Gå til innhold

Sony Xperia Z2 - Sonys flaggskip våren 2014


dredg

Anbefalte innlegg

Se side 125 i PDF-brukemanualen:

Rød resetknapp for:

Slik fremtvinger du avslutning

1 Fjern dekslet over mikro-SIM-kortsporet.

2 Bruk en penn eller lignende og trykk på og hold nede OFF-knappen til enheten

slår seg av.

Ikke bruk skarpe gjenstander som kan skade OFF-knappen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er det noen som har fått en telefon med det berømte gap-problemet her? Det er ikke mye til gap, men jeg har det samme som vises på bildet i linken under. Det er bittelitt mer avstand mellom skjerm og ramme på høyre side.

 

http://assets.hardwarezone.com/img/2014/03/sony_xperia_z2_news_gap.jpg

 

Jepp,har det på min.

 

Noen som også har merket at lokket på høyre siden over sdkortet ikke ligger helt "flush" med resten av telefonen. Om jeg stryker fingeren over bunnen av lokket så merker jeg et lite lite "hakk" Vs venstre siden som ikke har det og der er overgangen helt glatt. Den er fortsatt helt tett og har hatt flere ganger i en bolle vann uten noe tegn til vann i lokket.

Endret av EggMan88
Lenke til kommentar

Som sagt har jeg nettopp fått min Z2, og hvis den røde firkanten bare er en reset-knapp, kan jeg beholde telefonen uten å mistenke den for å være feilvare.

 

Bør jeg ha tilbehør til den?

Et slags deksel, kanskje? Eller beskyttelsesfilm utenpå skjermen?

Jeg har sett noen tøffe bilder av magnetisk ladekabel, og siden USB-porten er gjemt bak en meterlang planke, tror jeg at jeg må ha noe slikt.

 

Hva bør jeg kjøpe, og hvor?

Vil et deksel være i veien for ladekabelen?

Min nåverende telefon er en Xperia Z. (ikke Z1, bare Z.)

Den har et sånt halvdeksel som bare dekker baksiden. Da er jeg ikke nervøs for å legge den fra meg på skarpe steiner ute i naturen.

Og så har jeg beskyttelsesfilm på skjermen.

Hva bør jeg ha nå, til min nye Z2?

Den føles så skjør og delikat ut :-P

Endret av Mannen med ljåen
Lenke til kommentar

Jeg skal ihvertfall kjøpeladedokk og beskyttelse med plass til flere kort. Da har man alltid med seg bankkort og førerkort. Med ladedokken slipper man å åpne og slite ut beskyttelsesplanken. Fint å ha dokken til å se film eller lignende på senga.

Lenke til kommentar

Dokkingstasjon er neppe dumt. Unntagen hvis jeg skal ha deksel utenpå den, da.

Noen kombinasjoner av dokkingstasjon og deksel som passer sammen?

Jeg vil helst slippe å ha telefonen inni en "lommebok", da jeg benytter den så ofte at en slik luke ville irritere meg.

Halvdekselet til min gamle telefon er genialt.

 

Jeg liker ikke tanken på åpne den digre låvedøra hver gang jeg skal lade.

Endret av Mannen med ljåen
Lenke til kommentar

Hva syns dere om batteriet?

 

Jeg tror det funker litt bedre enn på de andre telefonene jeg har hatt, men kan ikke si at jeg er imponert.

Kan jo være at jeg bruker telefonen mer i disse dager, men jeg forventet litt mer av den.

Sammenlignet med S4en jeg hadde før, så er batteriet i helt annen klasse. Z2 holder ut betydelig lengre.

Lenke til kommentar

Dokkingstasjon er neppe dumt. Unntagen hvis jeg skal ha deksel utenpå den, da.

Noen kombinasjoner av dokkingstasjon og deksel som passer sammen?

 

 

http://www.sonymobile.com/no/products/accessories/magnetic-charging-dock-dk36/#tabs

 

Magnetic Charging Dock DK36 - 2 Adapters

 

Settet inneholder utbyttbare innsatser som gjør at du kan bruke ladestasjonen med Xperia Z2-enheten med eller uten deksel.*

 

Kjøp denne først og mål så åpning i største adapter - finn så passende deksel.

Endret av almeli
Lenke til kommentar

Jeg må ha fått det simpleste og kanskje dummeste feilen man kan ha på en telefon.

 

Den finner nätverket mitt, og er tilkoblet på nettverkslista, men allikevel er ikke wifi symbolet øverst på skjermen der. Der er kun symbolet for mobilt nett, og håååper det er en easy fix på detta hvis ikke så kansellerer jeg hele møkka??

Har du fikset dette?

Prøv innstillinger->tilpasning->ikoner på statuslinjen og sjekk at WIFI er huket av.

Lenke til kommentar

 

Jeg må ha fått det simpleste og kanskje dummeste feilen man kan ha på en telefon.

 

Den finner nätverket mitt, og er tilkoblet på nettverkslista, men allikevel er ikke wifi symbolet øverst på skjermen der. Der er kun symbolet for mobilt nett, og håååper det er en easy fix på detta hvis ikke så kansellerer jeg hele møkka??

Har du fikset dette?

Prøv innstillinger->tilpasning->ikoner på statuslinjen og sjekk at WIFI er huket av.

 

Var akkurat det det var, løsningen var å slette nettverket mitt og legge det til på nytt, nemo problemo ;)

Lenke til kommentar

Brukte akkurat navigeringen til google maps idag på min Z2. Jeg kjørte bil og fikk hele tiden beskjed om ingen GPS signal. Har skrudd på mobil internet m/roaming, WIFI og GPS. Virker som at den ikke har noe særlig problemer med å finne selve posisjonen min i google maps, men problemet oppstår ved bruk av navigasjonsprogrammet - altså når man plotter inn en adresse og skal navigere etter den. Det er veldig irriterende. Noen andre opplevd det samme eller hørt om en løsning?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...