Gå til innhold

Amerikanske ateister på nettet er idioter


Anbefalte innlegg

Uansett, du finner mange saklige og intelligente diskusjoner mellom troende og ikke-troende. De er bare ikke like lett å finne som alt søppelet, som for eksempel denne tråden.

Kanskje diskusjon mellom et par Rasmus Berg typer, som neppe konkluderer med annet enn å være enige om å være uenige. Bevares, en høflig, respektfull diskusjon, men like verdifull som den berømte "Chocolate Teapot".

 

Hvordan kan saklig og intelligent diskusjon finne sted mellom to parter, hvor bare den ene parten er villig til å forandre mening?

 

En sten kan ikke fly. Min mor kan heller ikke fly. Derfor er min mor en sten! Det er hun og jeg banner på det er sant, for det tror jeg på - og du har ikke lov å påstå noe annet - eh - vel, før i tiden hadde du ihvertfall ikke lov til det. Den gang kunne jeg få deg dømt for kjetteri og brent på bålet, hvis du påstod noe annet.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Som jeg sa, du vet ingenting om hvordan det er å være ateist i amerika. Drapstrussler, hærverk, mobbing, utfrysing og lignende er helt dagligdags om man mot formodning skulle stå opp og kreve sin konstitusjonelle rett til en sekulær stat.

og abortmotstander.og venstrevridd.sarah palin er et såpeikon som er en slags hellig satan.jeg ville vært stolt over å være ateist i usa.eller dau

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Jeg mener på sider som

- Yahoo Answers R&S

- YouTube

- Reddit

 

Tingen er at forskjellen fra andre ateister og amerikanske ateister er at de amerikanere er mer sutrete om ting, istedet for å diskutere viktige saker, diskusjoner etc etc.

 

Typiske argumenter de slipper løs er.

- Oooh no a fundie is trying to repress me.

eller. Er beste slags for plag og pine for ører bare for å få oppmerksomhet på nettet.

 

Eller så gjør de rett og slett narr bare for å være ekkel, har ingen hensikt på en måte. Så kan egentlig skjønne hvorfor folk hater dem i statene.

 

Om du tar deg en tur innom Yahoo Answers R&S eller YouTube osv, vil du bare finne tåpelige innlegg. Nesten som slike plasser kunne trenge filter eller moderering for høflighet og saklighet på en måte.

 

Mulig du har rett i noe av det du sier,men er det ikke bare å ignorere uhøflige innlegg i debatten? Det finnes nok av intelligente debattanter å forholde seg til. Det er dem man bør se til:

 

 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...