Gå til innhold

Nå har Windows 8.1 blitt skikkelig overhalt


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jadda!

 

Og de første som klikket var Intel HD 4000 drivere og bluetooth drivere når jeg oppdaterte en Acer-maskin igår.(8-> 8.1)

 

Ellers så liker jeg mer 8.1 versjon da :)

 

8.1 har vore ute i nokre månedar nå. Dette er ein overhaling av den oppdateringen, ikkje 8.1 sjølv.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

"skippe annenhver windows"-regelen gjelder fremdeles ser jeg.

Ikke for meg, jeg har hatt både Windows XP og WIndows 7. Men tror nok jeg står over Windows 8, nekter å la meg bli påtvunget et "nytt" brukermønster.

 

Men da lever du i regelen jo, XP - skip Vista - Windows 7 - SKip WIndows8 -

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Windows 8 er blitt bedre, men det er ingen revolusjon. En lite evolusjon. Opplegget med 2 konkrete brukergrensesnitt, er for de uinnvidde, temmelig mye kunnskap som skal forseres.

Det er lett å se seg blind på hvor komplisert ting faktisk kan være når man selv har hold på lenge med Windows.

Jeg bruker å si at: "Gi løsningen til min mor". Håndterer hun dette tilfredsstillende etter en rimelig tid, så er det ok. Jeg tror ikke Windows helt der ennå. Personlig er jeg fornøyd om jeg lett kommer inn og kan bruke den standard desktop som jeg er vant til.

Windows kunne blitt så mye mer, men det er stadig forbedringer. Men Microsofts påtrengende behov for at alle skal eller bør inn i en "Metro-tilværelse" er ikke til å fatte.

Less is more! Make it simple, stupid!

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Problemet med W8.

«mobile first» og «cloud first»

 

M$ er sjalu på Apple og ønsker å lage ett system som Apple har med iOS, og det går utover brukeropplevelsen og effektiviteten på stasjonær OS.

 

I stedet for å lage ett OS som er bedre på alle mulige måter enn W7, ett OS som faktisk er en oppgradering og ikke ett "likeverdig" OS, så fokuserer dem på å lage Windows OS bruker farmilie på tvers av enheter.

Det er både positive med W8 over W7, og det er positive ting med W7 over W8. Dessverre. Og W8 er knapt bedre i ytelse enn W7. Det er så få ting som er faktisk bedre i W8 at W8 ikke føles som en oppgradering.

Og M$ prøver å tvinge brukere over til W8 med å nekte å lage diverse program støtte på forige verson av Windows.

 

W8 er ikke laget for å forbedre brukeropplevelsen på en stasjonær PC, den er laget for å selge mest mulig bærbare enheter med Windows phone, Windows pad.

Det er en økonomi i dette. En hver PC bruker kjøper kun 1 windows lisens hver 10 år, om de kjøper det i det hele tatt, mens en mobil bruker kjøper en ny telefon annen hvert år, om så ikke hvert år.

M$ vil inn på det mobile markedet fortest mulig hvor de kan selge OS lisenser til mobile enheter i stedet for PC enheter.

 

PC opplevelsen er satt i annen rekke i denne utviklingen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Jadda!

 

Og de første som klikket var Intel HD 4000 drivere og bluetooth drivere når jeg oppdaterte en Acer-maskin igår.(8-> 8.1)

 

Ellers så liker jeg mer 8.1 versjon da :)

8.1 har vore ute i nokre månedar nå. Dette er ein overhaling av den oppdateringen, ikkje 8.1 sjølv.

 

 

 

Kom hele pakken som oppdatering til win8 maskinen i går.

 

Har også maskiner med 8.1 ;)

Lenke til kommentar

Verken "nye" startmenyen eller muligheten for å kjøre "Modern UI" apps i desktop kommer i denne oppdateringen, det lar vente på seg til Windows 8.1 Update 2 eller whatever som sikkert kommer mot slutten av året.

 

Er det bare hos meg denne oppdateringen ikke installerer seg automatisk? Den havnet under "recommended" og ikke "important" så man må jo selv huke av om man ønsker oppdateringen... Virker temmelig idiotisk da 90% av forbrukere der ute ikke går inn manuelt i Windows Update for å se etter oppdateringer, og de som først måtte gjøre det huker sjeldent av for oppdateringer som ikke er markert av seg selv.

 

Er det noen spesiell grunn til at Microsoft ser ut til å vegre seg ifra å gi ut disse oppdateringene automatisk til kundene sine? Først alt tullballet med Windows 8.1 som måtte tas via Windows Store som jeg kan garantere at brorparten av brukerne aldri har åpnet, og om de først åpner det så vil de neppe klikke på flisen for "Windows 8.1", denne oppdateringen skulle naturligvis ha vært som en Service Pack via Windows Update som kom automatisk da hadde vi nok sett langt flere over på Windows 8.1 istedenfor Windows 8 og trolig ville det ført til langt flere fornøyde kunder da Windows 8.1 forbedrer brukervennligheten og logikken i stortsett alle ledd sammenlignet med Windows 8.

 

Nå skal de skape enda mer forvirring med en "Windows 8.1 Update 1" som riktignok går via Windows Update, noe som er en markant forbedring men som brukere selv må gå inn å markere manuelt for at skal installeres via Windows Update.... Fatter ikke hvorfor Microsoft ser ut til å insistere på å gjøre dette så unødvendig tungvint at kun en brøkdel av brukerne kommer til å ende opp med å faktisk legge inn oppdateringen.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Man må jo gjerne skrike ut mot Microsoft og at man overhode ikke liker Windows 8.1 og at alt var mye bedre før.

 

Alt var jo bedre før. Null internett, hustelefon og ikke minst kronespill automaten. Dessuten kostet Kroneisen bare en 10'er og man fikk Bugg til 50 øre stk.

 

The show must go on..

 

Indeed, var skeptisk når jeg først gikk over på Win 8, men har aldri sett meg tilbake siden. Færre menyer å bla igjennom for å komme dit man vil, den nye filbehandleren er såpass bra at man ikke trenger en tredjeparts versjon og en task manager som har slått sammen flere funksjoner under samme tak og som er mer oversiktlig. Å gå tilbake til Win 7 nå hadde vært en nedtur.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Man må jo gjerne skrike ut mot Microsoft og at man overhode ikke liker Windows 8.1 og at alt var mye bedre før.

 

Alt var jo bedre før. Null internett, hustelefon og ikke minst kronespill automaten. Dessuten kostet Kroneisen bare en 10'er og man fikk Bugg til 50 øre stk.

 

The show must go on..

 

Spar meg, som om det liksom er rasjonelt å ukritisk omfavne enhver endring, uansett om den er god eller dårlig.

 

AtW

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...