Gå til innhold

Anbefalte innlegg

BadCat skrev (2 timer siden):

Zen2 er ikke noe å ha, legg inn en ordre på 5600X.
Minnet hører ikke hjemme noe sted hvis du ønsker å få ytelsen de andre komponentene skal ha. Greit nok i 2014, ikke i 2020 og snart 21. Et sett med dual rank, 3600 MHz vil gi mest ytelse per krone. Selv de med CL18, så lenge det er dual rank.
Hva med et kabinett med mulighet for luftflyt, for eksempel NR600 eller SL06?

 

Okii, sliter med å finne noen 5600x inne, og minne tok eg et 2666 kit siden det va utsolgt for 3200 på komplett. Men ser resten greit ut?

 

Et av probleman er at her kan vi ikke vente for lenge med å bestille da pcen ikke fungerer. 

Prøver også å samle mest mulig fra en butikk for å forenkle bestillingen.

Edit, hovedkortet støtter ikke 3600hz. Så må finne et anna. 

Endret av morgan_kane
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
unicorndeath skrev (37 minutter siden):

Hardware unboxed mener det går helt greit å parre en 3600 med 3000 serie gpu

Helt enig, jeg kjører stock 3600 på 3080. Fungerer helt greit. Kjøpte 3600 fordi jeg ikke forventer at 5600x er tilgjengelig før langt utpå nyåret, og ville ikke vente til da.
Jeg kjøpte dog ikke 3700x, fordi det ikke var vits som en vente-cpu.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Mumriken skrev (6 minutter siden):

Takker for forslag.  Må finne et nytt hovedkort for disse. 

Ser jeg får r5 3600 fra netonnet. Hva er forskjellen fra r7 3700?

Tipper pcen ikke blir oppgradert på lenge etter den blir kjøpt.

Lenke til kommentar
morgan_kane skrev (2 minutter siden):

Ser jeg får r5 3600 fra netonnet. Hva er forskjellen fra r7 3700?

3600: 6core, 12 thread, 3,6/4,2ghz 65w
3700x: 8core, 16thread, 3,6/4,4ghz 65w

3700x har to kjerner ekstra og booster litt høyere. Jeg hadde 3700x i min forrige pc, og har nå 3600 som vente-cpu til 5600x blir tilgjengelig. Er kjempefornøyd med ytelse i forhold til pris, men det er jo en "utgått" generasjon.

Lenke til kommentar
iknutis skrev (14 minutter siden):

3600: 6core, 12 thread, 3,6/4,2ghz 65w
3700x: 8core, 16thread, 3,6/4,4ghz 65w

3700x har to kjerner ekstra og booster litt høyere. Jeg hadde 3700x i min forrige pc, og har nå 3600 som vente-cpu til 5600x blir tilgjengelig. Er kjempefornøyd med ytelse i forhold til pris, men det er jo en "utgått" generasjon.

Den cpu krisa er kortvarig, jeg bestile min 5600x en dag etter launch, tok 1 og en halv måned før jeg fikk den levert, 3080rtx en jeg bestilte 17 september venter jeg fortsatt på.

Lenke til kommentar
1 hour ago, morgan_kane said:

Okii, sliter med å finne noen 5600x inne, og minne tok eg et 2666 kit siden det va utsolgt for 3200 på komplett. Men ser resten greit ut?

 

Et av probleman er at her kan vi ikke vente for lenge med å bestille da pcen ikke fungerer. 

Prøver også å samle mest mulig fra en butikk for å forenkle bestillingen.

Edit, hovedkortet støtter ikke 3600hz. Så må finne et anna. 

Det skal ikke være inne. Man bestiller og så venter man.

Lenke til kommentar
morgan_kane skrev (4 timer siden):

Edit, hovedkortet støtter ikke 3600hz. Så må finne et anna. 

ASUS B550-F støtter da absolutt 3600 MHz: https://rog.asus.com/motherboards/rog-strix/rog-strix-b550-f-gaming-wi-fi-model/spec/

Ikke se deg blind på spesifikasjonene hos Komplett, de er sjelden oppdaterte eller korrekte.

Dessuten er slike hastigheter primært avhengig av CPU, en Ryzen 3000-prosessor takler fint 3600 MHz.

Lenke til kommentar
unicorndeath skrev (19 timer siden):

Den cpu krisa er kortvarig, jeg bestile min 5600x en dag etter launch, tok 1 og en halv måned før jeg fikk den levert, 3080rtx en jeg bestilte 17 september venter jeg fortsatt på.

Her er det omvendt: 3080 fikk jeg tilfeldigvis kjøpt, men 5600x er fortsatt ikke forventet inn på lager før etter nyttår. :)

Lenke til kommentar

Jeg er interessert i The Alchemist her, men siden alle deler ikke er tilgjengelige før til neste år så kan jeg godt tenke meg og kjøpe AMDs forrige generasjon grafikkort, eller andre deler som ikke er i The Alchemist. Men jeg ser det ikke er hovedkort med i The Alchemist enda.

Noen som kan hjelpe meg til å kjøpe en pc?

Har en fire år gammel pc som jeg skal gi videre til dama. Vil ha en ny pc nå.

Kjøpte forresten den pcen trådstarter anbefalte for fire år siden :D Har vært helt fin å bruke!

 

Lenke til kommentar
TommyGavin skrev (20 minutter siden):

Noen som kan hjelpe meg til å kjøpe en pc?

Kjøpte forresten den pcen trådstarter anbefalte for fire år siden :D Har vært helt fin å bruke!

Har også brukt denne tråden som utgangspunkt for flere bygg, og alltid vært fornøyd. :)  Tok også utgangspunkt i the Alchimist denne gangen, men erstattet CPU med Ryzen 5 3600 som yter veldig bra i forhold til pris, men vil gjerne oppgradere den til 5600x eller 5800x på nyåret.
Jeg kjøpte også et RTX3070-kort som jeg brukte inntil jeg fikk tak i 3080.
Ettersom jeg ville ha innebygd wifi i hovedkortet, kjøpte jeg hovedkort fra MSI:
https://www.komplett.no/product/1161239/datautstyr/pc-komponenter/hovedkort/amd-socket/msi-mpg-b550-gaming-plus-hovedkort#productinfo

Resten av komponentene passer bra sammen.


Edit: hvilken oppløsning spiller du på?

Endret av iknutis
Lenke til kommentar
iknutis skrev (1 time siden):

Har også brukt denne tråden som utgangspunkt for flere bygg, og alltid vært fornøyd. :)  Tok også utgangspunkt i the Alchimist denne gangen, men erstattet CPU med Ryzen 5 3600 som yter veldig bra i forhold til pris, men vil gjerne oppgradere den til 5600x eller 5800x på nyåret.
Jeg kjøpte også et RTX3070-kort som jeg brukte inntil jeg fikk tak i 3080.
Ettersom jeg ville ha innebygd wifi i hovedkortet, kjøpte jeg hovedkort fra MSI:
https://www.komplett.no/product/1161239/datautstyr/pc-komponenter/hovedkort/amd-socket/msi-mpg-b550-gaming-plus-hovedkort#productinfo

Resten av komponentene passer bra sammen.


Edit: hvilken oppløsning spiller du på?

Hei. 
 

Jeg spiller på 1440p oppløsning!

det hovedkortet ser greit it. Jeg vil også ha innebygd wifi.

Ryzen 5 3600 er jo grei den til det bygget her? Hva med grafikkort?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...