Gå til innhold

Ole Gunnar Solskjær | Ferdig i Cardiff City


Latias

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

De kommer til å vise kampene de tror flest mennesker vil se. Med andre ord tror de flere er interessert i OGS debut i PL enn Tottenham. It's just business. Reklameinntekter vettu.

 

Hvis 'alle' fortsatt vil se cardiff fremover kommer de fortsette å vise kampene.

 

Tipper derimot at det er back to normal ganske kjapt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvor mange er egentlig interesserte i å se Cardiff - West Ham foran Spurs?

 

Vel. Siden TV2 faktisk bytter om så er det i alle fall flere som vil se Cardiff enn Spurs.... Det kombinert med en historisk (i den settingen det faktisk er) begivenhet er det en no brainer at Cardiff blir valgt.

 

TV2 bytter ikke om disse kampene fordi de synes det er "kult", de er en kommersiell kanal og vet hva som henter seere.

 

 

Tv2 driter i hva de "nøytrale" mener. De fleste "nøytrale" ville kanskje ikke sett United - Norwich.

 

Hvis de nøytrale er 40% og United-fansen er 60%, hvem skal man da velge for? Dette er så enkelt som man kan få det. United og Liverpool-fansen er i så enormt flertall og uten at jeg har tall så vil jeg anta at de står for langt over 50% av inntektene på TV2PL-kanalene.

 

 

Japp, men flest tilskuere betyr ikke nødvendigvis flest nøytrale, som var poenget mitt. United har mange supportere i Norge.

 

Skal man vise den flest nøytrale ønsker selv om de er mindretall? Det blir helt feil. Om man ikke skal vise det som er kvalitetsmessig(hva enn man legger i det) best, så bør man velge det flertallet ønsker.

 

Unntaket er hvis man har en betalingskanal og en frikanal og tvinger folk til å kjøpe betalingskanalen. Som Viasat gjør med CL. Selv om det noen ganger ser ut som de velger den "beste" kampen er den kampen egentlig langt ned på rangeringsstigen deres, mens de setter de som er villig til å betale på betalingskanalene.

Endret av Teipball
Lenke til kommentar
Gjest medlem-105082

Mitt syn på saken er at dette er en vinn-vinn situasjon for Ole. Gjør han det bra så går all credit til Ole, og går det til helvete så er det Tan som får skylda. Dette hadde dere nok ikke tenkt på.

Lenke til kommentar

Dette er vel i tråd med Langli sitt syn på fotball. Har man makt/penger gir man blanke i hva fansen vil ha.

 

Hvor mange er egentlig interesserte i å se Cardiff - West Ham foran Spurs?

 

Dette er like tåpelig som den gangen TV2 valgte å droppe Arsenal for å vise Fulham mot et annet rotalag fordi noen norske spillere skulle være med. Hvem faen som følger engelsk fotball og betaler for å se på det bryr seg om det tilfeldigvis er en nordmann med? Vi betaler for å se engelsk PL, ikke for generell dekning av norske fotballnyheter!

TV2 sender de kampene de forventer flest seere. Det er best for dem, og mest rettferdig for oss som betaler. Jeg skjønner ikke parallellen du drar til Langli heller. Hvem sin makt og penger er det som fører til at Cardiff-kampen blir vist?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...