Gå til innhold

Nå har Windows 8.1 blitt skikkelig overhalt


Anbefalte innlegg

 

 

 

 

 

"skippe annenhver windows"-regelen gjelder fremdeles ser jeg.

Ikke for meg, jeg har hatt både Windows XP og WIndows 7. Men tror nok jeg står over Windows 8, nekter å la meg bli påtvunget et "nytt" brukermønster.

Men da lever du i regelen jo, XP - skip Vista - Windows 7 - SKip WIndows8 -

Ja, stemmer det. Vista var så dårlig at den hadde jeg helt glemt. Windows 8 derimot, synes jeg er hakket verre.

Du er altså en slow-adopter.

 

Nei, man bytter ikke fra noe bra til noe dårlig.... en smart adopter tror jeg det heter, ikke en naiv stupid adopter.....

 

Nei, du er en slow adopter, som ikke evner å ta i bruk nyere og bedre løsninger.

 

Påvist flere ganger, End of discussion.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Nei, man bytter ikke fra noe bra til noe dårlig.... en smart adopter tror jeg det heter, ikke en naiv stupid adopter.....

 

 

Ah, du er ikke slow adopter - du har bare misforstått :)

 

Nevn én ting som er bedre med W7.

 

vel, w8 har vel begynt å komme seg med de siste oppdateringene, så akkurat nå er det ingen spes grunn til at jeg ikke har byttet, fordi jeg ikke behøver det kanskje, men frem til siste oppdatering med startmeny så var det et dårligere operativsystem til mitt bruk :)

 

 

 

 

 

 

"skippe annenhver windows"-regelen gjelder fremdeles ser jeg.

Ikke for meg, jeg har hatt både Windows XP og WIndows 7. Men tror nok jeg står over Windows 8, nekter å la meg bli påtvunget et "nytt" brukermønster.

Men da lever du i regelen jo, XP - skip Vista - Windows 7 - SKip WIndows8 -

Ja, stemmer det. Vista var så dårlig at den hadde jeg helt glemt. Windows 8 derimot, synes jeg er hakket verre.

Du er altså en slow-adopter.

 

Nei, man bytter ikke fra noe bra til noe dårlig.... en smart adopter tror jeg det heter, ikke en naiv stupid adopter.....

 

Nei, du er en slow adopter, som ikke evner å ta i bruk nyere og bedre løsninger.

 

Påvist flere ganger, End of discussion.

 

Hva er påvist flere ganger?

End of discussion?

Er du full?

Lenke til kommentar

Nevn én ting som er bedre med W7.

 

vel, w8 har vel begynt å komme seg med de siste oppdateringene, så akkurat nå er det ingen spes grunn til at jeg ikke har byttet, fordi jeg ikke behøver det kanskje, men frem til siste oppdatering med startmeny så var det et dårligere operativsystem til mitt bruk :)

 

 

Vel, argumentet er ugyldig. - Jeg har ikke sett den "nye startmenyen" siden jeg installerte W8 - men så klarte jeg også å installere ett tilleggsprogram som ga meg den gamle med omtrent 4 klikk inkl google søk. - Hvis du ikke "vil" installere ett tilleggsprogram for å få tilbake startknappen så er du bare vanskelig ;)

Lenke til kommentar

 

Så funksjoner som forsvinner så man må installere tredjeparts programvare anser ikke du som en ulempe?

 

AtW

 

De eneste funksjonene som forsvinner er jo de nye man/han ikke liker - som du da aktivt velger bort - så nei, det anser jeg ikke som noen ulempe.

 

 

Hva snakker du om nå? Du har selv sagt du installerer software for å få tilbake start-meny-funksjonaliteten?

 

AtW

Lenke til kommentar

 

Hva snakker du om nå? Du har selv sagt du installerer software for å få tilbake start-meny-funksjonaliteten?

 

AtW

 

 

ja akkurat, da er vi på samme side ;) - Du kan godt si at det er en ulempe for de som vil ha det på gamlemåten (som de som vil ha hytte med utedo og uten innlagt vann og strøm :)) - men så lenge man kan installere en liten programsnutt hvis man ønsker å beholde gamlemåten så kan man jo ikke si at det gjør det nye OSet til ett dårligere OS.

Lenke til kommentar

 

 

Hva snakker du om nå? Du har selv sagt du installerer software for å få tilbake start-meny-funksjonaliteten?

 

AtW

 

 

ja akkurat, da er vi på samme side ;) - Du kan godt si at det er en ulempe for de som vil ha det på gamlemåten (som de som vil ha hytte med utedo og uten innlagt vann og strøm :)) - men så lenge man kan installere en liten programsnutt hvis man ønsker å beholde gamlemåten så kan man jo ikke si at det gjør det nye OSet til ett dårligere OS.

 

for dems bruk, jo det kan du.....

Lenke til kommentar

Det har vært utrolig mye sutring over Windows 8 og 8.1 , det mange som klager og sutrer ikke helt har tatt i betrakning er at det er gratis å få tilbake noe av grensesnittet til Windows 7 og det er lett å orden opp i det.

 

Selvsagt ønsker man å være en ordentlig grinebiter kan man jo klage og sutre på at Microsoft ikke har ordnet det sånn at det er med i programvaren fra starten av , men for den med kunnskap nok til å google så bør man greie å finne en løsning.

 

Er man en uerfaren bruker som kjøper sin første bærbar pc med berøringsskjerm ser det ut som det er en enkel sak å lære seg Oset , selvsagt som alt med PC tar det litt tid å komme ordentlig i gang, men trolig ikke stor forskjell i forhold til annen programvare som man tar i for første gang.

 

For meg er i alle fall den økte ytelsen med Amd sine FX cpu'er , den langt bedre filutforskeren og oppgavebehandling , bedre bruk og støtte av SSD'er (selv om jeg har ingen) enorm forskjell i oppstartstiden bare noen av årsakene til at jeg ikke går tilbake til W7.

 

De fleste problemene som har oppstått som feks ikke støtte for noen eldre spill har jeg ordnet ved å enten bruke Dosbox i en nyere utgave eller bruke noen andre programmer som ordner disse kompabilitetsproblemene (Feks Fallout 3 og W8 ).

Lenke til kommentar

 

Nevn én ting som er bedre med W7.

Windows Store.

 

 

Kan jo også nevne at widgets er borte.

 

Ellers så synes jeg det er ganske illustrerende for Win8, at de som liker det i stor grad argumenterer med at det ikke er verre enn win7, jeg synes selv win8 er marginalt bedre enn win7 i sum, men det holder ikke, det er ikke godt nok å levere fra seg noe sånn etter flere års utvikling for ett selskap som MS.

 

AtW

Lenke til kommentar

 

 

Nevn én ting som er bedre med W7.

Windows Store.

 

 

Kan jo også nevne at widgets er borte.

 

Ellers så synes jeg det er ganske illustrerende for Win8, at de som liker det i stor grad argumenterer med at det ikke er verre enn win7, jeg synes selv win8 er marginalt bedre enn win7 i sum, men det holder ikke, det er ikke godt nok å levere fra seg noe sånn etter flere års utvikling for ett selskap som MS.

 

AtW

 

 

Widget var jo en ressursstjeler uten like , det ble klagd en del på den funksjonaliteten på Vista og selv om den ble forbedret tok den jo aldri av... Nå i dag finnes det nok av alternative programmer som tar på seg funksjonaliteten til Widget , startmenyen osv...

 

Ja, du har et poeng i at Windows 8 burde vært bedre enn det nå er , men tar man en titt på andre OS som feks Linux og iOs ser man at det ikke er de enorme endringene mellom versjonene , men innimellom blir det tatt et bykst.

 

Men det vil alltids være noe man vil savne eller kunne klage på når et OS oppdateres, ikke alle får nytte av den nye funksjonaliteten og andre mister funksjoner som de har brukt (selv om de ikke er i flertallet) og sånn sett er det ikke rart at man ser brukere av 98Se , Xp , Millenium , Vista , W7 enda...

Lenke til kommentar

Widgets er som andre program, de kan være dårlig lagd, de kan være godt lagd. Og hva er det som er gode alternativer her? Det er ikke så mye bra på widgetfronten, ihverfall ikke med skikkelig støtte.

 

Det vil alltids være noe som forsvinner, men når det er så lite nytt (og når det er så meningsløst at det forsvinner), så er et verre.

 

AtW

Lenke til kommentar

Widgets er som andre program, de kan være dårlig lagd, de kan være godt lagd. Og hva er det som er gode alternativer her? Det er ikke så mye bra på widgetfronten, ihverfall ikke med skikkelig støtte.

 

Det vil alltids være noe som forsvinner, men når det er så lite nytt (og når det er så meningsløst at det forsvinner), så er et verre.

 

AtW

 

 

Det er absolutt ikke problematisk å legge tilbake Widgets / Gadgets på Windows 8 og 8.1 (selv om Microsoft fjernet dem fordi de var en sikkerhetsrisiko ) , feks kan man feks lese denne eller denne , men en del av funksjonaliteten til Gadgets / Widgets får man nå gjennom Live Tiles.

 

 

eller bruke noen andre programmer som ordner disse kompabilitetsproblemene (Feks Fallout 3 og W8 ).

 

Hva tenker du på?

Jeg kjører Fallout3 i W8.1 (og tidligere i W8) uten spesielle problemer?

 

 

Hadde problemer med å kjøre programmet tidligere , ser nå at det kan trolig ha sammenheng med Games for windows Live så jeg kan alltids teste på nytt om det fungerer som det skal. Må innrømme at jeg prøvde bare en gang for et halvt år siden (har unger så det er lite med tid til sånt) og sjekket ikke grundig årsaken til dette men kan jo alltids teste på nytt igjen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...