Gå til innhold

Den Store Samsung Galaxy S5 Tråden


  

203 stemmer

  1. 1. Skal du kjøpe S5?

    • Ja!
      79
    • Nei, oppgraderingen er ikke stor nok
      87
    • Kanskje, når prisen går ned
      36
  2. 2. Hvilken farge går du for?

    • Gull
      10
    • Hvit
      31
    • Mørkegrå
      55
    • Mellomblå
      36
    • Skal ikke kjøpe
      70


Anbefalte innlegg

Det er ikke undervannskamera akkurat. Du kan, men ville nok ikke gjort det for mye. Den er nok ikke laget for det, og vil fra IP sertifiseringen kunne sive litt vann inn etter hvert.

 

Kommer man borti ladeporten slik at tettningen går opp så går alt til dass.

 

Ellers kan man åpenbart ikke operere en kapasiativ-skjerm under vann, så man må i så fall ta bilde/video med å sette volumtasten som hurtigtast.

 

Og med maks 1m dubde er det jo også ganske begrenset og fort gjort å komme under dette. ^^

Endret av Andrull
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Noen andre som sliter med Snapchat for tiden? I 2-3 uker nå har Snapchat bugget seg fullstendig. Kræsjer nesten hele tiden og bruker ca 30% av telefonens CPU til og med når det kjører i bakgrunnen. Kjenner flere som sliter med det samme for tiden, og de har eldre Galaxy telefoner (S3 f.eks.).

 

EDIT: Har selvfølgelig reinstallert appen uten at det hjalp. Har noen en link til en stabil tidligere versjon dersom de har opplevd det samme?

Endret av andrerem
Lenke til kommentar

Noen andre som sliter med Snapchat for tiden? I 2-3 uker nå har Snapchat bugget seg fullstendig. Kræsjer nesten hele tiden og bruker ca 30% av telefonens CPU til og med når det kjører i bakgrunnen. Kjenner flere som sliter med det samme for tiden, og de har eldre Galaxy telefoner (S3 f.eks.).

 

EDIT: Har selvfølgelig reinstallert appen uten at det hjalp. Har noen en link til en stabil tidligere versjon dersom de har opplevd det samme?

Ja har opplevd det samme. ofte skjer det når man trykker på en ny melding, vil den ikke åpne før det er for sent.

Lenke til kommentar

Nytt spørsmål om trådløs lading.. Ser etter et bakdeksel som støtter dette. I grunn er jeg interessert i et som er kliss likt det originale dekselet til min svarte S5.

http://www.samsung.com/us/mobile/cell-phones-accessories/EP-CG900IBUSTA Har funnet dette på Samsung sine sider, som tilsynelatende er identisk som det som følger med telefonen. http://www.mytrendyphone.no/shop/samsung-galaxy-s5-128319p.html Har også funnet dette hos Mytrendyphone som i første øyekast ser likt ut, men som ved nærmere inspeksjon kanskje ser en smule tykkere ut enn det originale dekselet?

Vet noen om en norsk nettbutikk (gjerne med kjapp levering) som selger et bakdeksel som er så likt som det originale som overhodet mulig? Finnes det HELT like, eller er de større?

 

Edit: Hvor fort lades en S5 opp på disse ladeplatene? Fra cirka 0% til 100%?

Endret av Klatt3n
Lenke til kommentar

Ladetiden er omtrentlig det dobbelte, grunnet du går fra 2A til 1A ladestrøm. De siste prosentene vil nok være nær like rask, så litt under dobbelt så lang tid er nok å forvente. Husk at du må bruke original lader til den.

De fra dustinhome er det jeg selv har, og er bittelitt tykkere enn originaldekselet. Noe som viste seg å være en vesentlig fordel, da telefonen er lettere og bedre å holde i.

Om dekselet fra mytrendyphone faktisk er en tynnere versjon fra Samsung vites ikke, men etter bildet å dømme så er det like tykt som det originale.

Det på bildet deres er nøyaktig like tykt, da kameraet stikker ut, og blitsen er plant med dekselet Noe som ikke ville vært mulig med et tykkere deksel. (spørsmålet er heller om de snakker sant, og ikke er fulle av BS og at det ER bilde av originale dekselet)

Endret av Andrull
Lenke til kommentar

Noen spesiell grunn til at man må bruke original lader? :s

Ahh, nei ikke nødvendigvis. Mente ikke å legge trykk på "original", men at du må bruke en separat lader som klarer å levere MINST 2A ladestrøm for å drive selve trådløse DC-AC -enheten. Det var bare mest naturlig å bruke originale laderen som eksempel, da den følger med, og det er noe man ofte har fra før. :)

Endret av Andrull
Lenke til kommentar

Det er dog en svakhet jeg har kommet borti på trådløs lading, og det er at den helt stopper å lade når den når 100 %. Så om du sover veldig lenge en dag, og den ladet opp for kjapt, slik at det ladet ferdig lenge før jeg står opp, så har det hendt at batteriet er på vei ned, og "bare" er 90-95 % igjen.

 

Mens med kabel så vil den lade når det trengs, slik at den står å vipper mellom 100-99%

Endret av Andrull
Lenke til kommentar

Fikk akkurat ødelagt dekselet til der man setter inn ladekontakten.. Flere som har opplevd dette? Har kun åpnet og lukket den vanlig.. Synes den tålte lite.. Får man fikset det noe sted? Lett og rimelig?

 

Selve flappen koster en tier på eBay, dog usikker på om det er originalt eller ikke.

 

Flappen er festet under ett lite plastdeksel på baksiden av telefonen under batteridekselet. Tar noen minutter å skifte det ut, så selv om du ikke vil gjøre dette selv med en ny telefon, kan det ikke koste mange kronene å få dette gjort på et verksted hvis ikke du får dekket det på garanti/reklamasjon.

 

 

post-20605-0-10032000-1413393547_thumb.jpg

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Kjøpte en S5 til kona og trykket litt på den i kveld. Ble overrasket da jeg fant ut at den har IR sender.
Så ut til å virke bra, selv mot min litt eldre TV med integrert satelittmottaker. Trengte bare å "slå på" TVen og HK 255 reciever med S5en så virket det meste optimalt.

Endret av PantZman
Lenke til kommentar

Det er dog en svakhet jeg har kommet borti på trådløs lading, og det er at den helt stopper å lade når den når 100 %. Så om du sover veldig lenge en dag, og den ladet opp for kjapt, slik at det ladet ferdig lenge før jeg står opp, så har det hendt at batteriet er på vei ned, og "bare" er 90-95 % igjen.

 

Mens med kabel så vil den lade når det trengs, slik at den står å vipper mellom 100-99%

Det spørs hvordan man ser på det. For meg er den en fordel, det sliter mye mindre på batteriet at drt kun er en oppladning ila natta enn at den drar batteriet opp og ned fra 99-100%. Det reduserer vel levetida på batteriet over tid.

Lenke til kommentar

 

Fikk akkurat ødelagt dekselet til der man setter inn ladekontakten.. Flere som har opplevd dette? Har kun åpnet og lukket den vanlig.. Synes den tålte lite.. Får man fikset det noe sted? Lett og rimelig?

 

Selve flappen koster en tier på eBay, dog usikker på om det er originalt eller ikke.

 

Flappen er festet under ett lite plastdeksel på baksiden av telefonen under batteridekselet. Tar noen minutter å skifte det ut, så selv om du ikke vil gjøre dette selv med en ny telefon, kan det ikke koste mange kronene å få dette gjort på et verksted hvis ikke du får dekket det på garanti/reklamasjon.

Hvis du bor i nærheten Oslo er en mulighet å ta en tur innom Spaceworld på Storgata, første etasjen der er jo ren Samsung shop-in-shop, det er jo Samsungs største 'butikk' og vet de bytter det gratis for deg på stedet. Orginale deler, selvsagt.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Stavkontrollen på S5 er helt håpløs. Prøver jeg å skive i blir det automatisk informasjon. Skriver jeg Sony A6000 blir det Sony Adjø.

Er det mulig å få den som på S4? Hvor man skriver og KAN bruke alterntivene på. Ikke at det blir alternativet i midten på toppen når man trykker space?

Endret av Arve28
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...