Gå til innhold

Ole Gunnar Solskjær | Ferdig i Cardiff City


Latias

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Om det går horribelt dårleg resultatmessig vil det sjølvsagt vere negativt for han i framtida. Men om han oppnår ok ++ resultat vil han nok ikkje ha store problem med å få seg ein ny jobb i utlandet, dersom han skulle få sparken.

 

Grunnen til at eg meiner det er win-win er det som har skjedd med Mackay, som ikkje har blitt svekka særlig mykje etter å ha fått sparken.

 

Men personleg hadde eg heller sett OGS i WBA enn Cardiff.

 

Men Solskjær har sikkert fått lovnader om at Tan vil holde seg unna at Solskjær skal ha full kontroll over det sportslige. Om det går dårlig med tanke på resultatene, kan man ikke skylde på Tan?

Lenke til kommentar

På pressekonferanse så sa de at han hadde fått en evigvarende rullerende kontrakt , og de nektet å si noe om penger tilgjengelig. Trengte han noe skulle de diskutere dette.

 

For meg høres dette ut som å være ansatt i et vikarbyrå hvor man kanskje får penger til å kjøpe nødvendig utstyr, og hvor man få sparken uten kompensasjon på kort varsel.

Endret av AllFather
Lenke til kommentar

Ferguson, Mick Mccarthy, Solbakken og Guardiola (Barca) har vel alle hatt en slik kontrakt.

 

Slik jeg har fortstått det så fungerer den slik at kontrakten varer 1. år om gangen, og begge må være enige om å avslutte samarbeidet, hvis en en bryter avtalen så er det et bestemt beløp som må betales. Og i denne sammenhengen tipper jeg det er et meget stort beløp.

 

Noe lignende som var med Mourinho i Real Madrid selv om han hadde en kontrakt som gikk x antall år. Der måtte Real Madrid betale JM 20 millioner euro hvis de sparken han, uansett når det skulle vært. Mens JM måtte betalt Madrid det samme hvis han valgte å bytte lag. Derfor det nærmest virket som JM ønsket å få sparken på slutten.

Endret av Teipball
Lenke til kommentar

Hva tenker Molde-supportere om Nyland og Dæhli i PL? Jeg har ikke sett mange Molde-kamper, men Dæhli imponerte meg i den forrige (første?) landskampen hans, spesielt med tanke på at han kun er 18 år. Men han må vel utvikle seg et par år før han evt. blir god nok for PL? Nyland har jeg mindre troen på, selv om jeg ikke har sett veldig mye av han heller.

Lenke til kommentar

Rimelig sikker på at det ikke går an å ødelegge en klubb "FM-style" hvis man ønsker det. Advokatmat hvis treneren selger de beste spillerne til 1kr og stiller med jr-laget til kamp.

 

Både vrakingen av Ramos (en kamp) var fair, og ikke minst Casillas var egentlig ok. Med Mourinho ble det tydelig i den forstand at han boikotten så og si samtlige pressekonferanser, og var "smart" i sine uttalelser. Som f.eks hvordan han pratet om han han ønsket å vinne sitt tredje CL trofe, mens han ikke nevnte noe om RM sitt tiende(som for hele Madrid ikke bare er helt enormt, men også nærmest blitt en del av myten rundt klubben). Dette provoserte voldsomt fansen.

 

Der normalt Mourinho og andre trenere bruker media til å få folket, pressen, fansen og ledelsen på sin side, gjorde Mourinho det motsatte. Rett og slett for at Perez fikk mer press på seg fra omgivelsene om at han måtte sparkes. Sånn går i alle fall ryktene, både fra pålitelige og ikke pålitelige journalister og kilder.

 

United har vel tilbakekjøpsklausul på Dæhli? Spørs om de lar Cardiff stjæle han uten kamp.

Endret av Teipball
Lenke til kommentar

Hva tenker Molde-supportere om Nyland og Dæhli i PL? Jeg har ikke sett mange Molde-kamper, men Dæhli imponerte meg i den forrige (første?) landskampen hans, spesielt med tanke på at han kun er 18 år. Men han må vel utvikle seg et par år før han evt. blir god nok for PL? Nyland har jeg mindre troen på, selv om jeg ikke har sett veldig mye av han heller.

Som Moldesupporter ønsker jeg selvsagt ikke at det skal skje med det første, Nyland er allerede god nok til å være 2. keeper på et PL-lag og har tatt alle skritt uten problem hittil, han har også vist seg å være en som takler press og nye utfordringer veldig godt.

 

Dæhli er et kjempetalent men spiller i en såpass konkurranseutsatt og viktig rolle at steget blir vesentlig større, ikke minst mtp at han ennå ikke er helt etablert i Tippeligaen. Hadde sett frem til å se ham briljere under Solskjærs ledelse i den kommende sesongen og nå som det ikke skjer får han en fin mulighet å vise hva han går for. Pr dags dato er han ikke god nok for PL, men spørsmålet er om han lettest når det nivået med fast plass i 11-ren til Molde eller som junior/reserve i Cardiff?

 

De to kan uansett erstattes (Molde har bl.a Tippeligaens beste dekning på keeperplassen) men å erstatte Solskjær og trenerteamet blir nok en umulig oppgave.

 

Litt overraskende utvikling dette synes jeg men OG har jo alltid taklet de oppgavene han har fått så langt så her er det bare å krysse tær og fingre for hans skyld. Er ihvertfall utrolig glad for det Solskjær har gitt oss Moldensere og håper vi får se han hjemme igjen ved en senere anledning!

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Hverken Dæhli eller Nyland er gode nok til å gå inn på et PL-lag for øyeblikket. Å hente Nyland over når han ikke er bedre enn Marshall, ville vært idiotisk. Keepere trenger spilletid for å kunne utvikle seg, og da er det bedre at han blir i Molde i minst et år til, eller to.

 

For RBK sin del hadde det vært fordelaktig om så mange som mulig av disse ungguttene drar fra Molde. :p

Lenke til kommentar

Hva er galt med å vise Cardiff-kampen? Er jo helt naturlig. Hvor mye i denne tråden er diskutert om Tottenham-kampen og hvor mye om Solskjær til Cardiff de siste dagene? Oppmerksomheten rundt Cardiff/Solskjær er mye større enn en helt ordinær PL-kamp.

 

 

 

Er det overraskende? Har dere glemt den latterlige mediedekningen Wolves og Blackburn fikk de få dagene de hadde en norsk trener?

Å, ikke minn meg på det. I starten var det og er det det greit, men ble alt for mye etterhvert. For å ikke snakke om en dekning som var utrolig ensidig. Alt var Wolves/Blackburn sin skyld, mens Solbakken og Berg var de flinke.

 

I PL vil det fohåpenligvis ikke føles like tvunget. Oppmerksomheten rundt Hangeland og til og med Riise er ikke for mye.

Endret av Teipball
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...