Gå til innhold

Anbefaling: Dette er skjermkortene du bør kjøpe til spilling


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har ingen av disse kortene, og samtidig spiller jeg alt jeg ønsker uten problemer. Så verdien av denne artikkelen er vel litt uklar.

 

Det er reinspikka idioti å tro at folk trenger skjermkort til flere tusen for å kjøre et spill. Bare pissprat.

 

De aller fleste vil kunne finne mye billigere kort som gjør jobben like godt som disse brennheite nyere kortene.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Jeg har ingen av disse kortene, og samtidig spiller jeg alt jeg ønsker uten problemer. Så verdien av denne artikkelen er vel litt uklar.

 

Det er reinspikka idioti å tro at folk trenger skjermkort til flere tusen for å kjøre et spill. Bare pissprat.

 

De aller fleste vil kunne finne mye billigere kort som gjør jobben like godt som disse brennheite nyere kortene.

 

what

Lenke til kommentar

 

Jeg har ingen av disse kortene, og samtidig spiller jeg alt jeg ønsker uten problemer. Så verdien av denne artikkelen er vel litt uklar.

 

Det er reinspikka idioti å tro at folk trenger skjermkort til flere tusen for å kjøre et spill. Bare pissprat.

 

De aller fleste vil kunne finne mye billigere kort som gjør jobben like godt som disse brennheite nyere kortene.

what

Han har helt rett. Jeg sitter forsatt med min GTX 590 og kjører nye spill på max settings. F.eks BF4.

Endret av AvidGamer
  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Jeg har ingen av disse kortene, og samtidig spiller jeg alt jeg ønsker uten problemer. Så verdien av denne artikkelen er vel litt uklar.

 

Det er reinspikka idioti å tro at folk trenger skjermkort til flere tusen for å kjøre et spill. Bare pissprat.

 

De aller fleste vil kunne finne mye billigere kort som gjør jobben like godt som disse brennheite nyere kortene.

 

what

Mange spill jeg har vært bort i krever utrolig kraftige skjermkort for å spilles på høyest grafikk. Har 2x 7950 Radeon selv, og er flere spill jeg må slå en del ned på. Men for å bare kunne spille det for de som ikke er like nøye på alle grafiske detaljer så trengs det ikke fullt så kraftige saker.
Lenke til kommentar

 

 

Jeg har ingen av disse kortene, og samtidig spiller jeg alt jeg ønsker uten problemer. Så verdien av denne artikkelen er vel litt uklar.

 

Det er reinspikka idioti å tro at folk trenger skjermkort til flere tusen for å kjøre et spill. Bare pissprat.

 

De aller fleste vil kunne finne mye billigere kort som gjør jobben like godt som disse brennheite nyere kortene.

what

Han har helt rett. Jeg sitter forsatt med min GTX 590 og kjører nye spill på max settings. F.eks BF4.

590en din KAN kjøre BF4 på max, men det kan jo et intel HD graphics 3000 laptop chip også. Poenget er: er det en akseptabel frame rate i forhold til refresh rate (helst lik eller høyere framerate enn refreshrate)? Er det mye tearing? Jeg vet ikke... Jeg bare spør.

 

Det å si at et kort til 1500 er like god hvis ikke bedre enn et kort til 5k+ (SOM REGEL) er bare å drømme!

Det er en grunn til den prisforskjellen (i de aller fleste tilfellene, med mindre det er et eldgammelt samlerkort til flere titals tusen vi snakker om her). ;)

Lenke til kommentar

Jeg har ingen av disse kortene, og samtidig spiller jeg alt jeg ønsker uten problemer. Så verdien av denne artikkelen er vel litt uklar.

 

Det er reinspikka idioti å tro at folk trenger skjermkort til flere tusen for å kjøre et spill. Bare pissprat.

 

De aller fleste vil kunne finne mye billigere kort som gjør jobben like godt som disse brennheite nyere kortene.

 

 

Han har helt rett. Jeg sitter forsatt med min GTX 590 og kjører nye spill på max settings. F.eks BF4.

 

Jeg tror litt av poenget med artikkelen er hvilke av dagens skjermkort som er aktuelle i de forskjellige klassene. Jeg klarte ihvertfall ikke å grave frem et GeForce 590 som var nytt i dag, hvis vi ser bort i fra en demo modell (som jeg ikke klassifiserer som "nytt" i ordets rette forstand).

Lenke til kommentar

 

Han har helt rett. Jeg sitter forsatt med min GTX 590 og kjører nye spill på max settings. F.eks BF4.

 

Jeg tror litt av poenget med artikkelen er hvilke av dagens skjermkort som er aktuelle i de forskjellige klassene. Jeg klarte ihvertfall ikke å grave frem et GeForce 590 som var nytt i dag, hvis vi ser bort i fra en demo modell (som jeg ikke klassifiserer som "nytt" i ordets rette forstand).

 

Hjelper heller ikke at GTX 590 er relativt råttent, selv om man tar i betraktning alle problemene dual-GPU-kort har fra før av...

Endret av N o r e n g
Lenke til kommentar

Han har helt rett. Jeg sitter forsatt med min GTX 590 og kjører nye spill på max settings. F.eks BF4.

 

Med hvilken fps? :p

 

Selv sitter jeg med 7970 og i5 3570k,

og klarer langt fra 60 fps på BF4 max settings.

 

Med max så mener jeg alt,

som resolution scale på 200% osv.

 

Viss du klarer 60 fps med ultra settings,

vil jeg gjerne se skjermbilde av det og vite hva resten av specsa dine er.

Endret av Malmern
Lenke til kommentar

Flott redegjøring. Vil bare bemerke at gårsdagens modeller kan være veldig bra alternativ for nesten-toppklassen. Hva med en GTX 680, f.eks?

 

Man kan vel få dem nede i et par tusenlapper, eller en god del mindre om man kjøper pent brukt. Et kjapt google-søk resulterer i tester som dette:

 

Radeon R9 280X vs GeForce GTX 770:

http://gpuboss.com/gpus/Radeon-R9-280X-vs-GeForce-GTX-770

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvorfor anbefaler dere R7 240, det er et teit produkt og ingen burde kjøpe det. Dere skriver at man får DVI, HDMI og VGA, ja det gjør man, men hva er vitsen når man har det må hovedkortet?

 

Jeg syntes heller man kan bruke de pengene på en litt dyrere CPU med integrert GPU løsning. Eller så kan må bruke litt mere peng på GPUen og kjøpe f.eks 750ti eller r7 260x og få mye bedre ytelse.

 

R7 240 har rett slett ikke høy nok pris/ytelse ratio, man får mye mere ytelse får pengene med en 750ti enn får en R7 240.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Han har helt rett. Jeg sitter forsatt med min GTX 590 og kjører nye spill på max settings. F.eks BF4.

Med AMD HD6990 måtte jeg ned til medium i BF4 for å få en grei flyt.

 

Snart kommer vel den vanlige "Nvidia har mye bedre drivere, så det burde forventes" :p

Mer interessant: HD 6990 har en fullt fungerende frame-pacing-driver, GTX 590 kommer aldri til å få dette. Mest sannsynlig har dere helt forskjellige krav til flyt og framerate, men det er jo likevel noe morsomt å tenke på at 6990 nå faktisk er et betydelig bedre kort enn 590 :p

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...