Gå til innhold

Sony Xperia Z2 - Sonys flaggskip våren 2014


dredg

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Avbestilte ifra Chess/Moobi i morges, og bestilte ifra Elkjøp istedet.. Og denne er allerede sendt! Kan ikke si annet enn at jeg gleder meg til å komme hjem ifra jobbreisen etter hva dere skriver, spesielt de av dere som er gått fra mangeårig iPhone eiere, slik jeg selv er i ferd med å gjøre.. Det føles ut som et trygt kjøp..

Endret av Merrin79
Lenke til kommentar

 

 

Les hva som står på Lefdal sin nettside: http://www.lefdal.com/product/telecom-gps/mobiltelefon/SONXPZ2BLSMAR/sony-xperia-z2-smarttelefon-m-smartband-sort#tab-specs

 

Nederst i pakningens innhold står oppgitt Stereo headset - og det har du fått.

Hadde pakningen skulle innholdt noe annet, så hadde det stått Stereo headset med støykansellering.

Du har ingen rett til å klage fordi du har fått det som du betalte for.

Og siden dette headsettet med støykansellering er rimelig så får du heller ikke byttet i disse.

Endret av almeli
Lenke til kommentar

 

Noen andre som opplever støy på filmfilen etter opptak? Nesten hvert eneste opptak jeg har tatt til nå har hatt denne lyden i starten på høyre lydkanal. Youtube-link med eksempel på lyden her: https://www.youtube.com/watch?v=jsm2qKuSul0

 

Det høres heldigvis kun i starten, men er irriterende uansett når en blar gjennom et par videoer og må høre dette hver gang. Lyden minner om når en kobler til f.eks minijack-kabler til anlegg, men jeg har ingen ekstern mic koblet til. Har heller ikke laderen i. Har prøvd å restarte mobilen flere ganger. Har også prøvd å slå av wifi, data, gps, nfc, bluetooth, uten at det hjalp noe spesielt. Av alle kameratestene jeg nå har gjort til nå er kun 1 eller 2 klipp feilfrie på lydsiden. Fikk telefonen i går og håper virkelig jeg slipper å levere den inn pga. dette allerede andre dagen.

Tydeligvis ingen andre som har vært borti dette. Snakket med Sony og Chess og alle 3 jeg snakket med sa at mikrofonen min hørtes dårlig ut. Alle nevnte også at de hørte ekko av seg selv. Telefonen må sendes inn. Antagelig en Dead On Arrival-sak ifølge Chess. Ganske kjipt å måtte sende den inn allerede på dag 2.

 

Utenom det problemet virka telefonen fantastisk. Gleder meg til å få ny.

 

 

Hadde samme problemet, alle jeg pratet meg klaget på lyden. Leverte den tilbake til Elkjøp i dag, og fikk ny med en gang, siden det hadde gått under en uke.

Lenke til kommentar

Har selv litt lyst på Z2, men når jeg ser trådene med problemer angående både Z1/2 og Compact blir jeg skeptisk.

 

Har selv hatt Note 2 i 1 år uten noen form for problem ,og ikke en eneste restart. Har nå en HTC One M7 og en Lumia 1020 som begge ikke har hatt et eneste problem, så jeg stiller meg som sagt litt skeptisk til Sony

Lenke til kommentar

Har selv litt lyst på Z2, men når jeg ser trådene med problemer angående både Z1/2 og Compact blir jeg skeptisk.

 

Har selv hatt Note 2 i 1 år uten noen form for problem ,og ikke en eneste restart. Har nå en HTC One M7 og en Lumia 1020 som begge ikke har hatt et eneste problem, så jeg stiller meg som sagt litt skeptisk til Sony

Det er ikke noen særlige problemer

 

-Sendt fra min Sony Z2

Lenke til kommentar

 

 

Noen andre som opplever støy på filmfilen etter opptak? Nesten hvert eneste opptak jeg har tatt til nå har hatt denne lyden i starten på høyre lydkanal. Youtube-link med eksempel på lyden her: https://www.youtube.com/watch?v=jsm2qKuSul0

 

Det høres heldigvis kun i starten, men er irriterende uansett når en blar gjennom et par videoer og må høre dette hver gang. Lyden minner om når en kobler til f.eks minijack-kabler til anlegg, men jeg har ingen ekstern mic koblet til. Har heller ikke laderen i. Har prøvd å restarte mobilen flere ganger. Har også prøvd å slå av wifi, data, gps, nfc, bluetooth, uten at det hjalp noe spesielt. Av alle kameratestene jeg nå har gjort til nå er kun 1 eller 2 klipp feilfrie på lydsiden. Fikk telefonen i går og håper virkelig jeg slipper å levere den inn pga. dette allerede andre dagen.

Tydeligvis ingen andre som har vært borti dette. Snakket med Sony og Chess og alle 3 jeg snakket med sa at mikrofonen min hørtes dårlig ut. Alle nevnte også at de hørte ekko av seg selv. Telefonen må sendes inn. Antagelig en Dead On Arrival-sak ifølge Chess. Ganske kjipt å måtte sende den inn allerede på dag 2.

 

Utenom det problemet virka telefonen fantastisk. Gleder meg til å få ny.

 

 

Hadde samme problemet, alle jeg pratet meg klaget på lyden. Leverte den tilbake til Elkjøp i dag, og fikk ny med en gang, siden det hadde gått under en uke.

 

Så bra. I sånne tilfeller er det nok best å ha kjøpt i butikk så du kan få ny med en gang. Tar vel fort 1-2 uker før jeg får ny telefon. Fungerer den nye telefonen som den skal under samtaler? Hadde du problemer med støy på lyden ved filming?

Lenke til kommentar

 

 

 

Noen andre som opplever støy på filmfilen etter opptak? Nesten hvert eneste opptak jeg har tatt til nå har hatt denne lyden i starten på høyre lydkanal. Youtube-link med eksempel på lyden her: https://www.youtube.com/watch?v=jsm2qKuSul0

 

Det høres heldigvis kun i starten, men er irriterende uansett når en blar gjennom et par videoer og må høre dette hver gang. Lyden minner om når en kobler til f.eks minijack-kabler til anlegg, men jeg har ingen ekstern mic koblet til. Har heller ikke laderen i. Har prøvd å restarte mobilen flere ganger. Har også prøvd å slå av wifi, data, gps, nfc, bluetooth, uten at det hjalp noe spesielt. Av alle kameratestene jeg nå har gjort til nå er kun 1 eller 2 klipp feilfrie på lydsiden. Fikk telefonen i går og håper virkelig jeg slipper å levere den inn pga. dette allerede andre dagen.

Tydeligvis ingen andre som har vært borti dette. Snakket med Sony og Chess og alle 3 jeg snakket med sa at mikrofonen min hørtes dårlig ut. Alle nevnte også at de hørte ekko av seg selv. Telefonen må sendes inn. Antagelig en Dead On Arrival-sak ifølge Chess. Ganske kjipt å måtte sende den inn allerede på dag 2.

 

Utenom det problemet virka telefonen fantastisk. Gleder meg til å få ny.

 

 

Hadde samme problemet, alle jeg pratet meg klaget på lyden. Leverte den tilbake til Elkjøp i dag, og fikk ny med en gang, siden det hadde gått under en uke.

 

Så bra. I sånne tilfeller er det nok best å ha kjøpt i butikk så du kan få ny med en gang. Tar vel fort 1-2 uker før jeg får ny telefon. Fungerer den nye telefonen som den skal under samtaler? Hadde du problemer med støy på lyden ved filming?

 

 

Den nye skal være klar og tydelig etter hva jeg har hørt:)

Har ikke filma noe særlig, så det vet jeg ikke.

Kan du ikke kreve ny når den er Dead On Arrival?

Eller være litt sleip og heve kjøpet, for så og kjøpe ny:)

Lenke til kommentar

Bra det ordna seg. Virker som Sony er litt uheldige med produksjonen noen ganger hvis det sirkulerer telefoner med feil. Jeg får vel ny etter at de har mottatt DOA-mobilen min, men det tar tid med posten. Heheh. Jeg kunne jo vurdert å heve kjøpet ja, og så stikke til Elkjøp og kjøpe der.

Endret av Mothorax
Lenke til kommentar

Noen som har oppskrift på hvordan man får smartband til å fungere med Spotify?

Virka som smartband forstod hva jeg ville kontrollere hvis jeg startet avspilling på mobilen først. Starta avspilling i Podcast Addict-appen og fikk kontrollere den med en gang etter det. Fungerer kanskje med Spotify også?

 

Bare meg eller er alle bilder med frontkamera soft

Frontkamera virka litt soft eller piksellert ja

Endret av Mothorax
Lenke til kommentar

Noen som vet om det er mulig å få smartband til å vibrere ved innkommende meldinger?

Får det kun til å vibrere ved anrop. Har slått på vibrering ved varslinger eller hva det nå het i Smartband menyen.

Bruker du hangouts eller den vanlige appen?

1. Trykk på varsler, og velg appene som skal gi varsel til SmartBand.

2.Tilbakestille SmartBand. Avinstallere appene som tilhører, og installere på nytt.

Lenke til kommentar

 

Noen som vet om det er mulig å få smartband til å vibrere ved innkommende meldinger?

Får det kun til å vibrere ved anrop. Har slått på vibrering ved varslinger eller hva det nå het i Smartband menyen.

Bruker du hangouts eller den vanlige appen?

1. Trykk på varsler, og velg appene som skal gi varsel til SmartBand.

2.Tilbakestille SmartBand. Avinstallere appene som tilhører, og installere på nytt.

Har prøvd med både hangouts og den vanlige.

 

Er det smart connect som må avinstalleres for å nullstille?

Lenke til kommentar

 

 

Noen som vet om det er mulig å få smartband til å vibrere ved innkommende meldinger?

Får det kun til å vibrere ved anrop. Har slått på vibrering ved varslinger eller hva det nå het i Smartband menyen.

Bruker du hangouts eller den vanlige appen?

1. Trykk på varsler, og velg appene som skal gi varsel til SmartBand.

2.Tilbakestille SmartBand. Avinstallere appene som tilhører, og installere på nytt.

Har prøvd med både hangouts og den vanlige.

 

Er det smart connect som må avinstalleres for å nullstille?

Har du trykket deg inn på varsler? En del som ikke visste at det gikk av å velge nøyaktig hvilke apper de vil ha varsler på. Så må bare forsikre meg. Hehe.

 

Prøv det ja. Google Smartband support, da kommer det opp andre ting du kan prøve.:)

Endret av extrad
Lenke til kommentar

 

 

 

Noen som vet om det er mulig å få smartband til å vibrere ved innkommende meldinger?

Får det kun til å vibrere ved anrop. Har slått på vibrering ved varslinger eller hva det nå het i Smartband menyen.

Bruker du hangouts eller den vanlige appen?

1. Trykk på varsler, og velg appene som skal gi varsel til SmartBand.

2.Tilbakestille SmartBand. Avinstallere appene som tilhører, og installere på nytt.

Har prøvd med både hangouts og den vanlige.

 

Er det smart connect som må avinstalleres for å nullstille?

Har du trykker deg inn på varsler? En del som ikke visste at det gikk av å velge nøyaktig hvilke apper de vil ha varsler på. Så må bare forsikre meg. Hehe.

 

Prøv det ja. Google Smartband supportere, da kommer det opp andre ting du kan prøve.:)

Hehe.. Fant den appmenyen tidligere i dag. Men en kjapp reinstall av smart connect så ut til å løse problemet. Funker fint nå.

Er så irriterende vibrering på telefonen,så greit å kunne få det armbåndet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...