Gå til innhold

Louis van Gaal | Sacked


Latias

  

112 stemmer

  1. 1. Bør LVG sparkes?

    • Spark nå.
    • Evaluer til sommeren. Spark om det ikke blir ligagull.
      0
    • Evaluer til sommeren. Spark om det ikke blir topp 4.
    • Han ba om tre år, la han få tre år.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Woohoo, direkte kvalifisert til EL neste sesong! Det blir morro det! Spesielt hvis vi klarer å komme oss gjennom gruppespillet samtidig som vi innser at sjansene for å kvalifisere oss til CL gjennom topp 4 er for små slik at vi begynner å satse på EL som den prestisjetunge turneringen det er! Så fantastisk det kommer til å bli! Nei, få LvG ut med eller uten Cup-gull. Endrer ikke på hvilken fiasko dette har vært. Spesielt spillemessig. Han gjort det bra med unggutta (mest ufrivillig dog) og FA-cupen hadde vært et greit plaster på såret og en fin måte å si byebye på.

Har egentlig ikke tro på at Giggs kan snu situasjonen vi er i. Laget og klubben trenger virkelig en ordentlig boost. Vi trenger en manager i verdensklasse, og tilfeldigvis er det også en ledig. Hvis United vil ha ham så tror jeg også at han er villig til å komme. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Klubben har gamblet nok med Moyes og LvG, og Giggs er gambling så det holder. Er det noen her som kan se for seg hvordan han f.eks skulle klare å ta opp kampen mot Guardiola og alle de andre gode managerne som sitter i de ulike klubbene neste sesong? (PL har vel knapt hatt så mange gode managere på en gang)

Lenke til kommentar

Dette har jeg skrevet her og andre steder opp til flere ganger: Å se på manageren isolert sett er nytteløst, ineffektivt og trangsynt. 

 

Guardiola overtok et førstelag preget av en gjennomført og altslukende kultur som formet Barcelona over et par tiår. Selvsagt er han en strålende trener, men Guardiola fikk massevis gratis. Det samme gjelder Koeman-Pochettino i Southampton, Tuchel i Dortmund og stort sett alle trenerne Bayern har hatt de siste femten årene. 

 

Disse folkene har suksess i klubbene sine fordi klubbene vet nøyaktig hva de vil ha når de velger manageren sin. Koeman ble ikke valgt fordi han var så sykt merittert, han ble valgt fordi hans metoder var det Southampton var ute etter. Dersom man tenker sånn, og jeg mener det er ganske idiotisk å ikke tenke cirka sånn, så er det ikke viktig at en manager er merittert, men derimot hvordan hans filosofi og metodikk passer inn i klubbens filosofi og metodikk. 

 

Dersom United kriterier er (helt banalt, elendig eksempel såklart men poenget står):

1. Spill direkte fotball

2. Håndtér mange ulike nasjonaliteter

3. Håndtér stjernespillere

4. Hent etablerte stjerner

... så er Mourinho perfekt. Dersom kriteriene er det motsatte så er det bare å vrake Mourinho først som sist. 

 

Problemet til United er at de ikke ser ut til å HA noen kriterier, og alt skal være opp til manageren å forme klubbkulturen som han selv ønsker. Det fungerte for 10-20 år siden, men nå er det en utdatert politikk. 

 

Hent inn et kompetent sportslig utvalg som kan utvikle en skikkelig detaljert sportslig plan for fremtiden først. SÅ kan man finne en passende manager, enten det er Høgmo, Mourinho eller Jesus Kristus.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Synes det er bedre å sammenligne Guardiola med Zidane. De fikk også en mye "lettere" jobb ved at begge tok over hvert sitt stjernelag som kjemper om tittelen og spiller semifinaler i CL hver sesong.

 

Giggs ville fått en betydelig større utfordring enn de to, både fordi ligaen er tøffere og at laget vårt er høyst middelmådig.

 

Det er romantisk, men fallhøyden er kjempestor.

Lenke til kommentar

Det trenger absolutt ikke å være utdatert, men å lete etter den neste SAF som klarer å styre en hel klubb alene er som å lete etter nåla i høystakken. Ledelsen må for faen innse det snart. 

 

Vi trenger:

- Woody til å jobbe med økonomi, og kun økonomi.

- En sportsjef med baller som tar seg av alt sportslige som manageren ikke burde fokusere på (spillerkjøp, kontrakter etc..etc..etc). Det kryr av klubben som har gode sportsjefer, det burde vi også ha! 

- En manager som har lyst å lede et lag med bunnløs økonomi og kun fokusere på det sportslige med full kontroll.

 

Del opp oppgavene og gjør arbeidet litt lettere for hvert ledd. 

Lenke til kommentar

@Amoralsk Jeg er enig i mye av det du skriver, derfor jeg heller ikke vil ha LvG. Klubben har ingen plan med ham, ser heller ikke ut til at han selv har det.

Mourinho vil være et godt valg fordi mannen rett og slett vet hva han gjør. Leste også et sted at det er en myte at han ikke bruker yngre spillere, kan prøve å finne til artikkelen senere. Faktum er at med alle skadene vi har hatt så hadde han ikke hatt særlig mye valg. Mourinho > LvG

Enig i at klubben trenger en eller annen form for et sportslig utvalg. Det burde vi ha skaffet da Sir Alex dro.

Kan skrive mer utdypende senere når jeg kommer hjem, men jeg synes ikke at det er helt galt det Mourinho kan bringe til klubben.

Endret av Mr. President™
Lenke til kommentar

For all del, Mourinho kan være midt i blinken. Alt avhenger av hva planen til United er, hvorvidt vi har en rød tråd i det vi gjør og hvorvidt Mourinho vil akseptere å få mindre makt enn han er vant til. 

 

Jeg anbefaler dere å lese denne artikkelen: http://www.telegraph.co.uk/sport/football/11366206/Gary-Neville-The-era-of-the-gaffer-is-over.html

 

Der skriver Neville omtrent nøyaktig om det jeg prøver å formidle.

Først en plan ---> så en ny manager.

Ikke først manager ---> så plan.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...