Gå til innhold

Den Store Samsung Galaxy S5 Tråden


  

203 stemmer

  1. 1. Skal du kjøpe S5?

    • Ja!
      79
    • Nei, oppgraderingen er ikke stor nok
      87
    • Kanskje, når prisen går ned
      36
  2. 2. Hvilken farge går du for?

    • Gull
      10
    • Hvit
      31
    • Mørkegrå
      55
    • Mellomblå
      36
    • Skal ikke kjøpe
      70


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dekningsissue da?

Problemet med S5 er ikke funnet :hmm:

Det var fint i en halv dag.

Tok ut laderen 0200 i natt, 8% strøm kl 10:00 ( brukt 5 min)

Skjermen står på 4-5-6-7 plass i forbruk, selv med heftig bruk og laderen i.

 

Blir jeg nødt til å RMAe hele saken eller.

 

Prøver dette

 

 

Hey guys, i'm a newbie to androidcentral forums.

 

I've had my Galaxy S5 from Vodafone NL (no vodafone software installed) since one week before official launch (11th of april i think).

 

The first month the phone was amazing, especially the battery. It would last for almost two days. Suddenly my battery would empty itself from what i've experienced. During the night it would eat a good 15-20% of my charge while it was just sitting there under my pillow (its my alarm). Many days of googling passed and no proper solution or answer, only "your phone might be broken, return it" "might be a dead battery".

My phone lasted less than a day before it needed the electrical syringe from the wall.

 

But that couldn't and shouldn't be possible, I am not that unlucky (broken battery/broken phone hardware happened to me on my previous phone, htc incredible s).

So i started to look past page 2 on google and then i found some really far fetched attempt for fixing a malfunctioning battery or incorrect calibrated battery. I can't find that damn website, maybe because it was all in russian (translated by google) which makes finding that same website a pain in the ***. I don't save history on my computer because....i have my reasons, now i wish i would have saved the url.

 

I'll try to explain you how to fix it (or atleast attempt to fix the battery drain). You will be needing a DCV meter, google volt meter, i got the yellow one.

 

The Galaxy S5 Battery has 2800mAh charge with 4.4V on a full charge, not sure what volts it should be on empty, mine used to be 3.52V. Battery states 3.85V (korean writing), I don't know what that means.

 

This is all I remember from the website, I'll try to explain with my best english ever I will (broken grammar on purpose :p)

 

1) Charge your phone to 100%. After your phone reached 100%, remove the battery and check the amount of volt. My battery had 4.35V on a full charge. If it is lower than 4.35V (4.31-4.34) your battery holds less charge than a normal battery. If it's lower than 4.30, you should get a new one.

 

2) Drain your phone battery by playing games or watching movies, till your phone shuts down. Remove your battery and wait 5 minutes. Check your battery volts, mine had 3.52 when it was acting weird. I'm not an expert in batteries maybe someone can explain more about full and empty charges.

 

3) Insert the battery and turn your phone on, if your phone didn't calibrate the battery correctly you should have atleast 2% of charge in your phone. (i had 4%). Drain the last drops of juice out of your battery and wait for your phone to shut down. Remove your battery again and wait 5 minutes again. Insert your battery and try to turn your phone on. If your phone doesn't turn on procede to 4). If it turns on, drain it.

 

4) Check your battery Volts, mine had 3.50 exact on a complete drain.

Here comes the weird and how would this ever fix anything part. Drain your phone from excess charge by putting the + and - contacts on the + and - contacts of where you put the battery. Put your DCV meter on 2000m so you can see the amount of charge left in your phone. Mine had atleast 1200 left.

Keep the voltmeter connected to the + and - connectors and you will see the volts dropping graduately. You can speed up the process by putting the voltmeter's + cable between the first and second connector from the phone and the - cable between the third and fourth connector. make sure the voltmeter touches both 1+2 and 3+4. You'll see the volts dropping rappidly till around 15.

 

5) If the volts wont drop, grab your battery, insert it and directly connect your phone to your charger. If it wont turn on wait untill you see the red light burning. If your phone turns on, let it boot up, enter your pin number and wait 30 sec. After that, turn off your phone and wait till your phone is charged to 100%.

 

Voila, battery is calibrated and those drain glitches are solved, my battery lasts atleast 30 hours again and I use my phone like an addict (Snapchat, Whatsapp, Family Guy game [this one is a serious battery drainer], browsing ever 30 mins, other apps).

 

I hope this works for a lot people, trying it wont harm you!

 

Endret av War
Lenke til kommentar

Tja, det er nå tre alternativer, alt etter hva man føler for å gjøre.
- RMA
- Kjøp nytt batteri (om man synes det er for kjipt å levere inn, men ikke har tid til å teste/kalibrere videre)
- Prøv ut det du siterte. Virker greit nok, og noe lignende jeg nok selv hadde prøvd for å få kalibrert batteriet (krever at man tømmer det helt). Ps: Anbefaler å stoppe i hvert fall før batteriet dropper under 3V. Et lithium-Ion batteri er nær helt tømt ved 3V, og sliter med å starte om du går lavere. (Da kan det hende må man utføre førstehjelp, som er usikkert og krever høyere ladespenning i kort periode)

Endret av Andrull
Lenke til kommentar

1. Jeg hører jeg mye på lydbøker mm. Selv om jeg setter spilleren på pause, så er det slik at den gjenopptar musikkfila fra starten. Er det ikke en funksjon som kan beholde siste stoppested i minnet? Eks som når telefonen ringer, da fortsetter spilleren der den stoppet etter samtalen. Eller må man installere en alternativ spiller for å få denne funksjonen?

 

2. Når jeg forsøker å få aksess til å lage flere fingeravtrykk, så kommer jeg ikke inn på dette noe sted. Når jeg aksesserer fingeravtrykk i menyen, kommer den bare opp med det jeg har, men jeg finner ingen mulighet til å endre.

 

Jeg kommer fra Note 3, og er ennå ikke komfortabel med "styringen" i det endrede UI. :-)

Lenke til kommentar

Noen som har merket batterisluk? Kona hadde s4 som drepte batteriet om man var uheldig og åpnet nettleseren som følger med. Kjøpte s5 til henne og bare hatt den 2-3dager ,men batt drepes bare man sover 5t.

Legger ut bilde av en natt (0 bruk)

Nå vil hun aldri ha samsung igjen.

Samsung Link sugde støm på min,så eg stoppe/avinnstalerte den. Så nå er den veldig bra på strøm

Lenke til kommentar

Spør der du kjøpte den da.

 

Also; bare fordi du klarer knuse skjermen, er det litt drøyt å tenke "aldri mere samsungdrit". Er litt som om jeg kjøper en TV fra Sony, knuser skjermen på den, og så "for some reason" slutter den å fungere, og så skal jeg skylde på Sony.

 

Spesielt når jeg har absolutt 1 erfaring fra Sony, og null grunnlag for utsagnet.

Endret av Slai
Lenke til kommentar

Spør der du kjøpte den da.

 

Also; bare fordi du klarer knuse skjermen, er det litt drøyt å tenke "aldri mere samsungdrit". Er litt som om jeg kjøper en TV fra Sony, knuser skjermen på den, og så "for some reason" slutter den å fungere, og så skal jeg skylde på Sony.

 

Spesielt når jeg har absolutt 1 erfaring fra Sony, og null grunnlag for utsagnet.

Ja, jeg glemte å ta med at casen er at skjermen er svart. Altså at selve panelet ikke virker... Skjedde etter 12mnd med s4 og 4mnd med s5...

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...