Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skal kjøpe nytt gaming headset, er det noen headset dere anbefaler? Har mest lyst på Razer og da står det mellom Razer Electra og Kraken Pro ;-) men vet også at astro er bra, men vil helst ha razer som sagt, men vist jeg skal ha Astro vil eg ha det Headsettet til 1200 ;-) Eller evt. Noen andre forslag?

Takk på forhånd :-)

Astro a40 til PC og ipad altså ;-)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Anbefalingen er å holde seg unna gaming headset, da disse er veldig overpriset til hvilken lydkvalitet de leverer. Har du ønske om god lyd og positional audio er det smarteste å gjøre å gå til innkjøp på "musikk hodetelefoner". Det er mange forskjellige muligheter, spørsmålet blir vel hvilke type musikk du hører på, er du "basshead", closed eller open klokker.

Lenke til kommentar

Astro a40 er helt topp gamingheadsett :)

 

Jeg kan iallefall anbefale det, og er rimelig kresen synes jeg.

 

Bruker mest qpad 1339 eller hva det heter, men det er også i en annen prisklasse. Det er for meg uaktuelt å bruke separat mic når det er spilling med gutta boys.

Endret av Nizzen
Lenke til kommentar

Astro a40 er helt topp gamingheadsett :)

 

Jeg kan iallefall anbefale det, og er rimelig kresen synes jeg.

 

Bruker mest qpad 1339 eller hva det heter, men det er også i en annen prisklasse. Det er for meg uaktuelt å bruke separat mic når det er spilling med gutta boys.

Qpad 1339 er DT770 med mic, Qpad koster 2,700kr, DT770 koster 1,200. Her ser vi jo fort hvor overpriset disse "gaming headsettene" er.

Lenke til kommentar

Nå koster det 2400 og det følger med et usb lydkort for dem som trenger det.

Dt770 32ohm koster 1416kr atm. Samme ohm som 1339. Rett skal være rett, om jeg har rett da :D

 

Dyrt er det, men micen er veldig bra og lyden også. Har faktisk dt770pro 80omh utenom, men det er fra 2006 :p

Endret av Nizzen
Lenke til kommentar

Nå koster det 2400 og det følger med et usb lydkort for dem som trenger det.

Dt770 32ohm koster 1416kr atm. Samme ohm som 1339. Rett skal være rett, om jeg har rett da :D

 

Dyrt er det, men micen er veldig bra og lyden også. Har faktisk dt770pro 80omh utenom, men det er fra 2006 :p

Du har rett, CDON har Qpad til 2490 kr på tilbud, og 32omh er DT770 er faktisk litt dyrere, men forsatt, man ser fort hvor overpriset gaming headset er :)

 

Mener forsatt at Astro ikke er særlig å gå for hvis det ikke er super-duper viktig med mikrofonen sveiset til øreklokkene. Razer er såfall ikke noe å tenkte på engang, da disse er stereo med 3,5jack.

Lenke til kommentar

Det ER viktig at mic er på headsett. God mic er også viktig.

 

Hører man mye på musikk, så er 1339 et godt valg. Er budsjettet strammere, så er Astro et godt valg.

 

Hører man bare på musikk, då velger man noe annet ;)

 

Hvor mye koster en like god standalone mic som er like god som på 1339?

Endret av Nizzen
Lenke til kommentar

1339 er ikke gamingversjonen av dt770

Det er gamingversjonen av et headset som beyerdynamic har basert på dt770 som ser ut til å være entet mmx 300 eller dt797

1339 = mmx300 = dt770 + boom mic.

Nå skal det sies at alt er gode hodetelefoner/headset, men kan jo ikke unngå å se at det blir fort overpriset.

Det ER viktig at mic er på headsett. God mic er også viktig.

 

Hører man mye på musikk, så er 1339 et godt valg. Er budsjettet strammere, så er Astro et godt valg.

 

Hører man bare på musikk, då velger man noe annet ;)

 

Hvor mye koster en like god standalone mic som er like god som på 1339?

Akkurat kvalitet på mikrofon vet jeg ikke, sikkert ikke dårlig, men er ikke mikrofon fanatiker. Nå har jeg ikke prøvd hodetelefonene det er snakk om, bortsett fra dt770, men etter mye lesing har jeg også fått vite at dette lydkortet du tidligere nevne ikke var noe å skryte av, hvor flere har problemer og folk rapporterer at lydkortet reduserer soundstage. Det virker som det er en trend på "audiophile" forum å anbefale å kjøpe et separat lydkort til Qpad 1339, evt gå rett på mmx300 eller dt770 med ekstern mikrofon.

Lenke til kommentar

Poenget mitt var forsåvidt at man burde sammenligne prisen mellom mmx 300 og 1339 og ikke dt770 hvis man vil se på gamingtilegget. Ikke det at selve hodetelefonene er det samme.

 

Angående mic så bruker jeg selv en bordmic og det fungerer helt utmerket. Man skal ikke betale så mye for en mikrofon som virker ganske bra til VoIP, og det er definitivt verdt det over prisforskjellen mellom hodetelefoner og headset, og man også velge å få mye bedre lydkvalitet. Selv bruker jeg et AKG Q701 sammen med en konfigirasjonsmikrofon til en reciever jeg har.

 

Hvis man vil ha god mic og ikke "god" mic så må jo man se på f.eks AKG sine studiomikrofoner, høhø.

Lenke til kommentar

Poenget mitt var forsåvidt at man burde sammenligne prisen mellom mmx 300 og 1339 og ikke dt770 hvis man vil se på gamingtilegget. Ikke det at selve hodetelefonene er det samme.

 

Angående mic så bruker jeg selv en bordmic og det fungerer helt utmerket. Man skal ikke betale så mye for en mikrofon som virker ganske bra til VoIP, og det er definitivt verdt det over prisforskjellen mellom hodetelefoner og headset, og man også velge å få mye bedre lydkvalitet. Selv bruker jeg et AKG Q701 sammen med en konfigirasjonsmikrofon til en reciever jeg har.

 

Hvis man vil ha god mic og ikke "god" mic så må jo man se på f.eks AKG sine studiomikrofoner, høhø.

Enig, man trenger ikke å gå lengre enn Blue Snowball & Rode Podcaster for å få god mikrofon til en billig penge.

 

Men ang. Qpad og Beyerdynamic så må jeg nesten sammenligne med dt770 når mitt argument er at å kjøpe separat mikrofon(&lydkort) er billigere. Syntes også mmx300 er overpriset mtp. hvordan mikrofonen og lydkortet skal ha en verdi på ~1,400kr, noe jeg mener det ikke har. Prisforskjell på mmx300 & 1339 er ikke så stor. Men ser at hvis hele argumentet var at gaming merker var dyrere så blir det feil å ikke sammenligne med mmx300.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...