Gå til innhold

Oculus Rift-tråden!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Greit...DCS er den definitivt feteste opplevelsen. Litt pain å sette opp pga menyene, men når du først er kommet deg opp i luften så er det seriøst som å være pilot i et ekte fly. Kroppen blir helt satt ut av looper og canyonflyging...uvirkelig :eek:

 

Beste av alt, det ligger gratis på Steam, anbefaler P51 da du slipper heads-up display. Settes opp på samme måte som Elite btw...

DCS var fett, det er helt merkelig hvordan et spill man tidligere har spilt på en flat skjerm blir så totalforandret med engang man putter på disse brillene :eek: Før man på spillet, nå er man i spillet.

 

Ah. Nice! Det må jeg prøve.

 

EDIT: Kikket litt på nettet og fant at betaen koster € 120 (1 200 kroner) Det er jo en helt sinnssyk pris!? Har dere måttet ut med så mye for å få lastet ned betaen?

Det koster 60 euro, ikke 120 euro. 120 euro var et tilbud tidligere som sikret deg livstid av spilletid. Dette er et MMO, så vil antakligvis ha månedtlige kostnader ved release.

Lenke til kommentar

kul vid av noen som spiller Skyrim med DK2 6dof og en kommende utgave av Vorpx:

 

http://www.youtube.com/watch?v=PE7Icj0PO-4

 

Dette ser jeg virkelig frem til! Om en får til å sette opp skyrim skikkelig tror jeg lett dette kan bli en av de beste VR opplevelsenne en kan få i DK2. Er jo og et enormt pluss at en kan konvertere spill som mirrors edge (som jeg fikk prøve i DK1, ganske sykt!) , og så og si alle andre spill :)

Lenke til kommentar

Fikk min DK2 på fredag og satt med den på i 4 timer i strekk uten å bli kvalm. Til og med kona prøvde og ville ikke ta den av.. Det er tydelig at denne er kraftig forbedret fra DK1 som jeg kjøpte i fjor.

 

Elite Dangerous er skikkelig heftig med en DK2! Drømmen som gikk i oppfyllelse :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Greit...DCS er den definitivt feteste opplevelsen. Litt pain å sette opp pga menyene, men når du først er kommet deg opp i luften så er det seriøst som å være pilot i et ekte fly. Kroppen blir helt satt ut av looper og canyonflyging...uvirkelig :eek:

 

Beste av alt, det ligger gratis på Steam, anbefaler P51 da du slipper heads-up display. Settes opp på samme måte som Elite btw...

DCS var fett, det er helt merkelig hvordan et spill man tidligere har spilt på en flat skjerm blir så totalforandret med engang man putter på disse brillene :eek: Før man på spillet, nå er man i spillet.

 

Ah. Nice! Det må jeg prøve.

 

EDIT: Kikket litt på nettet og fant at betaen koster € 120 (1 200 kroner) Det er jo en helt sinnssyk pris!? Har dere måttet ut med så mye for å få lastet ned betaen?

Det koster 60 euro, ikke 120 euro. 120 euro var et tilbud tidligere som sikret deg livstid av spilletid. Dette er et MMO, så vil antakligvis ha månedtlige kostnader ved release.

 

 

Det er ikke månedlige kostnader i Elite: Dangerous. Du kjøper spillet og kan spille det så lenge du vil, inkludert offline om du føler for det. Tilbudet du snakket om var for utvidelsespakker, som trolig vil komme ut regelmessig og vil koste penger. De som betalte for tilbudet (meg inkludert) får tilgang til alle fremtidige utvidelsespakker uten å måtte betale noe mer for dem.

 

Tilbudet vi nå snakker om kostet heller ikke 120 Euro, såvidt jeg vet. Da snakker vi trolig om Premium Beta, som kostet en god del. Ved overgangen til Standard Beta, som nå er aktiv, gikk prisen dramatisk ned. Hvis man vil ha spillet enda billigere (altså i normale prisklasser for spill), så bør man vente til lansering.

 

Når det er sagt føles dette ikke som en beta, men som et skikkelig, fullstendig spill allerede, selv om vi bare har tilgang til 55 av spillets millioner på millioner med solsystemer. Med Rift DK2 på hodet er det helt ubeskriveling sinnsykt, en opplevelse ulikt noe annet man har vært borti før.

 

Jeg tok opp en lang video av at jeg spilte spillet med DK2, men dersom man selv ikke har prøvd dette vil ikke videoen gi noe godt inntrykk av hvordan det faktisk føles. Tilstedeværelsen er enorm, og vil aldri oppleves på noen brukbar måte på en skjerm, selv ikke med 3D. Uansett er dette videoen, for de som måtte være interessert:

 

Lenke til kommentar

 

kul vid av noen som spiller Skyrim med DK2 6dof og en kommende utgave av Vorpx:

 

http://www.youtube.com/watch?v=PE7Icj0PO-4

 

Dette ser jeg virkelig frem til! Om en får til å sette opp skyrim skikkelig tror jeg lett dette kan bli en av de beste VR opplevelsenne en kan få i DK2. Er jo og et enormt pluss at en kan konvertere spill som mirrors edge (som jeg fikk prøve i DK1, ganske sykt!) , og så og si alle andre spill :)

 

Regner med at å spille både Skyrim og Fallout3 med Vorpx sin kommende DK2 støtte blir helt rått! Helt utrolig digg! :green:

Lenke til kommentar

Fikk min DK2 på fredag og satt med den på i 4 timer i strekk uten å bli kvalm. Til og med kona prøvde og ville ikke ta den av.. Det er tydelig at denne er kraftig forbedret fra DK1 som jeg kjøpte i fjor.

 

Elite Dangerous er skikkelig heftig med en DK2! Drømmen som gikk i oppfyllelse :)

 

Hvordan er oppløsningen. Har selv DK 1 og hadde planer om bruke det med War Thunder. Men pixel griden var for synlig til at det var brukbart, greit nok når man bare fløy rundt, men i kamp så var oppløsningen veldig hemmende.

 

Man merker grid effekten veldig godt når man har en lys bakgrunn. Elite er sikkert bedre siden det er det mørke verdensrom man freser rundt i.

Lenke til kommentar

Vurderer å skaffe meg DK2 i julegave til meg selv ( :xmas:), men lurte litt på om krav til maskinvare. Ikke vits å kjøpe hvis jeg ikke får brukt de.

Har en såkalt gaming laptop med GTX 860M, 16gb ram.+++

Vil dette gå greit tror dere? :hmm:

Lurer på dette selv. Sitter å leser i oculus forumet om dette nå: https://developer.oculusvr.com/forums/viewtopic.php?f=26&t=11948

 

Selv kommer jeg til å bruke rundt 12-15 tusen på ny maskinvare. Så er ikke noe jeg bekymrer meg nevneverdig for. Jeg kommer til å kjøpe noe av det beste market kan tilby innen en måneds tid. Jeg vil også forsøke å bygge pcen noe fremtidsrettet med tanke på oppgraderinger til forbruker versjonen er ute i butikkene. Vil være helt sikker på at jeg kan kjøre spill i de 75fps som det blir sagt at kreves med dk2.

 

Kan dere her som har en dk2 fortelle litt om maskinvaren deres? Og hvordan opplevelsen av dk2 er på systemet deres? Ligger dere stabilt på 75fps i spill?

Endret av Enceladus
Lenke til kommentar

 

Fikk min DK2 på fredag og satt med den på i 4 timer i strekk uten å bli kvalm. Til og med kona prøvde og ville ikke ta den av.. Det er tydelig at denne er kraftig forbedret fra DK1 som jeg kjøpte i fjor.

 

Elite Dangerous er skikkelig heftig med en DK2! Drømmen som gikk i oppfyllelse :)

 

Hvordan er oppløsningen. Har selv DK 1 og hadde planer om bruke det med War Thunder. Men pixel griden var for synlig til at det var brukbart, greit nok når man bare fløy rundt, men i kamp så var oppløsningen veldig hemmende.

 

Man merker grid effekten veldig godt når man har en lys bakgrunn. Elite er sikkert bedre siden det er det mørke verdensrom man freser rundt i.

 

 

Oppløsningen tydelig bedre enn den er i DK1. Man kan fortsatt se litt "screen door", men det er også mye enklere å glemme den for opplevelsen er svært forbedret totalt. Jeg var litt skeptisk, når jeg bestilte DK2, og vurderte å selge den uåpnet, men etter å ha prøvekjørt den så var ikke valget så vanskelig, for denne kommer jeg til å beholde til CV1 dukker opp ja..

 

Men den er selvfølgelig ikke perfekt, noen negativer finnes, bl.a. så kunne oppløsningen ha vært enda bedre, det er litt "smearing" av kontraster (jeg personlig glemmer dette fort, og legger ikke merke til det i Elite Dangerous f.ex.), og FOV er bitte-bitte lite grann mindre enn på DK1.

 

Men som sagt, forbedringene på denne er totalt sett mye mye bedre enn jeg trodde. Og også som sagt; posisjons-trackingen har eliminert nesten all følelse av kvalme i stittende opplevelser. OLED skjermen har forøvrig et nydelig sort/kontrast nivå (LCD lyset på "mørke" bakgrunner er irriterende på DK1), og ikke minst 75Hz oppdatering :)

 

MIn DK2 kjøres forøvrig på en i7 3770k 660 Ti 16GB RAM og SSD. Det går ganske bra i Elite Dangerous (som kodemessig er på et lite utnyttet Beta-stadie) på lavt-medium. Dog litt judder i grafikk-intense områder (dette kommer nok til å bli optimalisert etterhvert..).

 

DCS er heller ikke 100% optimisert for Dk2 og SDK 0.4, men med min maskinvare så går det fortsatt relativt bra med 75 Hz på litt lavt til medium detaljnivå. Her kommer det forøvrig snart ny grafikkmotor med forbedringer for Oculus Rift!

 

Husk at det offisielt i dag egentlig ikke finnes optimaliserte spill for DK2, og derfor vanskelig å gi et godt svar på hvor godt DK2 kjøres på forskjellig maskinvare. Med det sagt, de fleste enkle demoer går fint i 75 Hz, som sammen med presis tracking er en flott opplevelse i seg selv.

Endret av nemiroff
Lenke til kommentar

Vurderer å skaffe meg DK2 i julegave til meg selv ( :xmas:), men lurte litt på om krav til maskinvare. Ikke vits å kjøpe hvis jeg ikke får brukt de.

Har en såkalt gaming laptop med GTX 860M, 16gb ram.+++

Vil dette gå greit tror dere? :hmm:

 

På hoved riggen kjører jeg Nvidia Titan black , 32 gb ram , 3770K @4,8 ghz , SSD og stort sett ellers komponenter fra øverste hylle og selv der er det en del demoer som jeg sliter med letter stuttering på.

 

På den andre siden bruker jeg nå laptoppen min til oculus da jeg er på besøk hos foreldrenne mine nå som kjører 770m grafikk, 4700HQ cpu, 12 gb ram og en hybrid disk (Asus G750). Og de fleste demoer som er ute går veldig bra på denne og spill som elite dangerous og sikkert en del emulerte spill vil en sikkert slite med å opprettholde 75FPS som kan skape litt problemer med smooth tracking. Tror uansett at du vil kunne ha mye glede av oculusen med den hardwaren du har sålenge du ikke regner med å kunne kjøre alt helt smertefritt.

 

Om du har nvidia Optimus på laptopen må du dog være litt obs på at det kan føre til en del mer fikling da det er mange på oculus forumet som har hatt mye problem med dette.

Endret av Evil-Duck
Lenke til kommentar

Vurderer å skaffe meg DK2 i julegave til meg selv ( :xmas:), men lurte litt på om krav til maskinvare. Ikke vits å kjøpe hvis jeg ikke får brukt de.

Har en såkalt gaming laptop med GTX 860M, 16gb ram.+++

Vil dette gå greit tror dere? :hmm:

Vær obs på hdmi porten din, intel baserte gaming laptops har ofte 60hz hdmi, DK2 vil ha 75hz.

 

 

 

"It is indeed many that this is a real problem for. Specs:

Razer Blade 2014

NVIDIA® GeForce® GTX 870M (3GB GDDR5 VRAM, Optimus™ Technology)

Intel graphics (4600)

Intel® Core™ i7-4702HQ Quad Core Processor with Hyper Threading 2.2GHz / 3.2GHz (Base/Turbo)

8GB onboard memory (DDR3L-1600MHz)

Drivers: 337.88"https://forums.geforce.com/default/topic/763684/-10-000-people-problem-optimus-not-allowing-more-than-60hz-in-fullhd/?offset=2

 

 

"According to the posts, only the intel HD graphics is directly connected to the display port, and not the card, which is the reason for the issue, so anything coming out of the displayport has to go through the intel HD graphics and comes out at 60Hz"https://developer.oculusvr.com/forums/viewtopic.php?f=26&t=10342

Lenke til kommentar

 

Vær obs på hdmi porten din, intel baserte gaming laptops har ofte 60hz hdmi, DK2 vil ha 75hz.

 

 

 

"It is indeed many that this is a real problem for. Specs:

Razer Blade 2014

NVIDIA® GeForce® GTX 870M (3GB GDDR5 VRAM, Optimus™ Technology)

Intel graphics (4600)

Intel® Core™ i7-4702HQ Quad Core Processor with Hyper Threading 2.2GHz / 3.2GHz (Base/Turbo)

8GB onboard memory (DDR3L-1600MHz)

Drivers: 337.88"https://forums.geforce.com/default/topic/763684/-10-000-people-problem-optimus-not-allowing-more-than-60hz-in-fullhd/?offset=2

 

 

"According to the posts, only the intel HD graphics is directly connected to the display port, and not the card, which is the reason for the issue, so anything coming out of the displayport has to go through the intel HD graphics and comes out at 60Hz"https://developer.oculusvr.com/forums/viewtopic.php?f=26&t=10342

 

 

Viste ikke at dette var et så stort problem. Var litt skuffet etter jeg kjøpte Asus laptoppen min for den ikke støttet optimus, ble vist ganske glad for det nå :fun:

 

Ellers er det vel verdt å nevne at for de som har planer om å bygge seg PC for å kjøre Oculus på så er multi GPU (SLI/Crossfire) oppsett IKKE å anbefale da dette og skaper store problemer med riften.

Endret av Evil-Duck
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...