Gå til innhold

Oculus Rift-tråden!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Førsteinntrykk:

Oppsett:

Noe knotete oppsett, måtte sette riften til å være extended desktop for å fungere. Å se inn i riften når spill ikke kjøres er forferdelig mind-fucking! En del spill er knotete men det meste går greit:

Første test

Aldri prøvd rift før, satt på Tuscany demoen. Jeg fikk så vidt tatt riften på hodet før jeg merket at dette var en hinsides opplevelse: Forventningene var høye, men jeg satt nærmest å lo, leverte etter all forventning.

RunWay Approach

En slags enkelt flysimulator. Er var min første opplevelse som var et hakk over Tuscany demoen, nemlig å sitte i en flykabin, som forøvrig var helt sinnsykt. Jeg satt uendelig lenge å bare stirret på instrumentene, fikk en sinnsykt wow opplevelse når jeg snudde hodet på skrått og så ut av flyet. Demoen har derimot mange bugs som også gir en dårlig opplevelse, 3D er fucket mange steder, men når man først får full innblikk i kabinen er det utrolig kult.

Chilling Space

H
er flyter du rundt i verdensrommet. Kul demo, men pga oppløsningen på riften vil stjernene langt unna se ganske dårlige ut.

First Law

Min største holy fuck opplevelse. Dette er en gratis romship demo, som jeg tipper er ganske likt de andre romskip spillene som utvikles nå - men det er som sagt gratis! På sitt beste var dette helt forbaska sinnsykt, for å starte med det å sitte inne i kabinen er en opplevelse i seg selv. Det faktum at man kan se rundt objekter/instrumenter i kabinen ved å bevege hodet nærmest akkurat som i virkeligheten er sinnsykt kult. Å snu seg til høyre å se en stor kanon på skipet er drit kult, nettopp pga skalaen på den kontra deg. Det føles ikke som man stirrer på en skjerm da nesten alle avstander til alle objekter føles nærmest lik som på ekte. Når man ser ut av skipet kom min kuleste opplevelse hittill: det å kjøre forbi en komet og se den passere over deg er like sinnsykt som jeg bare kunne forestille meg. Jeg satt og måpet, jeg vet ikke hvor mange jævla kometer jeg har kjørt forbi nå, det er helt sinnsykt. Det at man opplever at kometen er et enormt mye større objekt enn deg, det er rett og slett en hinsides opplevelse, og i noen små øyeblikk føles det faktisk helt ekte.

Så til det negative.
Det en del negative ting med DK2 også. Veldig mye av opplevelsen ligger også i hvor bra spillet er tilpasset VR - og hvor bra grafikken er. Det er mange dårlige opplevelser, men på sitt beste er det sinnsykt. Med andre ord er det mye som er opp til spillutviklerne. Det kanskje forsatt største problemet med DK2 er oppløsningen og fokus. Jeg sliter av og til å få fokus på objekter, og problemer med objekter som er langt unna, som f.eks stjerner, er at de ikke har mange piksler til rådighet, og derfor ser elendig ut. Det samme er med romskip og andre objekter, til slutt er det tusenvis av farger som skal inn på 5 piksler, og det blir en smørje.

Derimot totalopplevelsen av DK2 har vært sinnsykt, det er ingen tvil om at dette er fremtiden, spill som First Law er allrede fint spillbart, og jeg angrer ikke et sekund på at jeg kjøpte denne: Alle forventninger er innfridd. Dette kommer uten tvil til å bli en revolusjon innen spillbransjen.

Endret av MrLG
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Bra at dere har fått, da er det kanskje håp for meg i morgen hvis det kommer seg over fjellet i løpet av dagen/natten:-)

 

For ordens skyld, MrLG; du befinner deg i Oslo du også?

 

Om du fortsatt sitter og kaldsvetter og banner over at UPS statusen ikke er oppdatert i dag kan jeg melde fra at den sikkert har blitt sendt videre me posten. Kom gjennom til en mye mer behagelig kundebehandler i dag som ga meg sporingsnummeret, og min er nylig lastet for utkjøring ifølge posten, så da er det nok mest sansynligvis det i Bergen og :)

Lenke til kommentar

Først og fremst, jeg er helt fullstendi blåst bort , dette er det sykeste jeg har vært borti i mine X antall år som spill/PC entusiast. aldri opplevd lignende. Angrer dog litt på at jeg testet Cyber Space demoen, motion sickness utav en annen verden og sitter nå å prøver å recovre. Heldigvis ikke merket noe på de andre demoenne. Hele opplevelsen så langt har vertfall fært fullstendig mindblowing!

 

Men en annen ting får dere andre Direct HMD Access til å fungere på annet en SDK demoen ? Jeg må extende desktoppen og åpne spillene fullskjerm i riften, ikke noe stort problem men ikkje like beleiling som at alt skjer autmatisk.

 

edit: Den demoen jeg gledet meg mest til kræsjer fullstendig PCen min når jeg prøver å kjøre den fullscreen, og windowd fungerer ikke riften.. Nemmelig technolust :(

 

Edit 2 : Vel alt er ikke gull og grønne skoger likevel, oculus runtime greia fårdesverre alle spill som vi gå fullscreen til å kræsje hele PCen .... blæææ

Endret av Evil-Duck
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Videoen blir kun sendt til Oculusen når jeg kjører Tuscany demoen og config demoen. Noen andre som har samme problemet?

 

Ja du må åpne rift display mode og velge extended desktop og bruke den som en ekstra skjerm, utrolig knotete , men slik er det desverre ser det ut til...

 

Fant forøvri ut hva som gjorde at alt kræsjet, laget en issues report på det om noen skulle komme borti samme problem https://developer.oculusvr.com/forums/viewtopic.php?f=34&t=11636

Lenke til kommentar

 

Fikk den litt etter 12 og kun prøvd CyberSpace demoen...sykeste jeg har vært med på :scared:

Kroppen/hjernen min ble sykt forvirra av den demoen, ble jævla kvalm også, men fett var det! Anbefaler å laste ned First Law asap!

 

 

får overhode ikke first law til å fungere , det nekter å launche i riften og viser bare på monitoren... Får heller ikke til å dublisere monitoren til riften da skjermbildet av en eller anna grunn blir vertikalt...

Lenke til kommentar

 

 

Fikk den litt etter 12 og kun prøvd CyberSpace demoen...sykeste jeg har vært med på :scared:

Kroppen/hjernen min ble sykt forvirra av den demoen, ble jævla kvalm også, men fett var det! Anbefaler å laste ned First Law asap!

 

 

får overhode ikke first law til å fungere , det nekter å launche i riften og viser bare på monitoren... Får heller ikke til å dublisere monitoren til riften da skjermbildet av en eller anna grunn blir vertikalt...

 

hmm ikke bruk dublisering. Det jeg gjør er å ta ex. desktop og landscape(flipped), så setter jeg main screen til riften også starter spillet. Av og til er bildet halveis over begge skjermene, da drar jeg det over til riften, trykker evt. alt-enter.

Endret av MrLG
Lenke til kommentar

Slet litt jeg også men fant løsningen; lag en snarvei av first_law_DirectToRift.exe, velg properties og på Mål/Target; la det se noenlunde slik ut "E:\5 - Oculus Rift\first_law-win-x64-0.0.4\first_law_DirectToRift.exe" -force-d3d11

 

...dvs legg til -force-d3d11 på slutten. For å slippe lagging når du snur hodet, må du sette DK2 til å være main monitor.

 

Da fungerer Direct HMD Access

Endret av BioNor
Lenke til kommentar

Bestilte 19. mars 2 timer etter salget åpnet , resten av de som har fått den har bestilt førse dagen og. Om du har bestilt 14. mai tror jeg ikke du skal vente å få den før i slutten av august starten av september.

 

Har tenkt det samme. Bare å være tålmodig. Synes uansett det er greit at de som har bestilt først, er de som også får tilsendt sine DK2-enheter først.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...