Gå til innhold

Den Store Samsung Galaxy S5 Tråden


  

203 stemmer

  1. 1. Skal du kjøpe S5?

    • Ja!
      79
    • Nei, oppgraderingen er ikke stor nok
      87
    • Kanskje, når prisen går ned
      36
  2. 2. Hvilken farge går du for?

    • Gull
      10
    • Hvit
      31
    • Mørkegrå
      55
    • Mellomblå
      36
    • Skal ikke kjøpe
      70


Anbefalte innlegg

Joda, jeg ser poenget. Jeg bare er ikke vant til det, og bruker en helt annen måte å switche på. Det er sikkert bare en vanesak, og en endring til det bedre. Men du vet hvordan det er å legge om vaner :) .

 

Google Now skal uansett vekk, da jeg ikke bruker det.

Endret av Slai
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Noen som har merket batterisluk? Kona hadde s4 som drepte batteriet om man var uheldig og åpnet nettleseren som følger med. Kjøpte s5 til henne og bare hatt den 2-3dager ,men batt drepes bare man sover 5t.

Legger ut bilde av en natt (0 bruk)

Nå vil hun aldri ha samsung igjen.

post-64596-0-07779600-1408946494_thumb.jpg

post-64596-0-20008000-1408946522_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Er noe som ligger å kjører i bakgrunnen. Hvis du ser på "aktiv" linjen ser du at telefonen har jobbet en del selv om skjermen ikke har vært på. Slike ting kan være forårsaket av så mangt så du må nesten gå gjennom apps og innstillinger på telefonen for å se hva som hjelper.

 

Bl.a. kan du prøve å skru av GPS/lokasjon, automatiske oppdateringer til f.eks facebook o.l., S5s sensor-funksjoner osv. Prøv å skru av så mye som mulig helt til du merker at strømforbruket stabiliserer seg, og så skru ting på igjen litt etter litt og se om du kan oppdage hva det er. Desverre en av nedsidene ved Android dette her.

Lenke til kommentar

Er det noen spesiell grunn til at blåtann står på? Det er vel egentlog det eneste jeg ikke har på til en hver tid.

 

Nå har jeg ikke erfaring med BT 4.0, men det har jo tidligere vært kjent som et stort batterisluk.

 

Altså, et eller annet må det være som gjør at mobilen tydeligvis hadde gått tom på kanskje 8-9 timer om grafen fortsatte.

 

S5 er jo et av de med best batteribruk. Må vel nesten være en eller annen app eller npe annet som kjører overtid.

 

Hvordan er dekningen akkurat der den har vært?

 

Btw: Kanskje ikke relevant, men om hun skal ha på mobilen uten å lade, så kan man sette på ultra strømsparing. Da bruker mobilen toppen 4-5 %.

Endret av Andrull
Lenke til kommentar

Blåtann er samsung gear fit.

Har samme på min note3, så lenge den har kontakt og ikke søker etter så er 24 timer blåtann ca 1% strøm.

På s4 var det jo nettleseren, regner med at det er noe tilsvarende på s5 også. Skal ta av en og en ting da så jeg kan finne en feil.evt skru på litt og litt

 

Dekning er variabel, på 7/11 i samme området sliter vi ofte med kaffeappen. Jeg kan slå av 4g om det er den som det søkes etter hele tiden. Evt sette telefonen i flightmode i natt

Tipper facebook / synk. Gps er alltid av

 

Moba gikk fra 80 til 60% nå på 17 min :/

Edit, ingen apper "kjører" de er swipet vekk som vane etter å hatt s4 som varte 1 time pr lading

Endret av War
Lenke til kommentar

Hmm, 20 % på 17 min... Et eller annet er i hvert fall svært feil.

 

Vet ikke hvor mye som må til, og om det holder å bare lukke ned app'er som bruker masse strøm, eller om det hjelper å tømme RAM. Prøvd reboot?

 

Har sett at noen har hatt problemer med facebook og/eller messenger appen til facebook. Verdt å prøve å slette den, om du har den installert?

 

Tor sjansen er stor for at det er en eller annen app som får systemet til å gå bananas, eller at det er maskinvarefeil (garanti). Så ille skal det selvsagt ikke være, uansett hvor dårlig dekning du måtte ha. :ohmy:

Lenke til kommentar

Nja, er bare for å sjekke at det ikke er appen som har klikket. Nesten alle har facebook, uten at det nødvendigvis betyr at batteriet er tomt på få minutter. Egentlig er det bare for å sannsynliggjøre at det er maskinvareproblem.

 

Er det laderen som fulgte med som blir brukt? (og ikke den dere brukte til S4'en? :p)

I og med at et batteri som har destruert tyder på feil hos lader, ladekontroller eller batteri.

Lenke til kommentar

De stabile versjonene av Facebook appen pleier ikke ta mye strøm. I så fall er det fortsatt ingen vits å avinstallere, men bare endre oppdateringsintervallet, eller som jeg har gjort, skru av vasler fullstendig slik at den kun poller når appen er åpen. Det samme kan man gjøre i messenger.

Lenke til kommentar

Noen av dere som opplever at appser som Facebook messenger, Viber eller email ikke synkroniserer/pusher i bakgrunnen når skjermen er låst? Jeg må alltid låse opp og vente litt. Av og til ser jeg at nettet kobler seg til selv om jeg har vært rundt hjemmenettverket mitt hele tiden når jeg låser opp. Har skjedd helt siden jeg har installert den siste firmwaren.

 

Jeg vil så inderlig at dette skal være den første Samsung enheten jeg ikke trenger å formatere...

Lenke til kommentar

Noen av dere som opplever at appser som Facebook messenger, Viber eller email ikke synkroniserer/pusher i bakgrunnen når skjermen er låst? Jeg må alltid låse opp og vente litt. Av og til ser jeg at nettet kobler seg til selv om jeg har vært rundt hjemmenettverket mitt hele tiden når jeg låser opp. Har skjedd helt siden jeg har installert den siste firmwaren.

 

Jeg vil så inderlig at dette skal være den første Samsung enheten jeg ikke trenger å formatere...

Høres ut som om en eller annen strømsparings funksjon er slått på.

Lenke til kommentar

Av og til ser jeg at nettet kobler seg til selv om jeg har vært rundt hjemmenettverket mitt hele tiden når jeg låser opp. Har skjedd helt siden jeg har installert den siste firmwaren.

 

Kan det være at telefonen deaktiverte valget "Behold Wi-Fi på under hvilemodus" i det du oppdaterte den? Den er vel aktivert når telefonen kommer ut av eska, men kan jo ha hendt noe her. Var den første tanken min når du skrev at du så at telefonen kobla seg på hjemmenettverket når du låste opp skjermen.

Endret av Klatt3n
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...