Gå til innhold

Anbefaling: Dette er skjermkortene du bør kjøpe til spilling


Anbefalte innlegg

Lurer på hvorfor R9 280X sammenlignes med Gtx 760.....?

R9 280X er sammenlignbart med 7970 som er sammenlignbart med Gtx 680/gtx 770. Gtx 760 er jo noe helt annet. Så lurer på hvorfor dere anbefaler GTX 760 til 2000kr, når R9 280x yter mye bedre til 2300 kr (nei det er ikke med stock kjøler)

https://prisguiden.no/produkt/sapphire-radeon-r9-280x-3gb-dual-x-oc-195451

For MSI kan vel ikke ha det eneste R9 280X kortet som er verdt å kjøpe?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dere anbefaler 780ti som nVidia toppkort, fornuftig. AMD r290 som toppkort, WTF? Hvorfor ikke r290X? Er jo samme, men motsatt med nvidia. Om dere hadde valgt 780 gtx så hadde vært mer logisk.

 

Og som flere andre her sier, APUene til AMD og de fleste CPUene til intel(?) har integrerte "GPU"er som klarer alt++ som trengs av en stue-pc. Selv mener jeg det hadde vært et bedre valg. Ta en AMD A8, sleng på en Noctua NDH 14 og du trenger ikke vifte engang. CPU og GPU uten aktic kjøling.

Lenke til kommentar

Jeg har ingen av disse kortene, og samtidig spiller jeg alt jeg ønsker uten problemer. Så verdien av denne artikkelen er vel litt uklar.

 

Det er reinspikka idioti å tro at folk trenger skjermkort til flere tusen for å kjøre et spill. Bare pissprat.

 

De aller fleste vil kunne finne mye billigere kort som gjør jobben like godt som disse brennheite nyere kortene.

 

Ikke hvis man snakkes om ultra grafikk i de tyngre spillene. Snakker vi standard innstillinger i console ports så trenger man ikke så altfor mye.

Lenke til kommentar

 

 

Jeg har ingen av disse kortene, og samtidig spiller jeg alt jeg ønsker uten problemer. Så verdien av denne artikkelen er vel litt uklar.

 

Det er reinspikka idioti å tro at folk trenger skjermkort til flere tusen for å kjøre et spill. Bare pissprat.

 

De aller fleste vil kunne finne mye billigere kort som gjør jobben like godt som disse brennheite nyere kortene.

what

Han har helt rett. Jeg sitter forsatt med min GTX 590 og kjører nye spill på max settings. F.eks BF4.

590 var ikke et budsjett kort når du kjøpte der, men et ultra high end kort. Disse kortene varer somregel litt lengre før de begynner å bli trege.

Lenke til kommentar

 

 

Han har helt rett. Jeg sitter forsatt med min GTX 590 og kjører nye spill på max settings. F.eks BF4.

Med AMD HD6990 måtte jeg ned til medium i BF4 for å få en grei flyt.

 

Snart kommer vel den vanlige "Nvidia har mye bedre drivere, så det burde forventes" :p

Mer interessant: HD 6990 har en fullt fungerende frame-pacing-driver, GTX 590 kommer aldri til å få dette. Mest sannsynlig har dere helt forskjellige krav til flyt og framerate, men det er jo likevel noe morsomt å tenke på at 6990 nå faktisk er et betydelig bedre kort enn 590 :p

 

 

Pga Texel Rate. DUH.

http://www.hwcompare.com/9822/geforce-gtx-590-vs-radeon-hd-6990/

Endret av AvidGamer
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...