Gå til innhold

Anbefalte innlegg

  • 3 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Da er tråden igjen offisielt oppdatert!  :) Den observante legger kanskje merke til at hvert bygg har blitt én linje mindre. Det kommer av at Phison E7 har lansert en meget god NVMe kontroller som blir brukt i Corsair MP510. I praksis betyr dette tilnærmet lik ytelse som Samsung 970 Evo Plus, men med den fiffige detaljen at 960GB bare koster 1500 kr. Det er vanvittig billig for en så god SSD, med slik romslig lagringsplass. Dette er en strategi jeg også tidligere har benyttet i tråden (da med 500GB SSD). Innså den gang at folk etter hvert synes 500GB er lite lagringsplass til spill osv. Men med en dobling i kapasitet, tror jeg at denne strategien igjen er blitt veldig gunstig for mange. For de som med sikkerhet vet at de bruker over 1TB, er det mulig å nedgradere til 250GB NVMe SSD og heller ha en ekstra 2TB HDD i tillegg, slik anbefalingen var tidligere. Best av alt er at byggene faktisk ble billigere med denne løsningen. Totalt har The Corporal gått ned 100 kr i pris, Black Refinery 800 kr (!), og The Alchemist kun 50 kr. 

 

Andre småendringer som ble gjort, var merke på skjermkort og nedgradering til 2666MHz minne i The Corporal (hovedkortet støtter ikke høyere frekvens uansett). 

 

Er i tillegg skrevet en TYDELIG beskjed om at en gjerne burde vente på AMD sine kommende produkter i tidlig juli. De tror jeg kan bli veldig bra! :)

 

Tusen takk også for 50 kr mottatt donasjoner i mars, og 50 kr i april.  :w00t: Donasjoner mottas alltid med glede til min UiSuxB0.png-konto (mottaker: [email protected])

  • Liker 2
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Jeg har lyst til å bestille Black Refinery. Jeg lurer på om jeg kan bruke om igjen noen deler fra min gamle PC:

 

PSU: Cooler Master G750M, 750W PSU (fra 2015, lite brukt)

Kabinett: FRACTAL DESIGN Define R4 Black Pearl (fra 2013)

Lydkort: ASUS Xonar Essence STX PCI-Express 1x, 124 dB SNR (fra 2011)

 

Takk for svar.

Lenke til kommentar

Jeg har lyst til å bestille Black Refinery. Jeg lurer på om jeg kan bruke om igjen noen deler fra min gamle PC:

 

PSU: Cooler Master G750M, 750W PSU (fra 2015, lite brukt)

Kabinett: FRACTAL DESIGN Define R4 Black Pearl (fra 2013)

Lydkort: ASUS Xonar Essence STX PCI-Express 1x, 124 dB SNR (fra 2011)

 

Takk for svar.

 

Ganske dum tid å handle på nå.

Vent til tester av ryzen 3000 kommer ut.

 

(Delene du har kan brukes - men det er ikke gitt at lydkortet ditt er noe bedre enn det som er onboard på hovedkort nå tid dags)

Endret av Kyrre S.
Lenke til kommentar

Ganske dum tid å handle på nå.

Vent til tester av ryzen 3000 kommer ut.

 

(Delene du har kan brukes - men det er ikke gitt at lydkortet ditt er noe bedre enn det som er onboard på hovedkort nå tid dags)

Ok, takk for svar. Det er jo et veldig godt lydkort, så tviler litt på om det er standard i dagens pc-er, men kult om du har rett.

 

Vet ikke om jeg gidder å vente – hva kan jeg håpe på, 10% mer ytelse?

Lenke til kommentar

Ok, takk for svar. Det er jo et veldig godt lydkort, så tviler litt på om det er standard i dagens pc-er, men kult om du har rett.

 

Vet ikke om jeg gidder å vente – hva kan jeg håpe på, 10% mer ytelse?

Om du ikke gidder å vente så får du nå gjøre som du vil. Men det er ingen som anbefaler noen å kjøpe 2xxx serien nå.

 

Så med mindre du absolutt må ha en pc nå - ikke ser meningen med livet uten, så kjør på.

 

Og de andre delene dine kan du fint bruke enda.

 

Hva slags høytalere/headset bruker du?

Lenke til kommentar

Ta ungangspunkt i Black Refinery med Ryzen 2600X til 10 700 kr og bytt ut CPU med Ryzen 3900X.

 

Ryzen 2600X har en anbefalt utsalgspris på 229$, i følge prisguiden er reell pris fra 1949 kr. Med andre ord en "dollarkurs" på 8,51.

Ryzen 3900X får en anbefalt utsalgspris på 499$. Gang det med 8,51 så får vi ca 4300 kr.

 

Sånn kjapt gjettet så vil Black Refinery oppgradert fra 2600X til 3900X koste rundt 13 000 kr.

Lenke til kommentar

Gode resultater. Problemet per i dag med å oppdatere til R5 3600, er at leverandørene ikke enda har fått tid til å relansere B450 hovedkort med oppdatert BIOS som støtter plattformen. X570 er foreløpig veldig dyre kort, 2050 kr og oppover, og gjør komboen mindre attraktiv. Fra 2600X til 3600 blir det da nesten 1300 kr forskjell, og det er den foreløpig ikke verdt. 

 

3700X og 3900X har foreløpig veldig dårlig tilgjengelighet, da de er utsolgt.

 

Så ja, fra et resultatmessig sted, så skal de nye AMD prosessorene inn i pakkene. Men akkurat nå er pakken rundt ikke tilfredstillende. Jeg håper dette endrer seg kjappest mulig!  :)  

Lenke til kommentar

Dette er jo null problem. Bare å legge et hovedkort med usb flash funksjon som kan laste ny bios uten prosessor eller minne installert.
 
Her er en liste over aktuelle hovedkort:
ASUS Crosshair VI Extreme
ASUS Crosshair VI Hero
ASUS Crosshair VI Hero Wi-Fi/AC
ASUS Crosshair VII Hero
ASUS Crosshair VII Hero Wi-Fi
MSI B450 Gaming Plus
MSI B450 Gaming Pro Carbon AC
MSI B450 Tomahawk
MSI B450-A Pro
MSI B450M Bazooka Plus
MSI B450M Gaming Plus
MSI B450M Mortar
MSI B450M Mortar Titanium
MSI X370 Gaming M7 ACK
MSI X370 XPower Gaming Titanium
MSI X470 Gaming M7 AC

https://premiumbuilds.com/motherboards/list-of-motherboards-with-usb-bios-flashback/

F.eks MSI B450-A Pro koster det samme som gjeldende hovedkort i dagens oppsett.

Endret av mer-hw
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...