Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Relativt mye dyrere enn 450 I kortet, hadde håpa på noe i samme prissjikte.

B450 TOMAHAWK Max er helt nye hovedkort i 450-serien til rett over tusenlappen. Det er heller ikke m-ATX, og de fungerer med Ryzen 3000 serien rett ut av boksen.

 

Kanskje forsiden skulle vært oppdatert med disse?

Endret av Windoge
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Takk for raskt svar. Har du tips til noen ålreite skjermer? Har lite peiling på dette.

 

Kommer til å gå for den builden her, men eneste som mangler er GPU og skjerm. Mål er å spille CS med stabilt 300 fps så trenger nødvendigvis ikke det råeste. 

https://www.komplett.no/wishlist/shared/90e077cb-a9ff-4e7c-a34e-8f69a9e39d8e

Som jeg sier til flere andre - -kjøp prosessoren og psuen hos elkjøp, da sparer du 600 kr (og de har gratis frakt). I tillegg hadde de begge deler på lager sist jeg sjekket, i motsetning til komplett. Elkjøp kjører tilbud på psuen til 749.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Takk for raskt svar. Har du tips til noen ålreite skjermer? Har lite peiling på dette.

 

Kommer til å gå for den builden her, men eneste som mangler er GPU og skjerm. Mål er å spille CS med stabilt 300 fps så trenger nødvendigvis ikke det råeste. 

https://www.komplett.no/wishlist/shared/90e077cb-a9ff-4e7c-a34e-8f69a9e39d8e

 

Det begynner å bli en stund siden jeg kikket på skjermer nå, så jeg er dessverre ikke så oppdatert. Eneste tips jeg kan gi er vel at til "Twitchere" som CS:GO, utover å finne en skjerm med høy oppdaterings frekvens, så kan det være en fordel med rask responstid. Så vi snakker om TN panel skjermer, og responstid ned i 1ms. Det har vel kommet noen 0,5ms skjermer også nå. Skjermen som er foreslått nå ligger jo på ~3000 Kr, og om det er en grei pris så finner du 240Hz 24" TN skjermer til rundt omkring der.

 

Ellers har Komplett 25% rabatt kampanje på Hyper X RAM, og jeg mener jeg fant et kit på 3200MT/s til rundt 1100 Kr, så det blir litt rimeligere enn det du har funnet, når man trekker fra rabatten. PSU'en du vurderer har jeg faktisk tenkt å kjøpe en av selv nett nu, så den visste jeg at er på tilbud hos Elkjøp til 749Kr. Rettere sagt; jeg ble gjort oppmerksom på tilbudet her, og fant ut at det passet veldig greit. :p

 

Når det gjelder valg av HDD så skjønner jeg ikke helt poenget med bare 1TB? Og om tanken er at den skal brukes til Steam bibliotek, så ville jeg hatt i bakhodet at enkelte spill allerede er for raske til å kjøre fra HDD. Og om litt over ett år kommer det mange av dem, da konsollene baserer seg på "streaming" fra SSD..

 

Personlig ville jeg nok brukt 1TB 660p'en du plukket deg ut, ogh brukt den til spill bibliotek, og funnet en enda litt mer "snappy" SSD til OS...

 

Edit: Godt tips over, jeg visste ikke CPU også var billigere på Elkjøp. Men irriterte meg litt over prisen på Komplett. Ved lansering kostet den 1995 Kr tror jeg det var...

Endret av Gabri3L
Lenke til kommentar

Som jeg sier til flere andre - -kjøp prosessoren og psuen hos elkjøp, da sparer du 600 kr (og de har gratis frakt). I tillegg hadde de begge deler på lager sist jeg sjekket, i motsetning til komplett. Elkjøp kjører tilbud på psuen til 749.

 

Takk for tips! Har sjekket prisjakt og kommer til å kjøpe kompnentene hos ulike plasser. Har du peiling på GPU / Skjerm? 

Lenke til kommentar

Det begynner å bli en stund siden jeg kikket på skjermer nå, så jeg er dessverre ikke så oppdatert. Eneste tips jeg kan gi er vel at til "Twitchere" som CS:GO, utover å finne en skjerm med høy oppdaterings frekvens, så kan det være en fordel med rask responstid. Så vi snakker om TN panel skjermer, og responstid ned i 1ms. Det har vel kommet noen 0,5ms skjermer også nå. Skjermen som er foreslått nå ligger jo på ~3000 Kr, og om det er en grei pris så finner du 240Hz 24" TN skjermer til rundt omkring der.

 

Ellers har Komplett 25% rabatt kampanje på Hyper X RAM, og jeg mener jeg fant et kit på 3200MT/s til rundt 1100 Kr, så det blir litt rimeligere enn det du har funnet, når man trekker fra rabatten. PSU'en du vurderer har jeg faktisk tenkt å kjøpe en av selv nett nu, så den visste jeg at er på tilbud hos Elkjøp til 749Kr. Rettere sagt; jeg ble gjort oppmerksom på tilbudet her, og fant ut at det passet veldig greit. :p

 

Når det gjelder valg av HDD så skjønner jeg ikke helt poenget med bare 1TB? Og om tanken er at den skal brukes til Steam bibliotek, så ville jeg hatt i bakhodet at enkelte spill allerede er for raske til å kjøre fra HDD. Og om litt over ett år kommer det mange av dem, da konsollene baserer seg på "streaming" fra SSD..

 

Personlig ville jeg nok brukt 1TB 660p'en du plukket deg ut, ogh brukt den til spill bibliotek, og funnet en enda litt mer "snappy" SSD til OS...

 

Edit: Godt tips over, jeg visste ikke CPU også var billigere på Elkjøp. Men irriterte meg litt over prisen på Komplett. Ved lansering kostet den 1995 Kr tror jeg det var...

 

Ah, herlig! Takk igjen. Jeg spiller ikke ekstremt mye, og spiller hovedsaklig CS / Fortnite når jeg spiller. Har ikke behov for så mye lagringsplass, og vil heller investere i en ekstern HDD. Vurderer å droppe hele HDDen og spare 500kr. Har du tips til SSDer som er bedre? 

 

Har ikke peiling på RAM brikker, så plukker opp tips her og der. Har byttet ut RAMen til den du linket :)

Skal sette opp komponentene i prisjakt i stedet også. 

Endret av diesto
Lenke til kommentar

Ah, herlig! Takk igjen. Jeg spiller ikke ekstremt mye, og spiller hovedsaklig CS / Fortnite når jeg spiller. Har ikke behov for så mye lagringsplass, og vil heller investere i en ekstern HDD. Vurderer å droppe hele HDDen og spare 500kr. Har du tips til SSDer som er bedre? 

 

Har ikke peiling på RAM brikker, så plukker opp tips her og der. Har byttet ut RAMen til den du linket :)

Skal sette opp komponentene i prisjakt i stedet også. 

 

Det er vel 970 Evo plus som anbefales nå, ihvertfall som er på lager. Det er en SSD tråd her der det diskuteres vilt for tiden. Jeg følger ikke så nøye med når jeg ikke selv er på jakt dessverre...

 

Men her er nå en liste over 240Hz monitorer, jeg "løy" visst dessverre litt, jeg kjøpte en av mine egne 240Hz monitorer for rundt 2500 Kr, så jeg regnet med de var å få tak i til den prisen fremdeles, men da var det vel kanskje et ganske godt tilbud jeg kom over...

 

Til FPS som CS:GO og Fortnite er det faktisk anbefalt 24" over større skjermer som 27" etc. Har vel litt med at øynene ikke trenger vandre så langt, at man får bedre oversikt på en mindre skjerm. Og kanskje at avstanden til skjermen ikke forandrer seg nok i fra øynene til midten og til hjørnene. Da slipper man å bli så fort sliten i øynene av at de re-fokuserer hele tiden.

 

Edit: SSD tråden. Bare skum gjennom de siste par sidene, eller spør der, så blir du fort oppdatert. ;)

Endret av Gabri3L
Lenke til kommentar

Diesto, kunne du postet det du går for til slutt med handleliste fra Prisjakt ? Ser ut som du er akkurat i samme sikte som meg. Hvilket skjermkort går du for og skal du ha noen eksterne vifter ?

 

Det skal jeg gjøre :) Eneste jeg sliter med å finne ut er hvordan man deler en liste fra prisjakt.. Noen som kan hjelpe? :p

Lenke til kommentar

Hei !

 

Jeg lurte på om det var noe fordel ved å ikke ta mini skjermkort i corporal builden?

 

Lurte på også om det er “worth» å oppgradere HK til 570 eller om det holder nå som de kommer med 3000 klare HK på 450?

Fordelen er at det tar bedre plass eller har lavere pris. Ulempen er at det kanskje kjøler litt dårligere enn andre kort. Har uansett lite å si.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...