Gå til innhold

Amerikanske ateister på nettet er idioter


Anbefalte innlegg

Jeg mener på sider som

- Yahoo Answers R&S

- YouTube

- Reddit

 

Tingen er at forskjellen fra andre ateister og amerikanske ateister er at de amerikanere er mer sutrete om ting, istedet for å diskutere viktige saker, diskusjoner etc etc.

 

Typiske argumenter de slipper løs er.

- Oooh no a fundie is trying to repress me.

eller. Er beste slags for plag og pine for ører bare for å få oppmerksomhet på nettet.

 

Eller så gjør de rett og slett narr bare for å være ekkel, har ingen hensikt på en måte. Så kan egentlig skjønne hvorfor folk hater dem i statene.

 

Om du tar deg en tur innom Yahoo Answers R&S eller YouTube osv, vil du bare finne tåpelige innlegg. Nesten som slike plasser kunne trenge filter eller moderering for høflighet og saklighet på en måte.

http://www.youtube.com/watch?v=slKULc8W7lM

Endret av Sherikano
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Bortsett fra at det er sant, men om folk vil ignorere det så ja vel :)

Du har tydeligvis lite kunskap om hvordan det er å være ateist i enkelte deler av USA.

 

Det er en mer ateisme mot teisme der, det blir for latterlig for min del.

Men sikkert not sånt :p

Endret av Sherikano
Lenke til kommentar

Som jeg sa, du vet ingenting om hvordan det er å være ateist i amerika. Drapstrussler, hærverk, mobbing, utfrysing og lignende er helt dagligdags om man mot formodning skulle stå opp og kreve sin konstitusjonelle rett til en sekulær stat.

USA har rett til våpen, er nå frihetens land så de kan omtrent gjøre hva de vil :p

Så, whatever :)

Edit: Men jeg kan godt komme med et motargument.

ngbbs5344a3c4dfb41.png

 

Stort sett ateisme mot teisme, en emosjonell tullball. Hele greia er bare tull.

Men for all del, bare velg side :p Funker fjell!

Endret av Sherikano
Lenke til kommentar

Har du et poeng Sherikano?

Ref din lille tegneserie: De fleste ateister ville spurt en som sier han ikke tror på evolusjon om hva som får han til å tvile på den beste vitenskapen vi har i dag, ikke kastet ham ut.

 

Som Zepticon prøver å påpeker er det vanskelig for oss her i landet å forestille oss hvor vanskelig det kan være å være ateist i enkelte deler av USA. De blir av konservativt religiøse behandlet omtrent som spedalske for 2000 år siden. At de da reagerer med latterligjøring av religiøse er vel strengt tatt ikke så veldig mye å surte over.

 

EDIT: Og i disse områdene er som regel de konservativt religiøse i stort flertall.

Endret av Igniztion
  • Liker 4
Lenke til kommentar

 

Har du et poeng Sherikano?

Ref din lille tegneserie: De fleste ateister ville spurt en som sier han ikke tror på evolusjon om hva som får han til å tvile på den beste vitenskapen vi har i dag, ikke kastet ham ut.

Du kan vel ikke snakke for alle ;) Folk er jo forskjellig.

Som Zepticon prøver å påpeker er det vanskelig for oss her i landet å forestille oss hvor vanskelig det kan være å være ateist i enkelte deler av USA. De blir av konservativt religiøse behandlet omtrent som spedalske for 2000 år siden. At de da reagerer med latterligjøring av religiøse er vel strengt tatt ikke så veldig mye å surte over.

 

EDIT: Og i disse områdene er som regel de konservativt religiøse i stort flertall.

HAhahaha, vanskelig, jeg ler! Hvem fortalte deg det, bare propaganda i forskjellige retninger. Husk at det er ateisme mot teisme, hele greia er sånn sett tåpelig

 

Neida, er greit med Monty Python og sånn, bare at deres måte på nettet er irriterendes, er bare så latterlig tullete, så jeg personlig synes ikke synd på om noen av dem blir banket opp av noen som hater de klovnene på en måte :p Akkurat som en som banker en irriterendes dust!.

 

Edit: Ja. Wikipedia sier det iallfall.

Endret av Sherikano
Lenke til kommentar

 

 

 

Har du et poeng Sherikano?

Ref din lille tegneserie: De fleste ateister ville spurt en som sier han ikke tror på evolusjon om hva som får han til å tvile på den beste vitenskapen vi har i dag, ikke kastet ham ut.

Du kan vel ikke snakke for alle ;) Folk er jo forskjellig.

 

 

Men det kan du?

 

Utifra synspunkt på nettet, ja ;)

Endret av Sherikano
Lenke til kommentar

Hvorfor gidder dere og bry dere om hva andre trur og mener i det hele tatt ? Pass på dere selv og lev med hva dere trur på og slutt og bjeffe om detta ateisme og relgionstullet. Rart at folk gidder og bruke tid ( den eneste tingen du aldri får tilbake ) på og si hvem som har rett og galt og hvem som er værst av dem og dem.

Lenke til kommentar

Fordi noen forsøker å bestemme hva andre skal tenke og mene...

Eller godtar du at andre bestemmer hva DU skal tenke og mene?

Og dette gjelder kun folk innenfor teisme? Har nå på følelsen av at Richard Dawkins har sitt militante ateistiske gospel som han vil spre ut... så ja. Tenk selv :)

Endret av Sherikano
Lenke til kommentar

Hvorfo ser du på tøv da? Hvorfor ikke sjekke ut noe ordentlig?

 

Prøv https://www.youtube.com/user/TheAtheistExperience forekesempel, så ser du fort at det faktisk er seriøse folk av ateister også, ganske mange faktisk... Sliter faktisk mer med teister som er seriøse, men det er jo gitt med det tøvet de fremmer..

 

Og militante ateister? Når var det sist du hørte "Militante ateister led store tap i dag, men klarte å ta høyden som lenge har vært okkupert av agnistikernes frihets front..." på nyhetene...?

 

Men den er grei, kan teister kalle ateister for militante er det vel ikke noe i veien for å kalle teister intolerante og hatefulle barne skjendere heller da... Det er jo det alle må være siden noen prester åpenbert er pedofile og ideologien kristne følger er intolerant og hatefull...

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Hei, Sherikano!

 

Jeg sitter med mange spørsmål etter det du skriver her. Har du hatt adresse i Statene siden du påstår dette? Håper det! Siden du kommer med disse påstandene. Hvis ikke vil jeg heller påstå at du bør skaffe deg bedre kjennskap omkring dette med å søke på nett. Jeg kan også søke på nett og finne mye som latterliggjør ateister, men dette rettferdiggjør ikke påstanden at alle religiøse gjør narr av ateister.

 

Du har lagt ved en animasjonsfilm i første posten som kan defineres den ene eller andre veien. Hvordan definerer du denne filmsnutten? Hva mener du den betyr?

 

Du bruker også begrepet militante ateister (noe som RWS også svarer på). Hva legger du i dette? Kan du definere hva du legger i begrepet? Er man militant hvis man stiller spørsmål, tar opp usannsynligheter i religiøse tekster, formidler dette til omverden, etc. Hvis det er det du legger i det, da finnes det også mange militante religiøse uten at vi kan kalle dem ekstremister.

 

 

Lenke til kommentar
  • 5 uker senere...

Jeg klarer ikke helt å se poenget her. Du finner dumme og idiotiske ateister på samme måte som at du finner dumme og idiotiske troende her i verden. Jeg vil heller ikke si at dette er spesielt begrenset til amerikanerne.

 

For ateister er det gjerne lett å peke på konsekvensene fremfor det positive ved religion. At religion er undertrykkende og ulogisk samt en veisperring når det kommer til utvikling er argumenter de ofte kommer med, og hvis du har vært i statene så vet du at mange troende reagerer sterkt på dette, og til tider like dumt som ateistene som fremstilles i denne meningsløse tråden.

Her er det to sider av mynten, og jeg tror det er riktig å si at det er mer ubehagelig å være ateist sammenliknet med å være f.eks. kristen i et land som USA.

 

Uansett, du finner mange saklige og intelligente diskusjoner mellom troende og ikke-troende. De er bare ikke like lett å finne som alt søppelet, som for eksempel denne tråden.

Endret av Raxzer
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...