Gå til innhold

Sony Xperia Z2 - Sonys flaggskip våren 2014


dredg

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Touch-skjermen på Z2 fungerer knapt i det hele tatt når det er litt vann på den.

 

Min gamle Z takler noen vanndråper, men denne nye er omtrent ubrukelig.

 

Noen med samme er erfaring?

jepp, akkurat det jeg opplever, er nok med bare 1 dråpe på skjermen og den begynner å tulle seg.

Lenke til kommentar

 

Touch-skjermen på Z2 fungerer knapt i det hele tatt når det er litt vann på den.

 

Min gamle Z takler noen vanndråper, men denne nye er omtrent ubrukelig.

 

Noen med samme er erfaring?

jepp, akkurat det jeg opplever, er nok med bare 1 dråpe på skjermen og den begynner å tulle seg.

 

Etter hva jeg har fått med meg, så er skjermen gjort ekstremt sensitiv, slik at du skal kunne bruke en penn som stylus. Er nok derfor den går litt bananas med vann på.

Lenke til kommentar

Jeg har brukt både telefonen og smartband i dusjen osv siden jeg fikk begge for en uke siden. Funker fortsatt som ny. Mobilen har også ligget å badet litt i div boller med vann just cause i can :p

 

Men ja, skjermen blir vanskelig med litt vann på.

Endret av EggMan88
Lenke til kommentar

Prøvde akkurat Z2 for første gang i vann nå, og da fallt valget på dusjen! Første telefon jeg prøver som er vanntett, så står helt uten erfaringer da det kommer til dette. Synes selv at det fungerte overraskende greit, selv om vanndråper som kom på skjermen ble registrert som trykk. Alt i alt var telefonen operativ i dusjen, så jeg synes det fungerte helt greit :)

Lenke til kommentar

Er det noen som har fått en telefon med det berømte gap-problemet her? Det er ikke mye til gap, men jeg har det samme som vises på bildet i linken under. Det er bittelitt mer avstand mellom skjerm og ramme på høyre side.

 

http://assets.hardwarezone.com/img/2014/03/sony_xperia_z2_news_gap.jpg

 

Inget gap på min, sort tlf, kjøpt via Telenor.

Noen andre som føler at batteriet er heller svakt, selv med stamina mode på og lysstyrken på auto?

Nei, har aldri hatt en smarttelefon med bedre batteri. Kapasiteten blir bedre etter noen oppladinger også.

Lenke til kommentar

Hvor lenge har dere estimert? Jeg får Estimated battery time på 8 timer med 94% etter en full lading uten stamina mode (1 dag og 2 timer i standby). Er dette vanlig? Dette er med lysstyrken relativt lavt (auto).

 

Har bare ladet den fullt opp to-tre ganger, men allikevel.

Endret av Juserneim
Lenke til kommentar

Jeg er på estimated 1 dag og 5 timer med 49 % batteri igjen, og har kun èn full oppladning siden jeg fikk ny telefon på fredag.

 

Jeg har på stamina mode, jeg vil ikke at mail og fjasboka oppdaterer seg uten at jeg har bedt om det...

 

Men hvis man har på masse synk og den står og har mobildata på hele tiden så går jo batteriet deretter...

Lenke til kommentar

Jeg er på estimated 1 dag og 5 timer med 49 % batteri igjen, og har kun èn full oppladning siden jeg fikk ny telefon på fredag.

 

Jeg har på stamina mode, jeg vil ikke at mail og fjasboka oppdaterer seg uten at jeg har bedt om det...

 

Men hvis man har på masse synk og den står og har mobildata på hele tiden så går jo batteriet deretter...

 

1 dag og 5 timer i standby eller i bruk?

Med stamina mode er det nå estimert 20 timer (ikke standby), kan det være noe galt med batteriet mitt?

Lenke til kommentar

Jeg får maks 2 dager bruk av batteriet.
Bedre enn iPhone 5S, men hadde forventet litt mer.

Har dere 4G-dekning og 4G påslått? 4G suger som kjent en del strøm, kanskje jeg skal prøve å skru av 4G for å se om det bedrer seg.

Endret av Glenn
Lenke til kommentar

4G er på her. Jeg lurer på jeg, om dere har stamina mode på slik at den skrur av det meste av trådløse ting når skjermen er av? Tror det sparer veldig mye strøm; ellers er det jo slik at hvis man sitter og surfer på telefonen flere timer vil jo batteriet fyke. Jeg vil tippe jeg har halv time skjerm på i løpet av en dag...

 

Sjekk at dere ikke har noen app'er også som står og går? Prøv resett av telefonen av bare installer basic apper som fjasbok og mail...

Lenke til kommentar

Jeg får maks 2 dager bruk av batteriet.

Bedre enn iPhone 5S, men hadde forventet litt mer.

 

Har dere 4G-dekning og 4G påslått? 4G suger som kjent en del strøm, kanskje jeg skal prøve å skru av 4G for å se om det bedrer seg.

 

Min har stått på i 1 dag og 18 timer og står på 66%. Skjermen har vært på 1 1/2 time av den tiden. Synes det er ganske bra jeg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...