Gå til innhold

Nå har Windows 8.1 blitt skikkelig overhalt


Anbefalte innlegg

 

Metro kan brenne et visst sted for min del. Start-meny, quick-launch og metrofri sone er det viktigste for meg, mao holder jeg meg til Win 7 :)

 

Det er ikke et holdbart argument, da det finnes mange programmer, som f.eks. StartIsBack, som gjør den jobben. Bruker Windows 7-koden til startmenyen, så alt er likt.

 

Joda, men å gå gjennom så mye bry for et operativsystem som ikke gir meg noe mer enn Win7 ser jeg ikke poenget med. Har gjort disse endringene på et par PCer med Win8...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

 

 

 

Metro kan brenne et visst sted for min del. Start-meny, quick-launch og metrofri sone er det viktigste for meg, mao holder jeg meg til Win 7 :)

Det er ikke et holdbart argument, da det finnes mange programmer, som f.eks. StartIsBack, som gjør den jobben. Bruker Windows 7-koden til startmenyen, så alt er likt.

Joda, men å gå gjennom så mye bry for et operativsystem som ikke gir meg noe mer enn Win7 ser jeg ikke poenget med. Har gjort disse endringene på et par PCer med Win8...
Flott, da har du bestemt deg for å bruke det gamle. Så kan vi andre nyte bedre hastighet/stabilitet. Samt flere smarte funksjoner.
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Metro kan brenne et visst sted for min del. Start-meny, quick-launch og metrofri sone er det viktigste for meg, mao holder jeg meg til Win 7 :)

 

Det er ikke et holdbart argument, da det finnes mange programmer, som f.eks. StartIsBack, som gjør den jobben. Bruker Windows 7-koden til startmenyen, så alt er likt.

 

Joda, men å gå gjennom så mye bry for et operativsystem som ikke gir meg noe mer enn Win7 ser jeg ikke poenget med. Har gjort disse endringene på et par PCer med Win8...

 

 

Ja, det er en enorm jobb... :roll:

Lenke til kommentar

 

 

 

Metro kan brenne et visst sted for min del. Start-meny, quick-launch og metrofri sone er det viktigste for meg, mao holder jeg meg til Win 7 :)

 

Det er ikke et holdbart argument, da det finnes mange programmer, som f.eks. StartIsBack, som gjør den jobben. Bruker Windows 7-koden til startmenyen, så alt er likt.

 

Joda, men å gå gjennom så mye bry for et operativsystem som ikke gir meg noe mer enn Win7 ser jeg ikke poenget med. Har gjort disse endringene på et par PCer med Win8...

 

 

Ja, det er en enorm jobb... :roll:

 

Kanskje ikke for meg og deg, men kjenner flere som ble forbanna over fraværet av f.eks startmeny og ville slå av metro, men pga svært begrensede IT-kunnskaper måtte få min hjelp. Synes det er litt forbrukerfiendtlig av MS å f.eks fjerne startmenyen når dette er noe mange gir uttrykk for at de ønsker... Windows skal jo tross alt tilfredstille kundene og ikke bare MS selv eller? :)

 

Har prøvd begge og opplevd forskjell ift hastighet etc var fraværende, men godt at du er fornøyd :)

Det er jo de som synes forskjellen mellom Mercedes og Toyota, også er fraværende...

 

Om du hadde sagt Honda og Toyota så hadde jeg vært mer enig ;)

 

Redigert: Endra litt ift ironi.

Endret av Cowboystrekk
Lenke til kommentar

 

 

 

Metro kan brenne et visst sted for min del. Start-meny, quick-launch og metrofri sone er det viktigste for meg, mao holder jeg meg til Win 7 :)

 

Det er ikke et holdbart argument, da det finnes mange programmer, som f.eks. StartIsBack, som gjør den jobben. Bruker Windows 7-koden til startmenyen, så alt er likt.

 

Joda, men å gå gjennom så mye bry for et operativsystem som ikke gir meg noe mer enn Win7 ser jeg ikke poenget med. Har gjort disse endringene på et par PCer med Win8...

 

 

Ja, det er en enorm jobb... :roll:

 

 

Det er faktisk litt bry å reinstallere, og det er for dårlig av MS å levere så lite forbedringer på så lang tid.

 

AtW

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

 

 

 

 

 

 

Metro kan brenne et visst sted for min del. Start-meny, quick-launch og metrofri sone er det viktigste for meg, mao holder jeg meg til Win 7 :)

Det er ikke et holdbart argument, da det finnes mange programmer, som f.eks. StartIsBack, som gjør den jobben. Bruker Windows 7-koden til startmenyen, så alt er likt.

Joda, men å gå gjennom så mye bry for et operativsystem som ikke gir meg noe mer enn Win7 ser jeg ikke poenget med. Har gjort disse endringene på et par PCer med Win8...

Ja, det er en enorm jobb... :roll:

Det er faktisk litt bry å reinstallere, og det er for dårlig av MS å levere så lite forbedringer på så lang tid.

 

AtW

Mange flotte forbedringer.

Lenke til kommentar

Det som jeg er veldig fornøyd med i W8.1:

 

..

...

- Innebygd ISO, jo færre 3. partsprogrammer, jo bedre etter min mening.

 

 

 

Innebygget .ISO-støtte meg en viss plass. Det fungerer jo ikke ut av boksen, og da er det ikke brukervennlig nok. Jeg gidder ikke lete etter svaret på hvorfor det ikke fungerer, jeg gidder ikke feilsøke. Funksjonen bør fungere uten at brukeren må streve for å få det til.

 

Jeg tok like godt å innstallerte et tredjeparts "CD/DVD-image mounting"-programvare, framfor å forsøke å få Windows til å kunne kjøre .ISO-filer. :hm:

Lenke til kommentar

 

Det som jeg er veldig fornøyd med i W8.1:

 

..

...

- Innebygd ISO, jo færre 3. partsprogrammer, jo bedre etter min mening.

 

 

 

Innebygget .ISO-støtte meg en viss plass. Det fungerer jo ikke ut av boksen, og da er det ikke brukervennlig nok. Jeg gidder ikke lete etter svaret på hvorfor det ikke fungerer, jeg gidder ikke feilsøke. Funksjonen bør fungere uten at brukeren må streve for å få det til.

 

Jeg tok like godt å innstallerte et tredjeparts "CD/DVD-image mounting"-programvare, framfor å forsøke å få Windows til å kunne kjøre .ISO-filer. :hm:

 

Det fungerer rett ut av boksen.

 

Du dobbelklikker på iso-fila, og den åpnes i explorer.

 

Brukerfeil, betyr ikke at det ikke fungerer ut av boksen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det fungerer rett ut av boksen.

 

Du dobbelklikker på iso-fila, og den åpnes i explorer.

 

Brukerfeil, betyr ikke at det ikke fungerer ut av boksen.

 

 

BS (oksedritt). Det virket ikke hos meg. Fikk feilmelding. Og ga opp. Nå er det en stund siden jeg testet dette, så jeg greier i farten ikke å gjengi feilmeldingen til dere nå. Bruker vanligvis hovedsaklig Windows 7, selv om jeg har ørten lisenser for det nye Windows klar til bruk.

 

EDIT:

Nå husker jeg ordlyden av feilmeldingen likevel. Det var at "ISO filen var skadet". Noe som var en bullshit feilmelding av Microsoft. Når jeg fyrte opp tredjeparts virtuell DVD-drev, så fungerte .ISO-filen min likevel, var "laget med UltraISO på en annen PC selvfølgelig".

 

 

http://www.danielclasson.com/issue-with-mounting-new-iso-files-from-technet-in-windows-8-and-windows-8-1-preview/

 

Jeg gidder ikke å diskutere dette videre med deg, når du er så nedlatende, du kaller det jo en brukerfeil, når dette åpenbart er et velkjent dilemma med Windows 8.x:

 

https://www.google.no/search?q=Windows+8.1+cannot+mount+iso+file&oq=Windows+8.1+cannot+mount+iso+file&aqs=chrome..69i57.8076j0j7&sourceid=chrome&es_sm=93&ie=UTF-8

 

 

INNTIL Microsoft fikser denne feilkoden sin, så foretrekker jeg å bruke tredjepartsverktøy for denne jobben. Fordi de fungerer hver bidige gang!

Endret av G
Lenke til kommentar

 

Det fungerer rett ut av boksen.

 

Du dobbelklikker på iso-fila, og den åpnes i explorer.

 

Brukerfeil, betyr ikke at det ikke fungerer ut av boksen.

 

 

BS (oksedritt). Det virket ikke hos meg. Fikk feilmelding. Og ga opp. Nå er det en stund siden jeg testet dette, så jeg greier i farten ikke å gjengi feilmeldingen til dere nå. Bruker vanligvis hovedsaklig Windows 7, selv om jeg har ørten lisenser for det nye Windows klar til bruk.

 

EDIT:

Nå husker jeg ordlyden av feilmeldingen likevel. Det var at "ISO filen var skadet". Noe som var en bullshit feilmelding av Microsoft. Når jeg fyrte opp tredjeparts virtuell DVD-drev, så fungerte .ISO-filen min likevel, var "laget med UltraISO på en annen PC selvfølgelig".

 

 

http://www.danielclasson.com/issue-with-mounting-new-iso-files-from-technet-in-windows-8-and-windows-8-1-preview/

 

Jeg gidder ikke å diskutere dette videre med deg, når du er så nedlatende, du kaller det jo en brukerfeil, når dette åpenbart er et velkjent dilemma med Windows 8.x:

 

https://www.google.no/search?q=Windows+8.1+cannot+mount+iso+file&oq=Windows+8.1+cannot+mount+iso+file&aqs=chrome..69i57.8076j0j7&sourceid=chrome&es_sm=93&ie=UTF-8

 

 

INNTIL Microsoft fikser denne feilkoden sin, så foretrekker jeg å bruke tredjepartsverktøy for denne jobben. Fordi de fungerer hver bidige gang!

 

Ditt tap det :)

 

Fungerer utmerket hos meg, og flere. Samt slipper å ha lugubre 3-parts programmer kjørende i bakgrunnen.

Endret av Rusher
Lenke til kommentar

Ditt tap det :)

 

Fungerer utmerket hos meg, og flere. Samt slipper å ha lugubre 3-parts programmer kjørende i bakgrunnen.

 

 

Jeg vil ikke gå så langt som å kalle det for et tap. Spesiellt ikke når tredjepartsprogrammer får til emuleringsfunksjonen av DVD-drev mye bedre enn hva Microsoft klarer å få til, da innforstått at "det skal virke for brorparten av brukerne".

 

Ellers skal du ha poeng for at enkelte slike tredjepartsprogrammer faktisk kan være "lugubre", som du velger å kalle de. Det kan komme mye PUP, som kan følge med enkelte slike (ganske mange programmer kommer med PUP), så man bør være litt var for hvilke tredjepartsprogrammer man lar få tillatelse til å kjøre på systemet sitt.

 

PUP = Potential Unwanted Program

Endret av G
Lenke til kommentar

Nå har Microsoft startet oppløpet til å flytte folk over til Windows 8.x kan det se ut til. De tilbyr ihvertfall en oppdatering som skal gjøre det enklere hevder Microsoft i en Windows Update KB:

 

post-30484-0-14936700-1398524860_thumb.jpg

 

Hva er så galt med Windows 7, at de absolutt skal ha meg over på Windows 8.x, jeg bare spør?

 

 

 

 

 

 

start_konsept.956x538c.jpg

 

 

http://www.hardware.no/artikler/mini-start-kan-komme-til-windows-8-1/155850

Og de har enda tilgode å lansere den mye opphausede reprogrammeringen av Windows 8.x startmenyen.

Endret av G
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

 

 

"skippe annenhver windows"-regelen gjelder fremdeles ser jeg.

Ikke for meg, jeg har hatt både Windows XP og WIndows 7. Men tror nok jeg står over Windows 8, nekter å la meg bli påtvunget et "nytt" brukermønster.

 

Men da lever du i regelen jo, XP - skip Vista - Windows 7 - SKip WIndows8 -

 

Ja, stemmer det. Vista var så dårlig at den hadde jeg helt glemt. Windows 8 derimot, synes jeg er hakket verre.

Lenke til kommentar

 

 

 

 

 

"skippe annenhver windows"-regelen gjelder fremdeles ser jeg.

Ikke for meg, jeg har hatt både Windows XP og WIndows 7. Men tror nok jeg står over Windows 8, nekter å la meg bli påtvunget et "nytt" brukermønster.

Men da lever du i regelen jo, XP - skip Vista - Windows 7 - SKip WIndows8 -

Ja, stemmer det. Vista var så dårlig at den hadde jeg helt glemt. Windows 8 derimot, synes jeg er hakket verre.

Du er altså en slow-adopter.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

 

 

"skippe annenhver windows"-regelen gjelder fremdeles ser jeg.

Ikke for meg, jeg har hatt både Windows XP og WIndows 7. Men tror nok jeg står over Windows 8, nekter å la meg bli påtvunget et "nytt" brukermønster.

Men da lever du i regelen jo, XP - skip Vista - Windows 7 - SKip WIndows8 -

Ja, stemmer det. Vista var så dårlig at den hadde jeg helt glemt. Windows 8 derimot, synes jeg er hakket verre.

Du er altså en slow-adopter.

 

Nei, man bytter ikke fra noe bra til noe dårlig.... en smart adopter tror jeg det heter, ikke en naiv stupid adopter.....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...