Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Kyrre S. skrev (2 timer siden):

Personlig ville jeg tatt et annet kabinett. Ett av disse f.eks https://www.prisjakt.no/sammenlign/produkter/5169633,5427471,5425073

Hovedkort kan du med fordel bytte ut med Tomahawk varianten, hvis det er MSI du ser på. https://www.prisjakt.no/product.php?p=5386548 (Trenger du WIFI btw?). Du må nok flashe BIOS før du setter i prosessoren, du kjenner til "flashback" funksjon?
Her er et anna hovedkort du kan ta en titt på https://www.prisjakt.no/product.php?p=5619174

Du kan også vurdere å bytte ut 970 Evo med Adata XPG SX8200 Pro. https://www.prisjakt.no/product.php?p=4975275

Vedr minne .. Klarer du strekke budsjettet litt her? Valg av minne til ryzen er en ganske het potet. Sweetspot er nok forløpig 3600mhz cl16 - Så hvis du ikke ønsker å gjøre noe mer enn å aktivere XMP profil så ta et 2*8 GB sett med 3600/16 minne. Nå er det sånn at man får litt mer umpf ved å gå dual-rank minne. Helt enkelt kan man si at man får dual-rank ved å gå 4*8 GB eller 2*16 GB (det finnes unntak, f.eks crucial som lager 16 GB brikker som er singel-rank). Det begynner å bli ganske dyrt da.. Videre, når AMD får orden på BIOS (AGESA) så skal man få til f.eks 4000 mhz på ryzen 5000 .. Da blir enda vassere minne fort av interesse. Men igjen, prisen er deretter. Du må nesten vurdere selv hvor langt du vil . Uansett hva du lander på, husk å sette infinity fabric (FCLK) til halvparten av minnefrekvensen.

Skal du bruke stock CPU-kjøler, eller skal du ha noe anna?

Alt dette ble for teknisk for meg 😝 Tror jeg skal holde meg til komponenter som jeg er godt kjent med fra før av jeg! 
kabinettet som er i the alchemist er jeg kjent med fra før av så velger det jeg. 
 

Nå er jeg egentlig bare usikker på hvilket motherboard jeg skal velge. 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Nizzen skrev (31 minutter siden):

Nei  adata sx8200pro er fortsatt vinneren 

 

https://www.prisjakt.no/search?search=SX8200 Pro

Adata makes unannounced revision to SX8200 Pro, replacing its controller with the same one in the SX8200, meaning that the two drives are essentially the same.

https://linustechtips.com/topic/1092033-ssd-tier-list/

Den var B-tier, men kan nå være C-tier om man får en av de nye

Lenke til kommentar
6 hours ago, Dubious said:

Adata makes unannounced revision to SX8200 Pro, replacing its controller with the same one in the SX8200, meaning that the two drives are essentially the same.

https://linustechtips.com/topic/1092033-ssd-tier-list/

Den var B-tier, men kan nå være C-tier om man får en av de nye

Nå har det vist seg at flere på forumet inkludert meg har fått den nye kontrolleren selv med nye kjøp, så ser ikkje ut som kontrolleren er byttet helt ut.

Enn så lenge er sx8200pro 1TB til 1400kr et godt kjøp i forhold til de aller aller fleste ssder. Ser faktisk ingen som er et bedre kjøp :p

Lenke til kommentar

Hei
Jeg ser etter en pc som kan kjøre Flight Simulator 2020 på grei settings. Jeg har ikke eid en stasjonær pc på veldig lenge, kan gjerne bygge selv da jeg har skrudd en del i pcer i mitt liv.  Vel helst ikke gå over en 11-12k om det er mulig, men skjønt man må opp i såpass for å få noe greit. Vet ikke om dette er rett tråd eller om jeg burde starte egen. 
Er vel såvidt jeg har sett på KOmplett GPU som koster penger, prosessor, kabinett, hovedkort og sånt er ikke veldig dyrt. 

Lenke til kommentar
BadCat skrev (3 minutter siden):

11k holder knapt til grafikkortet og selv om man bestiller er det leveringstid på flere måneder. Flere av kortene jeg bestilte for mer enn 3 måneder siden er fremdeles ikke levert.

Ja jeg så at mye var utsolgt på Komplett av akkurat grafikkort. Men hva anbefaler du av sum da? Vet jo at FS tradisjonelt har vært maskinvarekrevende. 

Endret av William_S
Lenke til kommentar

11K er litt snaut. Her har jeg rasket sammen noen deler fra proshop, noe lavere ville jeg ikke gått. Allerede her er det valg man kan diskutere, som er gjort for å holde pris nede.

Nå har ikke jeg spilt MFS 2020, men det krever jo en del .. Dette bør allikevel gi en grei opplevelse - selvsagt avhengig av oppløsning og nivå av eyecandy.

handlevogn.png

Merk at dette er uten egen CPU-kjøler (kun box kjøleren til AMD). Det er også bare 1 TB lagring. Tok det billigste 3060 TI jeg fant, så her må man også vurdere å øke budsjettet litt. Skjermkort og prosessor er ikke på lager ..

Edit: Bios må oppdateres vba flashback funksjon før man setter inn cpu. 

Endret av Kyrre S.
Lenke til kommentar
William_S skrev (1 time siden):

Hei
Jeg ser etter en pc som kan kjøre Flight Simulator 2020 på grei settings. Jeg har ikke eid en stasjonær pc på veldig lenge, kan gjerne bygge selv da jeg har skrudd en del i pcer i mitt liv.  Vel helst ikke gå over en 11-12k om det er mulig, men skjønt man må opp i såpass for å få noe greit. Vet ikke om dette er rett tråd eller om jeg burde starte egen. 
Er vel såvidt jeg har sett på KOmplett GPU som koster penger, prosessor, kabinett, hovedkort og sånt er ikke veldig dyrt. 

CPU Ryzen 3600 2250
Hovedkort   1100
Minne 2x8 GB ram 1000
Skjermkort RTX 2060 3600
Kabinett   800
Strømforsyning   1000
SSD Lagring 1 TB M.2 1100
     
sum   10850

Dette er et budsjett for hva en kan få for ca 11000 kr.

 

Lenke til kommentar

Noen som kan si meg hva jeg kan selge datan min for? Hadde vært kjekt å fått cash til en helt fersk 3080data ;D 

RTX2080
i7 7700k

ROG STRIX Z270E
Corsair CX750M, 750W PSU    
Corsair Force Series LE 240GB 
Fractal Design Define R5 Titanium    
Corsair Vengeance LPX DDR4 2666MHz 16GB            
Microsoft Windows 10 Home    
Cooler Master Hyper 212 Evo CPU Kjøler    
Asus PCE-AC51 Trådløst AC750 kort

Lenke til kommentar
MrLuni skrev (22 timer siden):

Noen som kan si meg hva jeg kan selge datan min for? Hadde vært kjekt å fått cash til en helt fersk 3080data ;D 

RTX2080
i7 7700k

ROG STRIX Z270E
Corsair CX750M, 750W PSU    
Corsair Force Series LE 240GB 
Fractal Design Define R5 Titanium    
Corsair Vengeance LPX DDR4 2666MHz 16GB            
Microsoft Windows 10 Home    
Cooler Master Hyper 212 Evo CPU Kjøler    
Asus PCE-AC51 Trådløst AC750 kort

2080 er jo bra. 4-5000kr kan du nok få. 

Lenke til kommentar
MrLuni skrev (23 timer siden):

Noen som kan si meg hva jeg kan selge datan min for? Hadde vært kjekt å fått cash til en helt fersk 3080data ;D 

RTX2080
i7 7700k

ROG STRIX Z270E
Corsair CX750M, 750W PSU    
Corsair Force Series LE 240GB 
Fractal Design Define R5 Titanium    
Corsair Vengeance LPX DDR4 2666MHz 16GB            
Microsoft Windows 10 Home    
Cooler Master Hyper 212 Evo CPU Kjøler    
Asus PCE-AC51 Trådløst AC750 kort

Legg den ut for 9000 med åpenhet for bud, så ser du

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...