Gå til innhold

Dette er grafikken vi kan forvente oss på konsoll fremover


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg tviler ikke på at verktøyet i videoen lar grafikerne raskt og effektivt lage brett og teste ut sine idéer, men rent teknisk så ser spillmotoren veldig skuffende ut. Se f.eks. 1:47 i videoen, så er det tydelig at terrenget er et gammeldags lavoppløst terreng med noen få repeterende teksturer. (dette bildet illustrerer hvordan dette fungerer). Dette brukes dessverre fremdeles i mange av dagens spill pga. manglende GPU-minne til å lagre store unike teksturer. Dette er i og for seg en sterk begrensning for grafikere, som betyr at de må bruke mye innsats på å skjule den manglende variasjonen. De som studerer videoen nøye ser også at de bruker et begrenset antall objekter som trær, busker og steiner til å skape variasjon i landskapet, men at straks vi ser på mer enn ett enkelt bilde så blir det åpenbart at alt gjentar seg.

 

Så konklusjonen bli at dette ikke er noe skritt videre for mer realistiske og teknisk sofistikerte spillmotorer, selv om det kanskje er veldig enkelt å utnytte den funksjonaliteten som er der.

Lenke til kommentar

Haha! Elsker det argumentet :p PC er best på alt, men vi har GTA V!!

 

Men for å være seriøs: Antar at det kommer, men vi får se. Jeg mente først og fremst next-gen. PS3 er en flott deal, billig og har gratis online. PS4/xbone derimot...

Du er ganske korka viss du har PS3 og ikke betaler for PSN + også da.

Lenke til kommentar

Snowdrop (The Division) ser lekkert ut. :D

 

Ang konsoll vs pc blir vi aldri ferdig, det går ned til preferanser. Ja, man kan bruke konsoll kontroller på pc'n, men ikke si at det er plug-and-play, for det er det ikke... (min erfaring)

Prøvde å sette sammen den billigste pc'n jeg klarte på komplett som teoretisk kunne spillt nyere spill med samme/litt bedre settings som konsollene (low, 720p, 30fps) og havna på ~3750,- uten skjerm/mus/tastatur og OS...

hk 550
gpu 650
cpu 550
psu 450
ram 500
cd 200
kab 450
hdisk 400

Spørsmålet blir jo nå om man skal sammenligne med ps4 eller ps3 siden sistnevnte koster kun 2500,- idag. Vanskelig/"umulig" å plukke deler til en hel pc for den prisen.

Noen som har prøvd:

http://www.gamefront.com/how-to-build-a-pc-that-can-kick-the-ps3s-ass/

http://www.extremetech.com/gaming/171158-can-you-build-a-gaming-pc-better-than-the-ps4-for-400

 

Hadde vært morro å faktisk sett ytelsen til disse maskinene. :p

 

Hvor mange spill er det som virkelig har tatt ibruk "hestekreftene" i pc'er siste årene, jeg kommer på 4. (Crysis-serien, Metro-serien, Arma-serien? og The Witcher 2).

  • Liker 2
Lenke til kommentar

For meg handler det i alle fall ikke om PC vs. konsoll. Det handler om å bli kvitt denne sykt teite myten om at man må være mangemilliardær for å kjøpe seg en spill-PC.

Helt enig med deg(kommer til å hagle dritt på meg nå). Skjønner heller ikke vitsen med å makse ut alt i FPS-spill heller. Selv om jeg hadde litt overkill på Quake, så kjøre jeg alt av grafikken ned, for å få raskere respons. I dag forventes nesten CGI med raytracing i FPS-spill.

Endret av klakkelakk
Lenke til kommentar

gutter nå roer i oss litt ikkevell. Konsoller er for casuals å PC-gaming er ofte mer for entusiaster. For mange av oss som spiller på PC er tweaking halve opplevelsen. Jeg syntes mange gangere det er gøyere å tweake/benchmarke et spill å teste ut forskjellge settings å se å mange FPS jeg får osv enn å faktisk spille selve spillet. Det er eneste grunnen til at jeg enda gidder å spille egentelig. Hadde PC markedet død så hadde jeg ikke vært interester i å forsette med gaming PGA liker det 50% for benchmarking å tweaking mulighetene PC gir.

 

Jeg er også enig i mye d av RadJostein sier, anngående grafikk på PC å konsoller. Det er ikke mye forskjell og dagens spill ser nesten helt like ut selv om du kjører medium eller ultra settings. På Ultra settings derimot liggr du på 20 FPS med et 270x kort mens på medium ligger du på over 60 å det ser nesten helt likt ut. BF4 på low ser bedre ut enn de fleste spill som finnes der ute, men alle er så opptatt av å kjøre det på ultra selv om ser bra ut selv på lavere settings. Det er pga kids har ikke peiling de hører bare ULTRA d må være DØDS BRA JIPPI!! Hvorfor må alt spilles på Ultra selv om det ser nesten like bra ut på lavere settings? Fatter d ikke, helt idiotisk å d er bare slik pga kids har ikke peiling å bare tror at alt som ikke er ULTRA suger. Tilbake til 4chan med de folka der.Folk spiller jo enda eldre spill som ser mye værre ut enn BF4 på low, men de kan de spille fint så lenge det er på ULTRA pga da tror de grafikken er drit bra selv om den er 10 ganger dårligere enn BF4 på low, men BF4 på low kan de ikke spille. rager

 

End of Rant.

Endret av Satyrion
Lenke til kommentar

her ser du en build som tilsvarer Xbox One og PS4, som dere ser koster det ikke mye og med denne builden kan du spille med PS4/Xbox One grafikk/settings på alle kommende spill helt frem til neste konsoll genrasjon. Så visst PS4/Xbone innstillinger holder for deg trenger du IKKE mer enn denne PCen for tilsvarende performance på PC. Det har vi sett på forgje genrasjon konsoller som var basert på ca 7800 GTX og 1900 XT. Nye spill som støtter DX9 kan enda fint kjøre på disse kortene så lenge du holder deg til PS3/360 settings på spillet som da ofte er alt på low 720 av å til lavere, 30 FPS og rundt 55 FOV.

https://www.komplett.no/k/shoplist.aspx?mode=receive&si=1368854&su=C74E8959-9C03-4550-8C81-7D62BD799D3C

Endret av Satyrion
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Du må ta i mer enn det der, om maskina skal henge med hele generasjonens levetid, med like bra opplevd grafikk. Husk at spill for konsoller utover i generasjonen kjører vesentlig bedre enn hardware tilsier...

 

Forøvrig enig i mye av det du sier, med unntak av at PC er for entusiaster. Jeg er definitivt en spillentusiast, og for meg har det alltid vært begge deler som gjelder. Har alltid både en god gamerpc og flere konsoller stående, og alt brukes flittig. Tipper jeg ikke er alene om det, blant entusiastene.

 

FPS, RPG, simulasjon og strategi spiller jeg helst på PC, mens action, adventure, sport, osv spiller jeg helst på konsoll. Når jeg spiller på PC sitter jeg konsentrert og rett i ryggen, når jeg spiller konsoll ligger jeg godt tilbakelent i recliner midt i hjemmekinoen.

Lenke til kommentar

gutter nå roer i oss litt ikkevell. Konsoller er for casuals å PC-gaming er ofte mer for entusiaster.

Dummeste jeg har lest idag. Så konsoller er for casuals ja? Hmm merkelig. Hvorfor har konsollene, spesielt PS3 fått flere eksklusiver en PC dem siste åra der PC har hatt et par MMOs, strategispill og indies.

 

Ja jeg sier dette siden jeg eier en PC og har sett den utviklingen lenge.

 

Ubisoft har jo nedgradert Watch Dogs så jeg tror ikke vi får en slik grafikk på konsoller riktig enda.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

gutter nå roer i oss litt ikkevell. Konsoller er for casuals å PC-gaming er ofte mer for entusiaster.

Dummeste jeg har lest idag. Så konsoller er for casuals ja? Hmm merkelig. Hvorfor har konsollene, spesielt PS3 fått flere eksklusiver en PC dem siste åra der PC har hatt et par MMOs, strategispill og indies.

 

Ja jeg sier dette siden jeg eier en PC og har sett den utviklingen lenge.

 

Ubisoft har jo nedgradert Watch Dogs så jeg tror ikke vi får en slik grafikk på konsoller riktig enda.

 

 

Konsollene får flere eksklusive utgivelser fordi de er billigere og har fiksert maskinvare og kontroller, som gjør det lettere å utvikle spill til dem. Penger kommer sjeldent fra entusiaster, fordi de er mer kritiske til hva de kjøper enn det folk flest, eller casuals, er.

Lenke til kommentar

For meg handler det i alle fall ikke om PC vs. konsoll. Det handler om å bli kvitt denne sykt teite myten om at man må være mangemilliardær for å kjøpe seg en spill-PC.

 

Er dette som er cluet , inntrykket i denne tråden er som blant consol-gamere generelt , de har null peiling på priser , hardware og performance når det gjelder pc ;)

  • Liker 3
Lenke til kommentar

 

gutter nå roer i oss litt ikkevell. Konsoller er for casuals å PC-gaming er ofte mer for entusiaster.

Dummeste jeg har lest idag. Så konsoller er for casuals ja? Hmm merkelig. Hvorfor har konsollene, spesielt PS3 fått flere eksklusiver en PC dem siste åra der PC har hatt et par MMOs, strategispill og indies.

 

Ja jeg sier dette siden jeg eier en PC og har sett den utviklingen lenge.

 

Ubisoft har jo nedgradert Watch Dogs så jeg tror ikke vi får en slik grafikk på konsoller riktig enda.

 

ugh du fatta ikke pointet.

Lenke til kommentar

Du må ta i mer enn det der, om maskina skal henge med hele generasjonens levetid, med like bra opplevd grafikk. Husk at spill for konsoller utover i generasjonen kjører vesentlig bedre enn hardware tilsier...

 

Forøvrig enig i mye av det du sier, med unntak av at PC er for entusiaster. Jeg er definitivt en spillentusiast, og for meg har det alltid vært begge deler som gjelder. Har alltid både en god gamerpc og flere konsoller stående, og alt brukes flittig. Tipper jeg ikke er alene om det, blant entusiastene.

 

FPS, RPG, simulasjon og strategi spiller jeg helst på PC, mens action, adventure, sport, osv spiller jeg helst på konsoll. Når jeg spiller på PC sitter jeg konsentrert og rett i ryggen, når jeg spiller konsoll ligger jeg godt tilbakelent i recliner midt i hjemmekinoen.

Jeg må nok ikke det, den builden tilsvarer ca specs i PS4 som er en del sterkere enn Xbox One. Konsoll spill kjører ikke noe bedre enn hardware tilsier, konsoll spill kjører på lavere FPS, grafikk, oppløsning og FOV. Derfor de varer så lenge, akkurat som den PC builden vil vare lenge om du setter slike krav.

Endret av Satyrion
Lenke til kommentar

her ser du en build som tilsvarer Xbox One og PS4, som dere ser koster det ikke mye og med denne builden kan du spille med PS4/Xbox One grafikk/settings på alle kommende spill helt frem til neste konsoll genrasjon. Så visst PS4/Xbone innstillinger holder for deg trenger du IKKE mer enn denne PCen for tilsvarende performance på PC. Det har vi sett på forgje genrasjon konsoller som var basert på ca 7800 GTX og 1900 XT. Nye spill som støtter DX9 kan enda fint kjøre på disse kortene så lenge du holder deg til PS3/360 settings på spillet som da ofte er alt på low 720 av å til lavere, 30 FPS og rundt 55 FOV.

 

https://www.komplett.no/k/shoplist.aspx?mode=receive&si=1368854&su=C74E8959-9C03-4550-8C81-7D62BD799D3C

 

7800GTX og 1900XT er med dobbelt så mange ROPs, dobbelt så bred minnebuss og høyere klokkehastighet en del kraftigere enn hva du finner i PS360. 1900XT har også ~40% mer teoretisk shader ytelse enn xenos. Man trenger nok noe mer enn en Radeon R7 265 og man trenger noe mer enn 2GB vram.
Ifølge John Carmack kan man få dobbelt så mye ut av konsoll enn med en PC med lignende hardware. Men det utsagnet er nok dog noe foreldet, spesielt med Mantle og når DX12 kommer på banen.
Lenke til kommentar

 

her ser du en build som tilsvarer Xbox One og PS4, som dere ser koster det ikke mye og med denne builden kan du spille med PS4/Xbox One grafikk/settings på alle kommende spill helt frem til neste konsoll genrasjon. Så visst PS4/Xbone innstillinger holder for deg trenger du IKKE mer enn denne PCen for tilsvarende performance på PC. Det har vi sett på forgje genrasjon konsoller som var basert på ca 7800 GTX og 1900 XT. Nye spill som støtter DX9 kan enda fint kjøre på disse kortene så lenge du holder deg til PS3/360 settings på spillet som da ofte er alt på low 720 av å til lavere, 30 FPS og rundt 55 FOV.

 

https://www.komplett.no/k/shoplist.aspx?mode=receive&si=1368854&su=C74E8959-9C03-4550-8C81-7D62BD799D3C

 

7800GTX og 1900XT er med dobbelt så mange ROPs, dobbelt så bred minnebuss og høyere klokkehastighet en del kraftigere enn hva du finner i PS360. 1900XT har også ~40% mer teoretisk shader ytelse enn xenos. Man trenger nok noe mer enn en Radeon R7 265 og man trenger noe mer enn 2GB vram.
Ifølge John Carmack kan man få dobbelt så mye ut av konsoll enn med en PC med lignende hardware. Men det utsagnet er nok dog noe foreldet, spesielt med Mantle og når DX12 kommer på banen.

 

Det utsagnet er bare bullshit og jeg sa 7800 GTX er ca det som er i PS3, men så klart ikke akkurat. Jeg mener du IKKE vil trenger mer enn 265 og 2 gb vram før neste gen. Min gamle pentium dual core med 7800 GT kjører eks Crysis 2 og flere andre nyere titller som Tomb Raider osv helt fint på low 720p med 30 FPS som tilsvarer ca det du får med en PS3.

Endret av Satyrion
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...