid svært behagelige medarbeidere og godt arbeidsmiljø. :thumbup:

Nice! Ikke bombe at du fikk jobben akkurat :p Lykke til!

Lenke til kommentar

Lykke til ja :)

 

Syns du og de andre her gjør en god jobb med å holde listen oppdatert! Grunnet dette har jeg brukt den masse som et slakt grunn "sweet spot".

 

Har tenkt litt om det kunne være flere slike lignende tråder med en oppdatert liste over "sweet spot", hadde gjort det enkelt å vise til folk som tenker å kjøpe seg noe og ha et enkelt svar:P.

 

De kunne jo også vært linket sammen ;).

 

Men hadde vel tatt en del arbeid å lage noe slik til en kategori x)...

Endret av ScaryTIGerEye
Lenke til kommentar

:wee: Ja, ville ikke takket nei til et slikt bygg! Takk for at du ellers hjelper til i tråden også. Setter jeg pris på. :grin:

 

Kan forøvrig legge inn en oppdatering rundt jobbsøknaden til Lefdal. Har nå fått jobben, og skal begynne opplæring som selger i teknologiavdelingen. Går inn ydmykt og med varsomme skritt. Blir sikkert mye kløning i begynnelsen. Førsteinntrykket er imidlertid svært behagelige medarbeidere og godt arbeidsmiljø. :thumbup:

Først skal du lære deg elguide ;)

Gratulerer og lykke til!

Lenke til kommentar

 

 

550w holder lenge.

 

Mange liker bruke tv til monitor. Jeg liker det ikke. Du får dårlig responstid og en generelt dårlig opplevelse i spill.

Men det er ikke sikkert du vil merke dette. Det er ikke værre enn at du prøver

Hvis jeg ønsker å kjøpe en gaming pc-skjerm som kjører 144Hz. Hva bør jeg da skifte ut ift. denne Black Refinery builden for å dra nytte av det?

2x GTX 970 i SLi, MSI Gaming 5, EVGA SuperNova G2 750W. :)

 

PgUp, så den nye handlevognen din nå. Er ikke så ille det. Som du sier et litt mer aggressivt priset valg, som ofrer litt kvalitet på hovedkort, strømforsyning og kabinett. De tre siste er komponenter jeg helst ikke gjør kompromisser på selv, da de gir nødvendig stabilitet til bygget. ^^

 

Trenger man ikke skifte ut kjølerdelen selv om man øker de andre komponentene?

 

Ser også at det ligger 2 forskjellige kjølere i beskrivelsen (TX3) og handlevogna (412S). Hva er riktig?

Endret av Vasser77
Lenke til kommentar

Jeg har fulgt denne posten i mange år, i form av window shopping. Nå er det endelig på tide å rydde plass under studiepulten og nå ligger hele Corporal i handlelisten :-)

 

Jeg er litt usikker på hvilken skjerm jeg skal kjøpe og lurer på om noen har noen gode tips eller anbefalinger for dette? Jeg er ingen hardcore gamer, og vil gjerne ha en skjerm som også er god til arbeid i word/excel så vell som Civilization, Dota og Quake 3 live.

 

Nå er budsjettet den avgjørende faktoren maks 2000 (defor Corporal), men jeg har en mistanke om at følelsen av en god skjerm gir mer til opplevelsen enn alternative oppgraderinger.

 

På forhånd takk!

Lenke til kommentar

Jeg har fulgt denne posten i mange år, i form av window shopping. Nå er det endelig på tide å rydde plass under studiepulten og nå ligger hele Corporal i handlelisten :-)

 

Jeg er litt usikker på hvilken skjerm jeg skal kjøpe og lurer på om noen har noen gode tips eller anbefalinger for dette? Jeg er ingen hardcore gamer, og vil gjerne ha en skjerm som også er god til arbeid i word/excel så vell som Civilization, Dota og Quake 3 live.

 

Nå er budsjettet den avgjørende faktoren maks 2000 (defor Corporal), men jeg har en mistanke om at følelsen av en god skjerm gir mer til opplevelsen enn alternative oppgraderinger.

 

På forhånd takk!

Hvilke størrelse vil du ha da?

 

Har ikke helt full styring på hvilken skjerm som er akkurat best i den prisklassen, men jeg ville ihvertfall sett etter en IPS skjerm :)

Lenke til kommentar

 

:wee: Ja, ville ikke takket nei til et slikt bygg! Takk for at du ellers hjelper til i tråden også. Setter jeg pris på. :grin:

 

Kan forøvrig legge inn en oppdatering rundt jobbsøknaden til Lefdal. Har nå fått jobben, og skal begynne opplæring som selger i teknologiavdelingen. Går inn ydmykt og med varsomme skritt. Blir sikkert mye kløning i begynnelsen. Førsteinntrykket er imidlertid svært behagelige medarbeidere og godt arbeidsmiljø. :thumbup:

Først skal du lære deg elguide ;)

Gratulerer og lykke til!

 

Kom nettopp hjem fra jobb! Elguide virker å være fantastisk når en får ordentlig styring på det. Har lært det helt elementære i dag, og fått igjennom mitt første salg. :green: Men det blir nok siste oppdatering angående Lefdal på en god stund.

 

@ Troyel: Prøv Dell UltraSharp U2412H hos Dustin til 1899. God og moderne IPS skjerm som passer utmerket til din beskrivelse. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...