Gå til innhold

Få en bussholdeplass


Ungdommen

Anbefalte innlegg

Hei jeg lurte på om det går an få en bussholdeplass~ jeg tar bussen hver dag fram og tilbake men jeg må få noen til å hente meg siden nærmeste holdeplass ligger 5km unna bussen på strekningen går hver time, går det an å få bussholdeplass ved å ringe statens vegvesen, eller ringe kommunen??? Takk for svar på forhånd :)

(Få bussholdeplassen nærmere)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-3t93k9

Du har vel krav på maxitaxi eller noe slikt om det er mer enn 5 kilometer til bussholdeplass? Jeg er usikker, dog.

Endret av Slettet-3t93k9
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-182691

Ja bussen går langs vegen, tok drosje før men nå får jeg lenger ikke drosje fordi at bussen går samtidig med den..... :(

 

Hva med om du lager en deal med bussjåførene om å stoppe et fast sted?

Lenke til kommentar

Ja bussen går langs vegen, tok drosje før men nå får jeg lenger ikke drosje fordi at bussen går samtidig med den..... :(

 

Dette høyrest rart ut, retten til skuleskyss er avhengig av avstand frå dør til dør mellom heimen og skulen. Der bussforbindelsen er dårlig så kan det bli satt inn taxi istaden for buss.

 

Fram til om med ungdomsskulen har du rett til gratis skuleskyss dersom det er meir enn 4 km mellom heim og skule, for vidaregåande er det 6 km.

Her virker det svært rart dersom det er lagt opp til at du skal gå omtrent heile avstanden som gir rett til gratis buss for å komme til ein bussholdeplass.

 

 

I fyrste omgong så må du ta kontakt med kommunen eller fylkeskommunen for å få eit svar på om du i dag har det tilbudet du har rett på.

 

Alternativt så kan du avtale med bussjåføren/busselskapet at du kan hoppe på/av utanom bussholdeplassane dersom bussen likevel kjøyrer forbi. Der det er lite trafikk så burde det ikkje være eit stort problem.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...