Gå til innhold

Lurer du på hva en sang heter? Spør her.


Simen1

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Reposter denne da jeg ikke fikk noen tilbakemelding sist.

Hei folkens. For et par uker tilbake hørte jeg en utrolig kul låt på P3 som jeg prøver å finne igjen. Etter at jeg hørte den og ble fortalt av programlederen hva den het, fant jeg den på Spotify og hørte på den der, men glemte å legge den til i noen spilleliste og har nå glemt både navn og artist. Jeg har ikke så mye informasjon å gå ut ifra, men kanskje dere kan hjelpe meg likevel.

 

For det første var vokal-stemmen (han sang på norsk) ekstremt likt Magnus Grønneberg sin, faktisk så likt at jeg forvekslet den for å være en CC Cowboys låt. Melodien kunne også minne om noe de kunne laget, og den hadde litt lik sinnstemning som for eksempel "Kom igjen", altså litt melankolsk og dyster. Samtidig var den enda litt hardere, på grensen til hard-rock.. Jeg husker at han sang "faen" i refrenget, og at tittelen var et enkelt ord. Litt ala "Ingenting", "kanskje" eller noe. Låten heter ikke noe av det altså, men tittelen er noe like simpelt. Jeg tror ikke det var noe urørt-band.

 

Som sagt, ikke mye å gå ut ifra, men hvis noen bare vet om et band som ligner på CC Cowboys i vokalen, nevn dem gjerne.

Lenke til kommentar

 

Reposter denne da jeg ikke fikk noen tilbakemelding sist.

Hei folkens. For et par uker tilbake hørte jeg en utrolig kul låt på P3 som jeg prøver å finne igjen. Etter at jeg hørte den og ble fortalt av programlederen hva den het, fant jeg den på Spotify og hørte på den der, men glemte å legge den til i noen spilleliste og har nå glemt både navn og artist. Jeg har ikke så mye informasjon å gå ut ifra, men kanskje dere kan hjelpe meg likevel.

 

For det første var vokal-stemmen (han sang på norsk) ekstremt likt Magnus Grønneberg sin, faktisk så likt at jeg forvekslet den for å være en CC Cowboys låt. Melodien kunne også minne om noe de kunne laget, og den hadde litt lik sinnstemning som for eksempel "Kom igjen", altså litt melankolsk og dyster. Samtidig var den enda litt hardere, på grensen til hard-rock.. Jeg husker at han sang "faen" i refrenget, og at tittelen var et enkelt ord. Litt ala "Ingenting", "kanskje" eller noe. Låten heter ikke noe av det altså, men tittelen er noe like simpelt. Jeg tror ikke det var noe urørt-band.

 

Som sagt, ikke mye å gå ut ifra, men hvis noen bare vet om et band som ligner på CC Cowboys i vokalen, nevn dem gjerne.

 

vet ikke hva sang det kan være, men har du sjekket spillelisten til p3?? http://p3.no/spillelister/ kanskje du finner den der.. bare et tips ;)

Lenke til kommentar

Så en musikkvideo her om dagen. Husker ikke så voldsomt mye detaljer men jeg prøver.

 

Musikken var delvis vokal, delvis hardstyle (det vekslet mellom sjangerne).

Den startet med å vise en jentegarderobe, der ei jente blir tatt bilde av i bare undertøyet. Deretter får denne jenta bildet tilsendt på mobilen hvorpå hun ikke ser særlig fornøyd ut.

 

Det var to artister som jobbet sammen om denne sangen. Tror men er ikke helt sikker på at Krewella var en av dem. Tror hun hadde vokal igjennom sangen. Temmelig ny musikkvideo.

Lenke til kommentar

 

Er en sang jeg lurer veldig på hva heter. Det er enn mann som synger på dansk, og synger noe om at man ikke skal være redd for mørket((døden)) osv. Jeg vet at han sang den for kreftsyke barn på et sykehus, men husker ikke hva den heter.... Er det noen som vet? Vedkommende høres ikke særlig gammel ut

 

Kan det være Isac Elliot? Han er Finsk men sang på sykehus for kreftsyke barn og er ikke gammel :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...