Gå til innhold

Sony Z1 Compact


Anbefalte innlegg

Jo, selvfølgelig KAN videt, men jeg synes det bør være unødvendig å kjøpe ekstra utstyr for å lade den uten at telefonen skal bli ødelagt.

 

Kanskje jeg er kravstor, men når jeg betaler 4.500 kr for en telefon, forventer jeg at jeg kan lade den uten at den skal gå i stykker eller kreve ekstrautstyr.

 

Skal selvsagt ikke bli ødelagt, og jeg tenkte helst på vedkommende som ville rive den av for å lettere kunne lade mobilen. Da er en ladekabel til 50 kroner bedre enn å rive av luken. Raskere og enklere er den i bruk også.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

http://arstechnica.com/gadgets/2014/05/google-io-schedule-mentions-android-wear-and-camera-api-disses-google/

"Building great multi-media experiences on Android" might sound like a snoozer in terms of news, but it's the description that really stands out to us. It promises to "look at what's new in the Android camera API." About a year ago, Google accidentally pushed a work-in-progress camera API revamp to the Android Open Source Project. It supported things like camera RAW, burst mode, and removable cameras. While that leak was over a year ago and things have undoubtedly changed since then, the Android camera situation has clearly been a focus for the Android team lately, and it looks like we'll finally see the fruits of that labor at I/O."

Man kan jo håpe...

 

-k

Lenke til kommentar
Gjest medlem-169651

 

Da opplevde jeg at det lille dekselet som sitter på flappen over (Micro-)USB porten falt av. Du må dra i det lille dekselet for å få opp flappen til USB-porten og uten dette dekselet er USB-porten umulig å komme til

Har du vært i butikken der du kjøpte den og reklamert?

Det hadde ihvertfall jeg gjort - dette dekselet er det jo helt klart at skal tåle mange åpninger/lukkinger særlig så lenge det ikke følger med magnetlader.

 

Nei, jeg kjøpte den på nett, så den muligheten har jeg dessverre ikke. Men litt lim fikk denne på plass igjen. Så vi får se hvor lenge det holder.

Lenke til kommentar

Ja, da var ny bakside + litt verktøy ankommet.

post-52743-0-50667200-1400862452_thumb.pngpost-52743-0-10700500-1400862492_thumb.jpg

 

Etter en liten omgang med hårføner var det bare å bikke av baksiden (ca 1 minutt med hårfønervarming)

post-52743-0-60578500-1400862502_thumb.jpg

 

Og av gikk den!

post-52743-0-97985200-1400862682_thumb.jpg

 

Den var heller ikke vanskelig å få på plass den nye baksiden. Renset litt med en q-tip dyppet i silikonfjerner / avfetter før jeg satte den på. Veldig enkelt, en utrolig "tight fit" nesten umulig å sette den skjevt på. Sugekoppen var fin både til å løfte av den gamle og sette på den nye bakplaten.

post-52743-0-62468400-1400862474_thumb.jpg

 

I og med at originalen var gul, så er det nå blitt litt "verre" å se hva som er foran og bak på telefonen. (Har som nevnt før en skjermbeskytter i tynt gorillaglass)

post-52743-0-14197300-1400864921_thumb.jpgpost-52743-0-02903100-1400864932_thumb.jpg

 

Jeg er i hvert fall veldig fornøyd og avslutter med et siste bilde som viser at telefonen fremdeles tåler vann!

post-52743-0-07802400-1400862615_thumb.jpg

Endret av Misantropen
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Gjest medlem-169651

 

 

Har du vært i butikken der du kjøpte den og reklamert?

 

 

Nei, jeg kjøpte den på nett, så den muligheten har jeg dessverre ikke.

Kjøpt fra utlandet, altså? Var det noe særlig å spare på det?

 

Ikke fra utlandet. Kjøpte fra norsk nettbutikk.

Lenke til kommentar

 

 

 

 

Har du vært i butikken der du kjøpte den og reklamert?

 

 

Nei, jeg kjøpte den på nett, så den muligheten har jeg dessverre ikke.
Kjøpt fra utlandet, altså? Var det noe særlig å spare på det?

Ikke fra utlandet. Kjøpte fra norsk nettbutikk.

Da er det jo ingenting i veien for å reklamere! Vel å merke før man prøver å fikse selv med lim etc.

Lenke til kommentar

Så bare for å være sikker:

 

- Jeg varmer bakdekselet jevnt rundt kanten med hårføner/varmepistol til det begynner å glippe i kantene.

- Fører så "plekteret" innenfor kanten for å løsne det helt i fra limen.

- Rengjør der det henger igjen lim

- Legger på nytt deksel, varmer opp til limen tar tak.

- Ferdig?

 

Hva med hensyn til støv osv som vil legge seg på dekselet mens en skal montere det?

Lenke til kommentar
Gjest medlem-169651

 

 

 

 

Har du vært i butikken der du kjøpte den og reklamert?

 

 

Nei, jeg kjøpte den på nett, så den muligheten har jeg dessverre ikke.
Kjøpt fra utlandet, altså? Var det noe særlig å spare på det?

Ikke fra utlandet. Kjøpte fra norsk nettbutikk.

Da er det jo ingenting i veien for å reklamere! Vel å merke før man prøver å fikse selv med lim etc.

 

Men å drive å sende den tilbake i posten(les: ROTEBORT AS) vente på retur og alt når en liten dæsj med lim fikset sakene på 4 minutter, det har jeg ikke tålmodighet til.

 

Så du har rett, jeg kunne ha gjort det, men valgte av praktiske årsaker å la være.

Lenke til kommentar

Hei, kjøpt meg en Z1 Compact da jeg syns størrelsen på den virket så attraktivt. Men sliter litt med å få tatt backup av TA pertitsjon før jeg unlocker bootloader da jeg har KitKat, noen som vet hvordan jeg kan få jailbreake den uten å miste garantiinfo/DRM keys?

Lenke til kommentar

Så bare for å være sikker:

 

- Jeg varmer bakdekselet jevnt rundt kanten med hårføner/varmepistol til det begynner å glippe i kantene.

- Fører så "plekteret" innenfor kanten for å løsne det helt i fra limen.

- Rengjør der det henger igjen lim

- Legger på nytt deksel, varmer opp til limen tar tak.

- Ferdig?

 

Hva med hensyn til støv osv som vil legge seg på dekselet mens en skal montere det?

 

Varm opp bakdekselet til ganske varmt (rotér telefonen hele tiden med den ene hånda mens du varmer med den andre).

Limet (og dekselet) vil ikke glippe sånn av seg selv, men du begynner så å arbeide deg rundt med "plekteret" og der du merker limet fortsatt henger godt på så føner du litt ekstra.

 

Jeg glemte en ting i min step-by-step som kanskje kan være lurt, nemlig å svitsje strømbryteren ved siden av SIM-kortskuffen av, vet ikke om det har noen betydning men kan kanskje være lurt.

Jeg gjorde ikke det og det gikk jo bra likevel.

 

Når det gjelder å sette på det nye glassdekselet, så varmer du det litt opp *før* du setter det på, så føn litt forsiktig på limsiden av det nye dekselet før du legger det inn på telefonens bakside og presser/masserer det på.

 

Støv er vel mest aktuelt/problematisk for kameralinsen, så væt en q-tips med sprit (elektrorens) og tørk av glasset på innsiden av det nye dekselet der hvor kameralinsen vil være rett før du setter det på. Tørk gjerne også forsiktig med sprit-q-tips på selve kameralinsen og sjekk at det ikke ligger noen hår eller støv på før du skal sette sammen.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-169651

Har bestemt meg for å gå tilbake til iPhone.

 

Sorry, men Android er ikke så bra som jeg hadde håpet, og når batteritiden ble dårligere etter siste oppdatering og øretelefonene mine ikke lenger funker med denne Sonyen, da gir jeg rett og slett opp.

 

Sammenlignet også kameraet på Z1 Compact i forhold til iPhone 5S, og det var alt i alt omtrent ingen forskjell. Iphone var faktisk bedre enn Sonyen på video opptak. Sonyen sliter veldig med fokus. En del av bildene jeg tar blir uklare fordi jeg vil ta bildet raskt, og fokusen til Compacten er rett og slett for treig.

 

Legger ut Z1 Compact på Finn om det er noen som kjenner en potensiell kjøper.

Lenke til kommentar

Kan forstå deg; er en del unødvendige tregheter og opplever den som tidvis ustabil. Tidligere tok det 5 sek å åpne kameraet, mens nå tar det 1-2 sek. Jeg har ikke endret noe(kanskje lagt til noen apper), og heller ikke oppdatert. Litt snodig.

Personlig liker jeg likevel telefonen, mye pga batteri, størrelsen og at jeg stort sett syns ting går kjapt.

 

Noe jeg ser som problematisk er den lave oppslutningen. Etterhvert blir telefonen forlatt av Sony, og det er ikke ut til å bli utviklet særlig mye til den. Jeg gikk fra S2 og forskjellen er ekstrem

Endret av Argusblikk
Lenke til kommentar
Gjest medlem-169651

Det er bra! For meg ble det til sammen litt for mye kompromiss. Jeg må jo innrømme at jeg er veldig glad i Apple ting, og IOS for den saken skyld, og iTunes anser jeg som et stort pluss.

 

Dette viser jo bare at vi er forskjellige, og jeg fant meg aldrihelt til rette med Android.

 

Var innom en Galaxy S4, en Xperia V og til slutt Z1 Compact før jeg nok bare må innse at Android er ikke for meg.

 

Android 4.4 oppdateringen ødela mye. For da synes jeg ting som hadde funket fint ble mindre bra.

 

En annen ting jeg setter pris på med iPhone er vekta på 112 fattige gram. Det skal bli godt å ha en lettvekter i uniformskjorta på jobben igjen.

Lenke til kommentar

Det er bra! For meg ble det til sammen litt for mye kompromiss. Jeg må jo innrømme at jeg er veldig glad i Apple ting, og IOS for den saken skyld, og iTunes anser jeg som et stort pluss.

 

Dette viser jo bare at vi er forskjellige, og jeg fant meg aldrihelt til rette med Android.

 

Var innom en Galaxy S4, en Xperia V og til slutt Z1 Compact før jeg nok bare må innse at Android er ikke for meg.

 

Android 4.4 oppdateringen ødela mye. For da synes jeg ting som hadde funket fint ble mindre bra.

 

En annen ting jeg setter pris på med iPhone er vekta på 112 fattige gram. Det skal bli godt å ha en lettvekter i uniformskjorta på jobben igjen.

 

Har selv brukt iOS enheter og kjøpte det til min mor fordi jeg mener det var best til hennes bruk.

 

Og det handler heller ikke om at vi er forskjellige, du opplever problemer jeg ikke opplever, det tyder på at noe kan være galt med din enhet. Eller at du vil se feil av en eller annen grunn.

 

Kjører du Kitkat 4.4 eller har du oppdatert til 4.4.2 som skulle fikse flere av problemene du nevner?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...