Gå til innhold

Lurer du på hva en sang heter? Spør her.


Simen1

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg hørte en sang på radioen i dag tidlig litt over klokken syv, husker dessverre ikke hvilken kanal det var på ettersom jeg svitsjer fra den ene til den andre hele tiden.. Vet heller ikke om det var en lokal eller en landsdekkende.. Men i hvertfall, det er ei kvinne som synger. Den er ganske kjent, ikke så veldig ny. Ganske rolig og trist, teksten handler hovedsaklig om at hun har blitt dumpet, men ønsker han tilbake igjen..
Jeg husker kun refrenget av sangen.. Melodien kan jeg (litt vanskelig å skrive ned den da) og teksten er noe slikt som dette:

 

veldig rolig melodi i bakgrunnen

you and me forever

we could be together

alwaaaays..

også tar den seg opp et par hakk.

er det noen som vet hvilken sang jeg snakker om? Har leitet i flere timer på nettet nå, men finner den ikke på noen av radiokanalene sine nettsider eller på google ved hjelp av det lille jeg har av teksten (vet ikke om det er helt rett engang. eneste jeg vet er at "you and me" og "always" helt på slutten er rett! :-)

Lenke til kommentar

stats.png

 

Noen som vet hvilken sang dette er?

Hørte den i NSBs julekalender for i år, luke 14, og sangen virker veldig kjent, men jeg klarer ikke komme på hvor jeg har den fra. Shazam og TrackID fant ingenting, mens SoundHound sendte meg til "Polly Pocket - Titel 2" fra "Ein Fantastisches Abenteuer - Das Hörspiel", noe som vel og merke ikke stemte.

Lenke til kommentar

stats.png

 

Noen som vet hvilken sang dette er?

Hørte den i NSBs julekalender for i år, luke 14, og sangen virker veldig kjent, men jeg klarer ikke komme på hvor jeg har den fra. Shazam og TrackID fant ingenting, mens SoundHound sendte meg til "Polly Pocket - Titel 2" fra "Ein Fantastisches Abenteuer - Das Hörspiel", noe som vel og merke ikke stemte.

Dis perheps:

Lenke til kommentar

Irriterer meg grønn over at det er en låt jeg ikke finner ut av hva heter.. Den brukes mye som bakgrunnsmusikk i situasjoner der det skal være litt "feelgood"-stemning - sist jeg hørte den var i forbindelse med håndballmesterskapet som går nå, Norge hadde nettopp feid gulvet med et eller annet motstanderlag og alt var bare hei og hurra. Jeg har hørt den på Stjernekamp, jeg har hørt den i sportsarrangement, jeg har hørt den som bakgrunnsmusikk i NM for brassband (!)..

 

Sendte til og med mail til NRK for å høre (da den dukket opp i Stjernekamp), med henvisning til WebTV med eksakt program og tidsangivelse, men de brukte så lang tid på å svare at programmet var tatt ned fra websidene, og da kunne de ikke svare.

 

Akkurat nå har jeg ikke noe klipp å vise til. Låta er instrumental, tonene er ganske lange og går tre og tre. Fra den første går neste tone litt opp, så går den tredje litt lavere enn den første igjen. Litt drivende rytme i bakgrunnen slik at du skal få den god-følelsen. (Det er jaggu umulig å beskrive musikk med ord. Hadde jeg bare kunnet synge...).

 

Føler meg som han i den reklamen som går nå, han som aldri får med seg hva "the silver hand" (eller noe) er... :p

Endret av :utakt
Lenke til kommentar

Sendte til og med mail til NRK for å høre (da den dukket opp i Stjernekamp), med henvisning til WebTV med eksakt program og tidsangivelse, men de brukte så lang tid på å svare at programmet var tatt ned fra websidene, og da kunne de ikke svare.

Husker du fra hvilket Stjernekamp du hørte sangen, når det ble sendt og sånn ca hvor langt uti programmet det var?

Lenke til kommentar

 

Sendte til og med mail til NRK for å høre (da den dukket opp i Stjernekamp), med henvisning til WebTV med eksakt program og tidsangivelse, men de brukte så lang tid på å svare at programmet var tatt ned fra websidene, og da kunne de ikke svare.

Husker du fra hvilket Stjernekamp du hørte sangen, når det ble sendt og sånn ca hvor langt uti programmet det var?

 

Det var programmet der Agnete skulle synge "Oro jaska beana". Det ble vist et lite intervju med henne før hun gikk på scenen, der hun snakket litt om hvordan låta ble til osv, og da gikk sangen jeg tenker på i bakgrunnen. Jeg har ikke eksakt tidsangivelse lenger, men etter det jeg har fått googlet meg til tror jeg programmet gikk på NRK1 den 9. november 2013, program 10:10.

Endret av :utakt
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...